Possuflunssa rokote

Ma alan olemaan sita mielta, etta se rokote kannattaa ottaa koska jos se flunssa iskee se voi olla pahempi kuin mita rokote mahdollisesti aiheuttaa....ja oon kanssa miettinyt etta ei kai Suomen kaltainen hyvinvointivaltio antaisi rokotteita joista jokin vaara aiheutuisi. www.hs.fi (hesari) sivuilla oli tanaan mun mielesta ihan mielenkiintonen artikkeli aiheesta.

Mutta kukin paattaa itse. Mullakin meni hermo kun joka tuutista kuulee eri asiaa ja joillain erittain jyrkka kanta rokotteesen ja jotkut puolesta. Piti vaan itse paattaa oma kanta! Onneksi avomieheni on samalla linjalla mun kanssa.. se auttaa edes vahan.
 
Heips kaikille pitkästä aikaa!

Kirjoitin tonne yleiseen höpinään sikainfluenssarokotteesta, mutta kerron nyt täälläkin nopeasti.

Itse otin rokotteen torstaina ja päätöksen jälkeen olo oli helpottunut!
Jos haluatte lukea enemmän ajatuksiani tästä aiheesta, niin löytyy sieltä yleiseltä palstalta.
 
Oma mielipiteeni vahvistui paljon, kun katsoin Jerosen linkittämän videopätkän, jonka hän oli tuolla yleisen keskustelun puolella antanut.. Aika vahva ei on siis tällä hetkellä. Tuntuu vain, että se muuttuu jatkuvasti [>:]
 
huomenna käyn itse rokotteen ottamassa :)
sittenhän sen näkee mitä se tekee.
en sen enempää vaivannut itseäni päätöksellä, tänään kysyin neuvolassa rokotteesta ja varasin samalla ajan.
 
Tällä suunnalla olisi päätös tehtävä.. Torstaina meidän neuvolassa rokotetaan ja sinne saa vapaasti mennä kuka haluaa, ilman ajanvarauksia. En kysynyt, että entä jos ei silloin mene ja tuleekin katumapäälle, mutta uskon, että tuolloin olisi hyvä mennä jos sen haluaa, eikä sitten tarvitse ruveta ainakaan valittamaan, että kun en saanut ja olisin halunnut. Eri se on sitten varmaan jos sopii etukäteen, että ei pääse silloin, mutta haluaa rokotteen. Olen vähän kallistunut sille suunnalle, että rokotteen ottaisin. Tällä suunnallakin on nyt nimittäin kuulemma ensimmäinen sikainfluenssa todettu. Luultavasti menen torstaina sinne ja jos tulee katumapäälle niin ehtiihän sitä vielä jänistää, kun ei kerta aikaakaan tarvitse varata [:D]
 
heippati hei... mä kävin äskön ottamassa rokotteen.. oon 4 viikon pääst lähdös leville ja se on kuitenki siel aika kova päänvaiva jo ja ku mulla töissä pomo sano että ei tiiä uskaltaako pitää mua töis jos en sitä ota.. teen ravntola hommia ja meil käy kuitenki todella pal asiakkata ja on eri bakteerikantoi.. ja en tod haluu jäädä viel töistä pois ku viikkoi on vast 22+1 ja jäljel kuitenki 17+6..
 
Moi kaikille!

Kyllä kanssa täällä huolestuttaa kun ei tiedä mitä ajatella ottaako vai eikö ottaa? juuri tämä kun ei ole tutkittu kunnolla mitä haittavaikutuksia rokotuksesta voi koitua? miksi näin vähäinen informaatio riskiryhmään kuuluville ?
Itse työskentelen asiakaspalvelu työssä päivittäin nuorten parissa, ja hieman on sellainen riski että tuo possutauti voi tarttua... ja jos ei oo sitten rokotetta ottanut niin mitäs sitten?


[&:]
 
Mullekin tuli kutsu rokotteeseen ja eilen kun miehen kanssa juteltiin niin tultiin siihen tulokseen, että sen rokotteen käyn ottamssa. Molemmat ollaan kuitenkin asiakaspalvelussa töissä eli riski, että jompikumpi sen saa on suuri! Ja vielä kun miehen perhe asuu tällä hetkellä Pohjois-Pohjanmaalla (jossa oli jo eka kuolemantapaus) ja he on tulossa käymään jossain vaiheessa niin on varmaan parempi. Vaikka aika paljon epäilyttääkin, mutta eiköhän se rokote ole pienempi paha kuin itse sairaus... Huomenna siis pitäisi mennä ottaa. Tai jos alkaa jänistää (tai mieli taas muuttuu...) niin sitten 4. päivä...
 
Minä aion ottaa rokotteen, olisin mennyt jo tänään ottamaan, mutta niitä saa vasta torstaina. Mulla on perussairautena astma, joten raskauden kanssa kuulun 2 riskiryhmään.
En halua kuitenkaan lauantain häihin mahdollista kuumetta, joten otan rokotteen maanantaina ja silloin on seuraava neuvola muutenkin.
 
Itelläni oli tänää just neuvola ja kyselin neuvolan tädiltä sikainfluenssa rokotteesta.. siitä ei oo mitään haittaa vatsan asukille tai äidille ja sitä todella suositellaan ottamaan raskausaikana. Itse aijon rokotuksen ottaa heti kun omassa lähiössä sitä aletaan jakamaan.
 
