Pudotuspeli (Huonekasvit) - Ei äänirajoitusta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Peikonlehti 13 (+1)
Kultaköynnös 12 (-2)

Mä tykkään enemmän isoista kasveista ja kultaköynnös on yleensä aika pieni 🤭 en myöskään kauheasti tykkää köynnöskasveista (vaikka joo peikkokin on köynnöstävä oikeasti)

@Olive hauska sattuma, mun peikonlehti on ja pysyy pienenä, nyt jo kolmatta vuotta, kultaköynnös taas kiemurtelee pitkin seinää jo. 😄

Peikonlehti 13 (-2)
Kultaköynnös 10 (+1)

Peikonlehti 15 (+1)
Kultaköynnös 5 (-2)

Korjasin pisteet ☺️

@Metsätähti5 todennäköisesti sulla ei oo sit olosuhteet sille kunnossa. Mulla alkoi kasvaa kunnolla vasta kun tajusin tarjota tarpeeksi valoa, ravinteita, oikeanlaisen kasvupohjan ja sopivankokoisen (altakastelu)ruukun. Yleisin syy miksei kasva on valon puute

Peikonlehti 16 (+1)
Kultaköynnös 3 (-2)

Mulla on molemmat ja tykkään niistä, mutta peikonlehti kivempi 😊

@Metsätähti5 todennäköisesti sulla ei oo sit olosuhteet sille kunnossa. Mulla alkoi kasvaa kunnolla vasta kun tajusin tarjota tarpeeksi valoa, ravinteita, oikeanlaisen kasvupohjan ja sopivankokoisen (altakastelu)ruukun. Yleisin syy miksei kasva on valon puute
Valoa tulee, ruukun koon tarkastan myös säännöllisesti + ravinteitakin saa. Kasvupohjasta en osaa sanoa äkkiseltään. Kaikesta huolimatta se on oikein terhakka ja itsepäinen tapaus.

Peikonlehti 18 (+1)
Kultaköynnös 0 (-2)

Valoa tulee, ruukun koon tarkastan myös säännöllisesti + ravinteitakin saa. Kasvupohjasta en osaa sanoa äkkiseltään. Kaikesta huolimatta se on oikein terhakka ja itsepäinen tapaus.

Peikonlehti 18 (+1)
Kultaköynnös 0 (-2)

Jos on vaan ikkunalla niin ei välttämättä riitä silti, ja siis tässä ikkunalla = aivan kiinni ikkunassa ja mielellään eteläikkunalla. Talvella tarvii kasvivalon silti, ja jos on vähänkin kauempana (yli 30-50cm) ikkunasta ja mitään verhoja tai muuta varjoa niin tarvii valon 😅

Tässä mun peikko noin 3-4v ostamisen jälkeen, ei paljoa kasvanut… ehkä joku 80cm korkea? Jos sitäkään. Tän kuvan ottamisen jälkeen tein paljon muutoksia (isoin oli se että siirsin aivan ikkunan eteen)

IMG_8301.jpeg

Tältä näyttää nyt 2 vuotta tuon kuvan ottamisen jälkeen, korkeutta joku 180cm.

IMG_0997.jpeg

@Olive Mun yksilö on tuon lapsenlapsenlapsenlapsi kokoon verrattuna 😄💚 Täytyy ottaa asiaksi miettiä kasvupaikkaa uusiksi, kun nuorimmaisen kädet eivät koko ajan pyri multaan.

Takaisin