prkleen raskausarvet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja lasi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

lasi

Oman äänensä löytänyt
[8|]rv 32 ja iha täs parin vkon aikana revennyt iho tosi pahasti reisista,pepusta ja rinnoista..oon rasvannut jonkin verran(näköjään liian vähän) ja eilen kävin hakeen ceridalia minkä kuullut auttavan. lisäkiloja on kertynyt iha reippaasti mutta kuumilla ilmoilla on painokin heitellyt 2kg! parissa pvässä eli voisko turvotus tehdä myös enemmän sit repeämää`?. [:@]
toivottavasti ainakin näkyvistä kohista haalistuu raskauden jälkeen arvet !!!!

rintojen takaisin paluusta oon jo luopunut kun nännin ympärykset ovat revenneet todella pahoiksi ( ennen a70 ja nyt d75)

Toisille niitä tulee ja toisille taas ei, rasvas tai ei... rasvauksella varmaan voi hieman vaikuttaa niihin. Aikaa myöten ne hieman vaalenee, mutta odotusajasta loppuiäkseen jää muisto vartaloon. Onhan ne ikävän näköisiä, mutta parempi yrittää hyväksyä ne, kun niiden takia ottaa kauheata stressiä. [:)] 

Raskausarvet muodostuvat sinne päin kehoa, missä on paljon rasvaa. Nopea painonnousu tai ylipaino jo ennen raskautta lisäävät raskausarpien riskiä, joten painoa kannattaa siitäkin syystä tarkkailla. Geeneilläkin on kuulemma vaikutusta. Rasvailu kuulemma ei välttämättä auta, koska voiteet jäävät ihon pintakerroksiin ja repeämät syntyvät syvemmällä.

Oma kokemus:
Mun äidillä ja siskolla on tullut raskauksiensa aikana tosi paljon raskausarpia, ja he pelottelivat niillä muakin, kun mulla kerran on ns. sukurasite. Ihoani en kuitenkaan rasvaillut kummemmin, vain silloin kun se masun kiihkeimmän kasvun aikaan kutisi ikävästi. Yhtään arpea ei ole tullut, ja veikkaan sen johtuvan ennen kaikkea tasaisesta painonnoususta ja siitä, että olen normaalipainoinen. Äitini ja sisareni puolestaan ovat reilusti ylipainoisia, mikä on saattanut altistaa arville.

[font="trebuchet ms"]työ puhutte raskausarvista raskaana...no mulla niitä on ollut varmaan jo 4-6 vuotta ja nyt ensi kertaa raskaana...itellä niitä tullut kun ylipainoa rupesi nopeasti kertymään, kyllä ne välillä on vaaleammat, mutta ei niitä nyt ole onneks lisää tullut, ei aineka vielä =). Ja en mä oo ikinä ottanut stressiä niistä, vaikka ei ne nyt kauhean kauniit ole, mutta sellaisia vain joillekin tulee =)

Minulle tuli arpia jo murros iässä nopean pituuskasvun takia ja sitten kun kasvu loppu niin lihosin ja senkin takia repesi. Arvet ovat melko huomaamattomia nykyään eikä häiritse minua ollenkaan. Ainoastaan se kun olen iso tissinen ja tissit kasvoivat minulle "valtaviksi" jo 11 vuotiaana, niin niissä on erittäin pahat arvet, mutta näiden vuosien aikana nyt kun 20 täytän, niin olen tottunut ja osaan suhtautua, että eihän sille itse mitään voi jos niitä tulee.

Saas nähä kuinka niitä näin raskaana ollessa ilmestyy kehoon, vielä sentäs ei oo. [:D]

Mun ymmärrykseni mukaan raskautta edeltävällä yli- tai alipainolla ei ole tekemistä sen kanssa, tuleeko arpia vai ei. Geeniperimääkin jokaisella on sekä äidin että isän puolelta.

Jos on alttiutta arville, niitä tulee, vaikka kuinka rasvailisi. Etenkin, jos vatsa/kroppa kasvaa yhtäkkiä vauhdilla. Parasta lienee, että painoa tulee tasaisesti koko ajan ja siinä se rasvaaminenkin voi jotain pientä auttaa.

Mutta tosiaan, syvemmällä ne arvet syntyy kuin ihan ihon pinnassa.

Takaisin