Myös sen takia se tulee varmasti otettua, kun pohjois-suomessa epidemia yllättäen levinnyt hurjasti, eikä siinä kamalan kauaa varmaan mene kun se täällä etelässäkin jo jyllää.
 
heiii... mulle ei oo tullu mitään muuta siit rokotteest ku käsi todella kipeeks eikä pysty yhtään nukkumaan vasemmal kyljel eikä nostamaan kättä ja sit on ollu vähän huono olo eikä tiiä tuleeko ylös vai ei... (muuten ei oo ollu raskauden aikana ollenkaan pahoinvointia)mutta nää on kuulemman ihan normaaleja sivuvaikutuksia[:)]
 
Mä oon lähdössä ottamaan piikkiä ihan näillä minuuteilla! Tai taitaa venyä kyllä vähän useammaksi minuutiksi, kun minunkaltaisesta haaveilijasta on kyse [:D] No, onneksi ei ole aikaa, vaan saa mennä koska haluaa [:)]
 
Hain tanaan rokotteen ja olen tyytyvainen paatokseen! Nyt unohdan koko sepostuksen possuflunssasta ja rokotteen vaikutuksista....
 
Eilen kävin minäkin rokotteen hakemassa ja nyt on kyllä niiiin huojentunut olo! Päätökseni oli ehdottoman oikea.En usko että rokottella on vaikutuksia meitin pieneen Herttaan. Kaikki rokotteessa olevat aineet on kuitenkin testattuja ja niiden ei (huom.) pitäisi aiheuttaa sikiövaurioita. Mitään sivuoireitakaan ei rokotteesta tullut, ehkä pikkusen on lihas kipeä mutta ei sitä huomaa ollenkaan ellei ala räpeltämään tota kättä :) Mutta tietysti kaikki tekevät omat päätöksensä. 
 
Tänään kävin ottamassa rokotteen. En itse jaksa uskoa että siitä mitään haittaa olisi. Parempi näin kun saada virusperäinen keuhkokuume mihin ei edes antibiootit auta.
 
Nyt on sitten piikitetty minutkin. Parempi näin, kun olen vielä terveydenhuoltoalalla töissäkin. Paikanpäällä meinasin pyörtyä ja nyt on vasen olkavarsi tosi kipee, mut muita sivuoireita ei ole tullut. Ja antaahan se suojaa sit myös maha-asukille.
 
MOI!
Kirjoittelin tän jo muuallekin...
 
Olin tuossa viikko sitten vielä sitä mieltä että en ota sitä sikainfluenssa rokotetta, mutta oon pikkuhiljaa muuttanut mieltäni ja yksi syy on se että mulla on aika paha allergia ja on myös astmaan taipumusta. En oo lääkkeitä kyllä tarvinnut tän raskauden aikana vielä kuin viimeksi heinäkuussa, Mutta tänä aamuna (liekö kuivalla pakkasilmalla asiaa) ei kauhea niiskuttaminen ja yskiminen loppunut ennen kuin otin noita astmalääkkeitä ja nenäsumutetta (paikallisia suoraan keuhkoihin ja nenään... lääkärin mukaan ei ole haitaksi ottaa silloin tällöin) ja heti helpotti olo. [8|]
Johtuen tästä kun sikainfluenssa (yleensäkin influenssa) on tauti joka vaikuttaa suoraan hengityselimiin ajattelin että mulla pettää ekaksi keuhkot jos saan sen taudin ja jälkitautina keuhkokuumeen [:o]
No meidän neuvolassa jo tällä viikolla saa rokotteen ja neuvolan täti kehottikin minua käväisemään huomenna aamulla ottamassa tuon rokotteen.
Silti en pidä siitä yhtään.... kunpa ei tarttis pelätä tuollaisia ja olisi raskaus jo lopuillaan mutta ei kun ei!! [:@] Vasta 22+2
 
Laitan saman tähän minkä laitoin jo tuonne yleiselle puolelle...

Otin rokotteen tänään. Toistaiseksi ei ole edes käsi kipeä.

Ekaks meinasin että en ota, mutta päätin sit kuitenkin ottaa kun olin niin paljon lukenut asiasta. Edelleen mua surettaa että Suomen rokote on adjuvantillinen, mutta elämä on, tätäkin WHO suosittelee raskaanaoleville jos ei muuta ole saatavilla.

Vanhin poikani, täysin terve urheilullinen nuori mies, sairastui toissapäivänä sikainfluenssaan. Voi olla että rokote tuli mulle liian myöhään, mutta kun nyt olen nähnyt millainen tauti tämä on, suosittelen lämpimästi ottamaan rokotteen. Mä en taitaisi jaksaa tuota kuumetta ja särkyä tässä tilassa. Nyt teini on jo parempi (johtunee yksityisen lääkärin määräämästä Tamiflusta) mutta oikeasti, tää kaiken kattava pelko lasten puolesta (myös masuvauvan) on ihan järkyttävää.
 
Minäkin kävin hakemassa rokotteen viime viikolla. Parisen päivää oli käsi kipeä, muuta ei ilmaantunut. Tyytyväinen olen lopulliseen päätökseen kyllä, menis vaan nyt vaan se pari viikkoa nopeasti niin olisi sitten hieman immuniteettia. 
 
Takaisin
Top