Etusivu
Foorumi
Foorumi
Pikalinkit
Etsi foorumilta
Uudet viestit
Käyttäjät
Käyttäjät
Pikalinkit
Merkittäviä käyttäjiä
Paikalla olevat käyttäjät
Viimeisin toiminta foorumilla
Uusimmat profiiliviestit
Top 100
Kirjaudu sisään tai liity
Menu
Etsi
Etsi vain otsikoita
Viestin kirjoittaja:
Erota nimet pilkulla.
Uudempi kuin:
Search this thread only
Search this forum only
Näytä tulokset ketjuina
Useful Searches
Viimeisimmät ketjut
More...
Vau Foorumi
Etusivu
Foorumi
>
Vauva- ja lapsiaiheiset keskustelut
>
Synnytys
>
Ponnistusvaiheen kesto
>
Etkö ole vielä jäsen? Liity foorumille nyt! Liittyminen on ilmaista ja vie vain 1 minuutin!
Dismiss Notice
Kirjaudu sisään
tai
liity jäseneksi nyt
Vastaa ketjuun
Vaihda nimimerkki!
|
Näin pääset alkuun/apua!
|
Top 100
Väliaikainen nimimerkkisi:
Varmennus:
Please enable JavaScript to continue.
Lataa...
Viesti:
<p>[QUOTE="tonttutyttö, post: 475085, member: 5286"][html]Osannottoni lapsen menetyksen vuoksi, mutta my&ouml;s onnea nykyiseen raskauteen . Tietenkin, jos mielt&auml;si painaa tuo asia, niin kannattaisi jutella siit&auml; jollekin ammattilaiselle. &nbsp;Olen itse k&auml;sitt&auml;nyt, ett&auml; h&auml;t&auml;sektioon ment&auml;isiin jo aikaisemmin. Minulle syntyi tytt&ouml; maaliskuussa. Synnytyksen kestoksi merkittiin 4 h, vaikka mielest&auml;ni olin valmistellut sit&auml; jo edellisen y&ouml;n, mutta k&auml;til&ouml; sanoi, ett&auml; se lasketaan kipeimm&auml;st&auml; ja s&auml;&auml;nn&ouml;llisist&auml; supistuksista. Ponnistusvaihe kesti suunnilleen 48 minuuttia ja muistan, ett&auml; jossain vaiheessa ennen kuin p&auml;&auml; oli tullut, niin k&auml;til&ouml; k&auml;ski olla ponnistamatta, koska syd&auml;n&auml;&auml;net hiljeniv&auml;t. Ihmettelin miten ponnistusvaihe oli noinkin pitk&auml;, vaikka olin melkein taju kankaalla aivan j&auml;rjett&ouml;m&auml;st&auml; kivusta, jota ei voi sanoin kuvailla. Jossain vaiheessa ennen kuin p&auml;&auml; tuli en en&auml;&auml; tuntenut supistuksia tai ponnistus tarvetta. Olin saanut epiduraalin, mutta se ei ehtinyt tarpeeksi vaikuttamaan. Ja, kun ponnistus tarve tuli, se oli aivan mielet&ouml;n ja k&auml;skettiin vain pid&auml;ttelem&auml;&auml;n. Siin&auml; vaiheessa kyll&auml; pelk&auml;sin, ett&auml; lapselle k&auml;y jotakin, jos ponnistan, kun p&auml;&auml; oli ilmeisesti jotenkin vinossa ja syd&auml;n&auml;&auml;net eiv&auml;t kuuluneet. Lopulta kaikki meni kuitenkin hyvin, lapsen l&auml;mp&ouml; kuitenkin laski johonkin 35 asteeseen ja h&auml;net laitettiin l&auml;mp&ouml;pussiin, mutta lis&auml;happea ei tarvittu.&nbsp;<br /></p><p><br /></p><p>Omasta mielest&auml;ni sinun ponnistusvaiheesi oli todella pitk&auml;, koska minunkin tuntui jo hankalalta, vaikka synnytys oli muuten eritt&auml;in lyhyt. Tietenkin on voinut olla jotain syit&auml; miksei lastasi leikattu ulos, mutta itse olisin ollut todella peloissani, jos ponnistusvaiheeni olisi kest&auml;nyt viel&auml; yli puoli tuntiakin. Tietenk&auml;&auml;n sen pohtiminen ei ole hyv&auml;ksi, mutta tieto syist&auml; varmasti antaisi sinulle rauhallisemman mielen ja ymm&auml;rryst&auml; siihen miksi lapsesi vietiin. sinulta. Veljeni syntyi h&auml;t&auml;sektiolla ja h&auml;nell&auml; oli muutaman kerran napanuora kaulan ymp&auml;ri ja h&auml;n sai lis&auml;happea syntym&auml;n j&auml;lkeen, koska oli sinert&auml;v&auml; ja t&auml;risi. Oli kuulemma siin&auml;kin ollut todella l&auml;hell&auml; ettei h&auml;n menehtynyt, joten jollakin tavalla suuresti kummastelen miten k&auml;til&ouml; uskaltaa pitkitt&auml;&auml; ponnistusvaihetta noin pitk&auml;&auml;n...