Ponnistusvaiheen kesto

Osanottoni suureen suruun. <3

Kyllä minun mielestäni on aivan selvä hoitovirhe jos todellakin olet ponnistanut tuon 3 tuntia! Ja sekin vielä, että missään ei virallisesti tuota kestoa ilmoiteta... todella epäilyttävää, varsinkin kun tuntuu, että sairaalahenkilökunta ei kerro asioiden oikeaa laitaa tai jättää jotain kertomatta... Itsellä käynnistetty synnytys, ponnistusvaihe 25 min ja silti koko ajan oltiin valmiita lähtemään sektioon kun pari kertaa sydänäänet laskivat alle 50...pisteet kuitenkin lopulta 9/10 ja synnytyskertomusta läpikäytäessä ei kuulemma ollut missään vaiheessa ollut mitään vaaraa. Jälkeen päin kun neuvolan terveydenhoitaja teki kotikäyntinsä kertoi hän, että minulla oli ollut kalvokiinnitteinen napanuora, eli napanuoran verisuonet kulkivat vapaina eivätkä suojassa napanuoran sisällä ja näin ollen jos kalvot olisivat spontaanisti repeytyneet olisi lapsi todennäköisesti menehtynyt joko hapen puutteeseen tai verenhukkaan....
 
Voi ei aivan kamalaa. Osan ottoni sekä onnittelut uudesta raskaudesta :O

Minulla ponnistus vaihe kesti vain 19 minuuttia, mutta sekin sen takia että poika revittiin (imukupilla)väkisin ulos sydän äänten laskujen sekä hapenpuutteen takia. Pisteet 6/8
 
Mulla ponnistusvaihe kesti ekassa synnytyksessä 20min ja toisessa 2min. Vauvat oli suunnilleen samankokoisia syntyessään. 
 
Hui kamalaa Marina , pahoillani menetyksestänne! Ensimmäinen kesti 19 min, toka 4 min ja loput 1-2 min ( 5 lasta)
 
Mulla esikosta ponnistusvaihe kesti 42min, toinen leikattiin ja kolmannesta ponnitusvaihe 5min, ekasta laitettiin varmuudenvuoksi pari tikkiä vaikka ei kyl mitää repeämää ollu tai mitään ja kolmannestaki säästyin repeämiseltä. saa nyt sit nähä et miten tän nelosen kans menee et kauanko tätä pusketaan pihalle..
 
Mä en saanut mitään synnytyskertomusta ja muistikuvatkin on vähän hämäriä (jännä), mutta KAUAN kesti. Synnytyssalissa olin yhteensä yli 6 tuntia ennenkuin vauva syntyi, mutta suppareita voimistavat alkoivat vaikuttaa vasta n. 3h sinne siirtämisestä ja loput 3h sitten kärsittiin. Mulle tuli lääkäri apuun painamaan vauvaa ulos koska se oli aina tulossa mutta vetäytyi takaisin, tätäkin jatkui ties kuinka kauan. Tästä pitkittyneestä ponnistuvaiheesta johtuen meillä oli sama - pienellä oli hengitysvaikeuksia jonka takia vietiin lastenasemalle toipumaan ja ensimmäiset 1-2 päivää se olikin lämpökaapissa. Nyt 3 viikkoisena pehmeää kurkunpäätä (ja tästä aiheutuvaa melko äänekästä hengitystä) lukuunottamatta oikein virkeä poika. :)
 
Takaisin
Top