Pilkki24
Supliikin supersankari
Mäkin kasvoin samaan tahtiin Harryn kanssa, mutta jostain syystä Sormusten herra oli mulle THE juttu varhaisteini-iässä. Luin sen ekan kerran just täytettyäni 12 (koska kaveri oli pyytänyt mukaansa katsomaan juuri ensi-iltaan tulossa olevaa Kaksi tornia -elokuvaa ja päätin etten voi mennä katsomaan leffaa ilman että oon lukenut kirjaa, en tiedä mitä tää kertoo siitä millainen lapsi olin) ja sekä leffat että kirja kolahti todella kovaa.
Potteritkin toki luin ja tykkäsin niistäkin, mutta mikään himofani en koskaan ollut. TSH-suhde sen sijaan on sellainen että nyt toukokuun lopussa on Helsingissä se Comic Con ja siellä Elijah Wood vieraana, ja kiroan toistuvasti hiljaa mielessäni et oon silloin sen verran raskaana etten taatusti halua lähteä minnekään massayleisötapahtumaan![]()
Minä en ylipäätään ole ollut mikään suuri fantasian ystävä, vaikka sitäkin nuorempana luin. Sen takia ei TSH varmaan ole innostanut, kun on kuitenkin aika tyypillistä fantasiaa. Sain TSH-trilogian joskus 13-vuotiaana lahjaksi ja vaikka sinällään tykkäsin ja olen lukenut Hobitin ja Silmarillionin ainakin niin en silti koskaan oikein samalla tavalla rakastunut siijen maailmaan ja niihin henkilöhahmoihin, vaikka onhan se tarina ja maailma hienosti rakennettu.
Mutta ymmärrän kyllä täysin tuon ajatuksen, ettei voi mennä katsomaan leffaa, jos ei ole lukenut kirjaa.