Pudotuspeli (Leivät) - Ei äänirajoitetta

Kaikki kolme viimeistä oli hyviä. Tykkään kyllä saaristolaislimpustakin. 😊 Voisin taas vapaapäivänä leipasta kaurarieskoja tytön kanssa. 🤤

Minäkin tykkään monenlaisista leivistä ja vaihtelu on mukavaa. Ei listassa tainnut juuri olla sellaista, joka ei olisi hyvää. Varsinkin oikeilla päällisillä/täytteillä. Paahtoleivästä tulee kyllä minulle vatsakipuja.

Mites muuten äänestäneet, mikä teidän mielestä on rieska? Kun sehän tarkoittaa eri osissa Suomea erilaista leipää: joko sellaista littanaa pyöreää (esim Lapin rieska) tai sitten matalahkoa isompaa pyöreää leipää, josta taidetaan käyttää myös rievä-nimitystä. Mulle rieska on pääsääntöisesti se Lapin rieskan tyyppinen, mutta katsoin tätä äänestystä siltä kannalta että se voi tarkoittaa kumpaa vain - molemmat on hyviä.

Mites muuten äänestäneet, mikä teidän mielestä on rieska? Kun sehän tarkoittaa eri osissa Suomea erilaista leipää: joko sellaista littanaa pyöreää (esim Lapin rieska) tai sitten matalahkoa isompaa pyöreää leipää, josta taidetaan käyttää myös rievä-nimitystä. Mulle rieska on pääsääntöisesti se Lapin rieskan tyyppinen, mutta katsoin tätä äänestystä siltä kannalta että se voi tarkoittaa kumpaa vain - molemmat on hyviä.
Minä mietin ihan samaa. Ja mulle myös lähtökohtaisesti se on lättänä Lapin rieskan tyyppinen.

Litteitä leipiä on rieska. Ensimmäisenä tulee mieleen lapinrieska, ja seuraavana perunarieska joka on vähän paksumpaa mutta kuitenkin litteätä. Oih, sitä pitäisi melkein leipoa 😍

Ruisleipä 13 (-2)
Rieska 18
Naan 10
Kauraleipä 3
Sämpylät 2 (+1)

Sämpylöiden miinustelijat ei oo maistaneet hapanjuurisämpylöitä tai Fazer Leipomon karpalo-cashewsämpylöitä 😍
Missä myydään karpalo-cashewsämpylöitä? 🤩 Kuulostaa hyvälle mutta ei varmaan tältä pieneltä paikkakunnalta löydy vaikka täällä cittari ja prisma onkin. Haluaisin kyllä kokeilla 😁

Ja samaa mietin että mitenköhän ihmiset ajatteli tässä pelissä rieskan kun eri puolella Suomea se tarkoittaa erilaista leipää. Itse ajattelen rieskan sinä lättänänä leipänä.

Ja samaa mietin että mitenköhän ihmiset ajatteli tässä pelissä rieskan kun eri puolella Suomea se tarkoittaa erilaista leipää. Itse ajattelen rieskan sinä lättänänä leipänä.
Minulle rieskasta on neljä eri vaihtoehtoa, pullukka siivutettava ohrarieska, lättänä revittävä sitkeä / ohut pehmeä rieska sekä piimässä turvotetuista ryyneistä tehty ryynirieska. Enkä edes osaa päättää mikä niistä paras olisi, kun kaikkiin niihin liittyy myös lapsuuden mummoloiden/ sukutapaamisten muistoja.

Missä myydään karpalo-cashewsämpylöitä? 🤩 Kuulostaa hyvälle mutta ei varmaan tältä pieneltä paikkakunnalta löydy vaikka täällä cittari ja prisma onkin. Haluaisin kyllä kokeilla 😁

Joissakin Prismoissa ja Cittareissa on Fazer Leipomo/Leipurit (en muista kumpi) ja heillä paistotuotteita. Näissä on irtomyynnissä noita sämpylöitä, tosin ei kaikissa kaupoissa, mut varmaan niitäkin voi pyytää oman kaupan valikoimiin ainakin Cittarissa. Tästä on myös ciabattaversio, mutta noi sämpylät on kyllä parempia

Takaisin