POKS! Täydet raskausviikot 🌸

Mullakin laskettu aika oikeasti 1.2. mutta diabeteksen takia synnytys käynnistetään viimeistään viikolla 38, tammikuun puolivälissä 😄
Mullakin diabetes ja sanoivat, et ei päästä laskettuun aikaan, joka on mulla 7.1., vaan vauva syntyy aiemmin. Eli joulukuun puolella. Mut eivät ainakaan vielä puhuneet käynnistämisestä mitään.
 
Tämä olikin mulle uutta tietoa että diabeteksen takia synnytystä aikaistetaan! 😲 Tiedätkö mikä siihen on syynä? Onko väliä minkä tyypin diabetes ja/tai vaikuttaa raskausdiabetes myös?
Mulla on tyypin 1 diabetes. En osaa sanoa 2 tyypistä tai radista mitään, mutta ykköstyypeillä syynä siis mahdollinen makrosomia (vauva voi kasvaa hurjasti viimeisillä viikoilla) sekä varmaan raskausmyrkytyksen riski.
 
Tämä olikin mulle uutta tietoa että diabeteksen takia synnytystä aikaistetaan! 😲 Tiedätkö mikä siihen on syynä? Onko väliä minkä tyypin diabetes ja/tai vaikuttaa raskausdiabetes myös?
Ainakaan raskausdiabetes ei yksistään oo syy aikaistaa, jos on esim. ruokavaliohoitoinen tai muuten hyvin tasapainossa. Kokeiltu on, ei auttanu itkutkaan 😂 nimim. Oli vähän epätoivoista edellisen raskauden lopussa ja yli lasketun mentiin 😅
 
Takaisin
Top