Proteiini lisät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gaiza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Gaiza

Silmät suurina ihmettelijä
Moi !

Olen tottunut liikunnan jälkeen ja silloin tällöin välipalaksi syömään proteiini pirtelöitä, onko kenelläkään tietoa pitäisikö niitä välttää raskauden aikana? Tiedän syöväni usein liian vähän proteiineja joten itse ajattelen että nämä olisi edelleen vain hyvästä mutta kun kaikki mietityttää [8|]

Ainakin proteiinipainotteista ruokaa suositellaan raskaana oleville ja oli tuolla sivustolla puhetta proteiinipirtelöstäkin, siis suositusten listalla. Tutkaileppas googlen kautta... [:)] 

Varmasti voi ja kannattaa syödä, kunhan vaan tarkastat ettet käytä sellaisia valmisteita, joissa on sakariinia (E954) ja syklamaattia (E952) makeutusaineina. Itse huomasin jossain vaiheessa, että yllättävän monissa on ja olin ehtinyt pari sellaista valmispirtelöä jo juomaankin. Ahdisti, mutta yritin sitten vaan unohtaa asian ja rauhoittua, koska muutakaan sille ei voi ja on luultavasti epätodennäköistä, että mitään pysyvää haittaa olisi kahdesta kertaluontoisesta vahinkokäytöstä tullut, mutta nyt olen tarkempi.

Minä myös silloin talloin juon proteiinipirtelöitä. Otimme mieheni kanssa asiasta selvää, kun tulin raskaaksi, ja luontaistuotekaupassa sanoivat, että tottakai saa jatkaa niiden juomista. Noista makeutusaineista ei kyllä ollut puhetta, mutta eikös noita voi olla muissakin valmisteissa?

Kannattaa myös tarkistaa, mitä vitamiineja kyseisessä tuotteessa on, ettei ole liikaa esimerkiksi sitä a-vitamiinia. Oman mielikuvani mukaan niissä joissakin on aika runsaasti kaikenlaisia muitakin lisiä kuin pelkästään proteiinia.

Jos haluaa lisäaineettoman ja kuitupitoisen pirtelön treenin jälkeen, niin sitten vaan tehosekoittimeen purkillinen ehrman-maitorahkaa(kaikki muutkin maitorahkat käy, ehrman vaan on halvinta)+ jonkun verran maitoa+ kauraleseitä sekä oman maun mukaan hedelmiä/marjoja. Löytyy ainakin protskua ja vitamiineja sekä kuituja, eikä turhia lisäyksiä. Ja muutenkin ihan loistava välipala raskaana oleville naisille, vaikkei salilla treenaisikaan.

En tiedä ootteko muut huomanneet, mutta joskus tarkemman ruokavalion kanssa salia harrastaneena, niin raskaana ollessa olisi hyvä syödä paljolti samoin, kuin silloin kun yrittää niitä lihaksia kasvattaa [:D] Monta hyvää reseptiä oon niiltä lähes karppaus ajoilta ottanut nyt uudestaan käyttöön, kuten iltapalaksi kaurapuuroa raejuustolla= siinä kanssa sopivasti proteiinia, hiilareita sekä kuituja.

Takaisin