Puhelinpelit ja lapsi - pelaako lapsesi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Pelaako lapsesi puhelimella? Tai tabletilla tai tietokoneella? Millaisia pelejä teillä pelataan? :)

Meidän poika saa päivän ruutuajallaan pelata puhelimella tai katsoa piirrettyjä. Enimmäkseen pelaa Candy crush henkisiä pelejä. Siis palikkapelejä, jotka ei suoranaisesti ole lapsille suunnattuja, mutta joissa ei ole mitään haitallistakaan. Ainakaan kun pelaamista säännöstellään. Ekapeli oli vielä jokin aika suosiossa, mutta nyt ei ole vähään aikaan pelannut sitä lainkaan.
 
Esikoinen pelaa minun puhelimella joskus Ensipeliä ja PikkuKakkosen sovellusta. Ei kovinkaan usein. Miehellä on jotain vauvapelejä omassa puhelimessaan kuopusta viihdyttämään, värejä ja musiikkia nyt lähinnä.
 
Ei pelaa vielä, opetellaan vasta kohta 2,5-vuotiaan kanssa kosketusnäytön käyttöä lähinnä Hay dayn kanssa, joskus myös näitä match-3 -pelejä kokeillaan. Ei ole vielä kiirettä pelaamaan, toki saa sitten aikanaan pelata, kun asiasta kiinnostuu, nyt ei vielä ole pitkäjänteisyyttä tietenkään kovin paljoa. Mutta silti olen jo pyrkinyt opettamaan, miten kosketusnäyttöä käsitellään.
 
Meillä välillä 3v pelaa tota Ekapeliä mun vanhalla puhelimella :) Ja joskus mun puhelimella Angry Birdsiä :D
 
Meillä saa silloin tälllöin pelata padilla. Lola-pelistä tykkää, vaikka se onkin tytölle vähän liian helppo jo.

Lisäksi saa pelata pikkukakkosen pelejä ja pikkukakkosen eskaria, jossa tosiaan oppii kirjoittamaan, laskemaan yms.

Isänsä kanssa on pelannut myös Angry Birdsiä.
 
Meillä 5-vuotias saa pelata Ekapeliä ja Pikku Kakkosen sovelluksen pelejä. Kotitöissä auttamalla saa hankittua rajatun määrän ruutuaikaa, lisäksi tabletti on ollut mukana lääkärireissuilla viihdykkeenä.
 
Takaisin
Top