POKS! Täydet raskausviikot ♡

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Tänne ketjuun voi poksua täydet raskausviikot! ❤️

4+0, 5+0, jne. Poks!
 
Ootteko laskeneet viikot menkoista vai oviksesta? Mulla taisi ovis olla hieman aiemmin ja sovellus näyttää kierron pituuttakin vähän miten sattuu kun pituus vaihdellut. Oviksesta veikkaisin että tänään 4+0, mutta kuukautisista 3+5. Selviäähän se toki aikanaan mutta seku mietin 😄 ehkä pysyn nyt tuossa 3+5:ssä kun niinhän ne taitaa neuvolassakin merkata.
 
Ootteko laskeneet viikot menkoista vai oviksesta? Mulla taisi ovis olla hieman aiemmin ja sovellus näyttää kierron pituuttakin vähän miten sattuu kun pituus vaihdellut. Oviksesta veikkaisin että tänään 4+0, mutta kuukautisista 3+5. Selviäähän se toki aikanaan mutta seku mietin 😄 ehkä pysyn nyt tuossa 3+5:ssä kun niinhän ne taitaa neuvolassakin merkata.
Ite laskin oviksesta, koska tiesin tarkkaan milloin se oli. Ja Ultra vahvisti laskuni 🫠
 
Ite laskin oviksesta, koska tiesin tarkkaan milloin se oli. Ja Ultra vahvisti laskuni 🫠
Ja ultrasta kirjoitti vielä lapun, joka pitää toimittaa neuvolaan. Siinä lukee oikea laskettu aika(4.9), eikä kuukautisten mukaan laskettu, joka on väärä(oisko ollu 23.8).. Ultraaja sanoi, että laittavat muuten liian aikaisin sairaalaan niskaturvotus ultraan jne..
 
Mulla ollut kierto 25pv, mutta neuvolahan laskee 28pv mukaan. Mulla siis vielä kans la hakusessa, enkä meinaa varhaisultraan, joten todellisuus selvinnee sitten nt-ultrassa. Jokaisen lapsen kohdalla siirtynyt aikaisemmaksi ja siksi lasken nyt itse tuon 25 kierron mukaan ja la 7.9. Neuvola tulee siis laskemaan sen 10.9. ja aionkin siis olla sekaisin kunnes ultrataan kunnolla 😂
 
Ootteko laskeneet viikot menkoista vai oviksesta? Mulla taisi ovis olla hieman aiemmin ja sovellus näyttää kierron pituuttakin vähän miten sattuu kun pituus vaihdellut. Oviksesta veikkaisin että tänään 4+0, mutta kuukautisista 3+5. Selviäähän se toki aikanaan mutta seku mietin 😄 ehkä pysyn nyt tuossa 3+5:ssä kun niinhän ne taitaa neuvolassakin merkata.
Mua hämmentää se, että la laskettaisiin menkoista, vaikka ovulaatio olisi tiedossa. Ymmärrän että jos ovis ei oo tiedossa, niin paras veikkaus on laskea menkoista. Mutta kun alkion varsinainen kehitys alkaa ovulaatiosta ja hedelmöittymisestä, niin eikö silloin ole järkevämpää laskea siitä? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Siis siihen tyyliin, että dpo 0 vastaa rv 2+0 ja dpo 14 4+0. Oma kierto on niin pitkä ja epäsäännöllinen, että menkoista laskettuna nyt olis 7+0, kun arvioidun oviksen mukaan 5+4. Varhaisultra antaa parhaan arvion hedelmöittymispäivästä, nt-ultrassa mitat voi jo vaihdella jonkin verran. Mutta ylipäätään laskettuun aikaan kiinnitetään huomiota turhan paljon, sehän ei ole päivä, jolloin lapsi todennäköisimmin syntyy. Suurin osa lapsista syntyy välillä 38+0 ja 42+0, ja laskettu aika on yksinkertaisesti päivä, johon 40+0 osuu.
 
Mua hämmentää se, että la laskettaisiin menkoista, vaikka ovulaatio olisi tiedossa. Ymmärrän että jos ovis ei oo tiedossa, niin paras veikkaus on laskea menkoista. Mutta kun alkion varsinainen kehitys alkaa ovulaatiosta ja hedelmöittymisestä, niin eikö silloin ole järkevämpää laskea siitä? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Siis siihen tyyliin, että dpo 0 vastaa rv 2+0 ja dpo 14 4+0. Oma kierto on niin pitkä ja epäsäännöllinen, että menkoista laskettuna nyt olis 7+0, kun arvioidun oviksen mukaan 5+4. Varhaisultra antaa parhaan arvion hedelmöittymispäivästä, nt-ultrassa mitat voi jo vaihdella jonkin verran. Mutta ylipäätään laskettuun aikaan kiinnitetään huomiota turhan paljon, sehän ei ole päivä, jolloin lapsi todennäköisimmin syntyy. Suurin osa lapsista syntyy välillä 38+0 ja 42+0, ja laskettu aika on yksinkertaisesti päivä, johon 40+0 osuu.
Mulla on menkoista laskettuna menossa 4+6, kun oviksesta sanoo 4+3. Aika lähellä silti kumpikin. Ois kyl kivaa toisaalta ottaa toi päivämäärä jossa on pidemmällä ^^ Saako silleen tehä? :D :folded::Smiling Face With Halo:
 
@Vaapukka Neuvolassa se vissiin lähtökohtasesti lasketaan menkoista. Ellet sit mee varhaisultraan, niin ehkä määritettäis sen perusteella. Mut jos nt-ultrassa heittää korkeintaan muutaman päivän, niin la ei yleensä lähdetä muuttaan 🤔 Mä oon joka raskaudessa sanonut neuvolassa, että ihan turha laskea menkoista, kun heittää todellisesta ainakin viikon :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Meinaa mennä offtopiciks. Pitää varmaan siirtyä toiseen ketjuun höpöttää näistä tai saattaa tulla sanomista. Poksukaa joku nyt pari kertaa vielä niin saadaan oikeeseen aiheeseen. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::Smiling Face With Open Mouth
 
Takaisin
Top