Potuttaa ja jurppii

LauraM21

Oman äänensä löytänyt
Avautumisvaroitus!

Olen viikolla 14 ja kehossa on alkanut luonnollisesti tapahtua jo monenlaista muutosta, mm. kärsin yhä aikamoisesta turvotuksesta ja olo on melko "paksu". Tätä kehon muuttumista ja venymistä on täytynyt vähän sulatella ja se on ollut melko herkkä paikka. (ei tietenkään mitään sen rinnalla, että saa kantaa sisällään pientä ihmettä)

Se mitä en voi ymmärtää on joidenkin ihmisten kommentit! Töissä eräs mies raskaudesta kuultuaan kommentoi, että "no katsoinkin että loman jälkeen olet pyöristynyt" ja serkun miehestä oli ilmeisesti hauskaa mainita, että "eräästä valokuvasta katsoinkin, että kiloja on tullut, hehheh" . Mitä HITTOA??

Missä vaiheessa mun kehostani on tullut joku yleisesti kommentoitavissa oleva esine? Eikö löydy pienintäkään samaistumisen taitoa? Alanko mä kommentoimaan heidän kaljamaahojaan hyvänä vitsinä?

Mua niin ärsyttää! :smiley-angry016 Onko kohtalotovereita?
 
Täällä sama. Olen koko ikäni ollut hoikka/normaali. Nyt raskausmaha on tullut aika isoksi viikkoihin nähden niin kyllä sitä on taivasteltu, kuinkahan iso minusta vielä tulee :shifty: On tässä itselläänkin totuttelemista, mutta näyttää olevan kovempi pala joillekin muille.
 
Itse edellisessä raskaudessa totesin, että mikään ei oo hyvä. Minulla oli pienehkö (keskisuuri, ihan normaali?) vatsa vielä melko myöhäisillä viikoilla ja sitä(kin) jaksettiin taivastella kun se on niin pieni :shifty:

Enpä kyllä tosiaan koskaan ole kuullut kenenkään sanovan "onpa sulla juuri sellainen sopivan kokoinen ja raskausviikkojasi vastaava vatsa"
 
Mun mielestä paras vastaus noiden miespuolisten urpojen kommentteihin on "joo mäkin katoin että sulla on vatsa kasvanut, mutta mä oo raskaana, mikä on sun tekosyy?" :shifty:
 
Esikoista odottaessa tuttu miespuolinen kaveri järkyttyi, kun kuuli mun olevan raskaana... Oli vaan katsonut, että olin "vähän" lihonnut... Synnytykseen oli tuolloin kaksi viikkoa aikaa. Samoin miespuolinen luokkakaverini oli järkyttynyt, vähän ennen kuin jäin äitiyslomalle, kun kukaan ei ollut kertonut hänelle, että odotan vauvaa, vaikka siitä oli ollut puhetta koko syksyn ja alkuvuoden yleisesti luokkakavereiden kesken. Miehet ovat joskus sokeita ja jopa kuuroja :wink
 
Mun mielestä paras vastaus noiden miespuolisten urpojen kommentteihin on "joo mäkin katoin että sulla on vatsa kasvanut, mutta mä oo raskaana, mikä on sun tekosyy?" :shifty:

No jotain tän suuntaista tekisi mieli kommentoida, kun olis pokkaa... Jotain kyllä seuraavalla täräytän vastaan. Aikuisen ihmisen pitäisi hieman enemmän ymmärtää käytöstavoista, etenkin työpaikalla! :shifty:
 
Jostain kumman syystä naisen mahasta tulee yleistä omaisuutta heti kun paljastuu, että kyseessä on raskausmaha. :shifty: Joko on liian iso tai liian pieni maha, tai tyttömaha vaikka muka poika tulossa ja toisinpäin. Ja sitten vielä kaiken maailman mahanhiplailijamummelit, jotka ei ymmärrä, että siinä on kylläkin mun nahka ja läskit välissä, vaikka kuinka olis silittävinään vauvaa. :meh:

Ja saa myös varautua ties mihin omituisiin kysymyksiin, kuten onko jo tullut peräpukamia ja vuotaako ne pahasti, onko tullut pissat housuun kesken kauppareissun, ja synnytyksen jälkeen pitää tietysti kertoa kummin kaiman tädille, että mihin ja monenko tikin repeämät tuli, kauanko jälkivuoto kesti ja kuumottaako tissejä ja paljonko maitoa tulee. Ja taas niistä peräpukamista. :dead:
 
Takaisin
Top