Postin lakko - odotatko tai lähetätkö postia?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Posti on ollut lakossa maanantaista lähtien. Onko lakolla vaikutusta sinuun? Oletko lähettänyt tai lähettämässä postia, mikä ehkä viivästyy? Pitäisikö sinulle tulla postia - kun posti nyt sen saa perille asti?

Itse en ole lähettämässä postia, joulukorttejakaan tuskin lähetän. Hakemukset ja tuet taas kulkevat netin välityksellä ja laskut tulee melkein kaikki e-laskuina. Poikkeuksena sairaalan laskut lapsen murtuneen käden hoidosta. Saa nähdä koska ne tulee perille. Lapsen seuraava kirjapaketti saattaa myös jumittaa postissa, mutta sen kanssa on pääasia että joskus tulee perille.
 
Olen ollut ahkera ja tilannut jo syyskuussa suurimman osan tilattavista joululahjoista :) Ei ole ollut kivaa joka vuosi noutaa paketteja ties mistä Postin toimipisteestä kun valitsemani on täynnä. Ihan mukavasti ehdin ennen tätä lakkoa!
 
Mulle tuli yksi vaatetilaus tosi nopsaan lakosta huolimatta, mutta toinen tilaus on jo viikon ollut matkalla. Se on jo toissa päivänä seurantatietojen mukaan tullut meidän paikkakunnalle, mutta ei oo vielä tullut saapumisilmoitusta..

Itse lähetin alkuviikosta yhden tuotepalautuksen ja tänään tuli siitä tieto, että on mennyt perille eli kyllä ne paketit kai jotenkin sitten kulkee.

Joulukortteja kyllä haluaisin lähettää ja valokuviakin oli tarkoitus tässä tilata vielä postitse ennen joulua. Katsotaan miten tässä käy, että koska lakko loppuu ja kulkeeko tuo posti mitenkään vai jumittuuko vaan enemmän.
 
Mulle pitäisi tulla kaksi pientä pakettia kirjelähetyksenä, joiden toimitus ilmeisesti pahiten tökkii tällä hetkellä. Kumpikin lähetys ollut matkalla kohta 2 viikkoa, tosin toinen tulossa Tanskasta.

Joululahjoja oon aiemmin ostanut netistä, mutta tänä vuonna aattelin ostaa vaan pienen lahjan puolisolle, niin saan sen ostettua omalta paikkakunnalta. Ostin tori.fi:n kautta vaatteen niin sen pyysin varmuuden vuoksi matkahuollon kautta.
 
Lasten päiväkodin valokuvat ovat jääneet lakkoon jumiin. Kuvat on lähetetty ennen kuin lakko alkoi, joten laskun eräpäivä näyttäisi olevan ihan näillä näppäimillä. Täytyy varmaan alkaa selvitellä siihen lisää maksuaikaa, kun koko toimitus ei ole vielä edes saapunut.. Piti kuvista antaa joululahjoja kummeille. Ne ehtii onneksi toimittaa joulun jälkeenkin vielä.
 
Täällä myös odotellaan lapsen kerhokuvia. Kuvat tilattu ennen lakkoa, mutta lakon alettua tuli vasta viesti, että kuvat on lähteneet postiin. Kunhan eivät missään ulkolaatikossa jumittaisi.
 
Takaisin
Top