<br /></p><p><br /></p><p>Olitko ponnistaessa jo t&auml;ysin auki? ( tym&auml; kysymys, mutta mietin vain odottivatko he viel&auml; ett&auml; aukeat enemm&auml;n ja ajattelivat ettei vauvalla ole h&auml;t&auml;&auml;..)<br /></p><p><br /></p><p><br /></p><p><br />[/html][/QUOTE]</p><p><br /></p>
[QUOTE="tonttutyttö, post: 475085, member: 5286"][html]Osannottoni lapsen menetyksen vuoksi, mutta myös onnea nykyiseen raskauteen . Tietenkin, jos mieltäsi painaa tuo asia, niin kannattaisi jutella siitä jollekin ammattilaiselle. Olen itse käsittänyt, että hätäsektioon mentäisiin jo aikaisemmin. Minulle syntyi tyttö maaliskuussa. Synnytyksen kestoksi merkittiin 4 h, vaikka mielestäni olin valmistellut sitä jo edellisen yön, mutta kätilö sanoi, että se lasketaan kipeimmästä ja säännöllisistä supistuksista. Ponnistusvaihe kesti suunnilleen 48 minuuttia ja muistan, että jossain vaiheessa ennen kuin pää oli tullut, niin kätilö käski olla ponnistamatta, koska sydänäänet hiljenivät. Ihmettelin miten ponnistusvaihe oli noinkin pitkä, vaikka olin melkein taju kankaalla aivan järjettömästä kivusta, jota ei voi sanoin kuvailla. Jossain vaiheessa ennen kuin pää tuli en enää tuntenut supistuksia tai ponnistus tarvetta. Olin saanut epiduraalin, mutta se ei ehtinyt tarpeeksi vaikuttamaan. Ja, kun ponnistus tarve tuli, se oli aivan mieletön ja käskettiin vain pidättelemään. Siinä vaiheessa kyllä pelkäsin, että lapselle käy jotakin, jos ponnistan, kun pää oli ilmeisesti jotenkin vinossa ja sydänäänet eivät kuuluneet. Lopulta kaikki meni kuitenkin hyvin, lapsen lämpö kuitenkin laski johonkin 35 asteeseen ja hänet laitettiin lämpöpussiin, mutta lisähappea ei tarvittu. <br /> <br /> Omasta mielestäni sinun ponnistusvaiheesi oli todella pitkä, koska minunkin tuntui jo hankalalta, vaikka synnytys oli muuten erittäin lyhyt. Tietenkin on voinut olla jotain syitä miksei lastasi leikattu ulos, mutta itse olisin ollut todella peloissani, jos ponnistusvaiheeni olisi kestänyt vielä yli puoli tuntiakin. Tietenkään sen pohtiminen ei ole hyväksi, mutta tieto syistä varmasti antaisi sinulle rauhallisemman mielen ja ymmärrystä siihen miksi lapsesi vietiin. sinulta. Veljeni syntyi hätäsektiolla ja hänellä oli muutaman kerran napanuora kaulan ympäri ja hän sai lisähappea syntymän jälkeen, koska oli sinertävä ja tärisi. Oli kuulemma siinäkin ollut todella lähellä ettei hän menehtynyt, joten jollakin tavalla suuresti kummastelen miten kätilö uskaltaa pitkittää ponnistusvaihetta noin pitkään...<br /> <br /> Olitko ponnistaessa jo täysin auki? ( tymä kysymys, mutta mietin vain odottivatko he vielä että aukeat enemmän ja ajattelivat ettei vauvalla ole hätää..)<br /> <br /> <br /> <br />[/html][/QUOTE]
Sähköpostiosoite:
Salasana:
Pysy kirjautuneena
Unohditko salasanasi?
Uusi käyttäjä? Rekisteröidy täällä!
Vau Foorumi
Etusivu
Foorumi
>
Vauva- ja lapsiaiheiset keskustelut
>
Synnytys