Polikliininen synnytys, onko kukaan meinannut?

veronicat

Jostain jotain jo tietävä
Oon vakavasti harkinnut (tietenkin olettaen että kaikki menee hyvin) lähteä sairaalasta heti synnytyksen jälkeen kotiin. Siis sen pakollisen 6 tunnin seurannan jälkeen. En ole kovin innostunut makaamaan sairaalassa, ryhmähuoneessa ja vieläpä mahdollisesti 2 pvää..
Meillä kätilö sanoi vielä että jos osastolle menee, sieltä ei sitten aiemmin pois niin vaan lähdetä, vaan pois pääsee lastenlääkärin tarkastuksen jälkeen.
Onko kukaan muu pohtinu tätä vaihtoehtoa?
 
Mä voisin muuten mieluusti lähteä, mutta tähän mennessä ollut joka kerta joku syy (joko itsellä tai vauvalla) miksi kotiinlähtö viivästynyt. Ja joka kerta kuitenkin kaikki ollut oikein hyvin vielä 12h synnytyksestä.
 
No haaveissa olis päästä potilashotelliin siellä kun on omaa rauhaa ja kätilö koko ajan tavattavissa :)
 
Meillä ei täällä ole semmoista :-( joten siksi mietin että jos tulis vaan kotiin. Nuo 4 hengen huoneet missä isät ja lapset saa olla rajoituksetta, ei houkuttele! Luulen että kotona olis mukavampaa.? Mietin että onko jollain kokemusta , miten sujuu käytännössä?
 
Meillä ei ainakaan esikoista odortavalla ole edes mahdollista polikliiniseen synnytykseen. Pitää olla jo aikasemmin synnyttänyt. Toisaalta ei kyllä haittaa, kun mielellään oon siellä hoidon lähellä siinä heti alkuun
 
niin.. en minäkään edes miettis moista jos olis esikoinen kyseessä mutta neljättä lähdetään kotiin hakemaan.. ja meillä perhehuoneet menee just ensisynnyttäjille. Siksi en haluais sairaalassa olla jos ei ole pakko..:p
 
mä yritän kans polikliinistä. mutta lastenlääkäri pitää tavata mun käsityksen mukaan sillonkin. eli vuorokaudenaikakin voi vaikuttaa, onko paikalla..

viimeks oli vauvan lämpötila liian matala ni piti olla yks yö..nyt pidetään se beibi koko ajan iholla ja lämpöpussi ja peitto koko sen 6h
 
Tarkastus tehdään vuorokaudeniässä, eli käynti sairalassa siinä vaiheessa. Kaveri nukkuu pommiin tuon käynnin niin ne soitti sairaalasta perään.

Ite oon ollu kahden vaiheella. Meillä on ekalla ollu sokerit matalat ja toisella pilirubiinit koholla ja siks molemmista pitkä sairaalajakso. Asutaan kyllä sairaalan läheisyydessä, että ois perheen helppo käydä sielläkin, mutta oon ihan itkupilli kun joudun sairaala majoitukseen. Onhan sielä apu lähellä..

Saan sielä kunnon räkätaudin ja meen ihan tukkoon kun home vaivaa sairaalaa. Ja saahan siitä synnärireissusta parin sadan käyntilaskun.
 
Jorvissa kuulemma käytäntö on että lastenlääkäri katsoo vauvan 2 pvän iässä (olis niinkun osastolta kotiutumispäivä) ja silloin pitää mennä käymään. Mutta mua ahdistaa se että jos osastolle menee niin sieltä ei pääse kotiin kun vasta ton 2 pvän jälkeen.
Viimeksi huoneessa oli kokoajan kauhee kuhina kun kaikki isät ja isommatkin lapset, äidit, vauvat ja kätilöt pörräs siellä pienessä huoneessa.. Siksi ajattelin että kotona olis mukavampi. En vaan oikein saanu tietoa kuinka nuo yleensä on menny?
 
Meillä katto lääkäri 3h synnytyksestä pojan,sit mentiin 2pvn päästä uudestaan näytille. Asutaan ihan sairaalan vieressä,ni oli sovittu et jos jotain tulee,mennään näytille :)
 
Mä olen koko tän raskauden ajan stressannut eniten just tota sairaalassa oloa... olis ihanaa päästä sieltä kotiin mahdollisimman äkkiä, siis jos vauvalla ja itsellä kaikki ok. Kun meillä on esikoinen vielä niin pieni, eikä mies ole koskaan ollut yli kahta tuntia kahdestaan sen kanssa... enkä mä ehkä sitäkään epäile etteivätkö ne pärjäisi, mutta mulla tulisi kyllä tosi kova ikävä... ja sitten kun meillä on tää maatila ja taitaa toukotyöt osua just tohon, eli miehen pitäisi olla pellolla...
 
meillä piti lääkärin tarkistaa naistenklinikalla, ennenku päästiin lähteen, eikä sit päästy ennenku seur. päivänä. mut ehkä sit tapauskohtasta..?
 
Takaisin
Top