Pohkeet, lonkat, alaselkä ja vatsa kipeät.

Iltatähti79

Sanavalmis juttuseppä
Huhtimammat 2016
Onko muilla? Joka päivä on joku kipeä. Eilen päässyt kävelemään kun lonkkaan sattui.
Jotenkin tuntuu että viimeksi oli paljon helpompaa...

Pelottavinta on tietenkin vatsakipu mutta kai pikkuisella on kaikki kunnossa. Ainakin liikkeistä päätellen.

Onneksi maanantaina on neuvola niin pääsee kyselemään.
 
Pohkeet on kipeät sen takia, että mulla ne kramppailee öisin pari-kolme kertaa viikossa. Alaselkä ja vas. pakara ollut kans tosi ärtyneet, tosin nää on mulla vanhoja vaivoja, jotka nyt on vaan raskauden myötä enemmän akutisoitunut. Mulla siis lantiossa vinoutta ja löysät nivelet (esim. SI-nivel menee aina lukkoon ja aiheuttaa just ton pakaran ja alaselän oireilun) ja nythän paikat raskauden aikana löystyy ja venyy vielä entisestään.
 
Onkohan kipuihin olemassa mitään jumppaa tai venyttelyä?
Selkälihaksia voi yrittää vahvistaa mutta se on vähän hankalaa kun ei voi mahallaan maata. ;
 
Mulla oli viikon verran alaselkä kipeä. Johtui siitä, että innostuin juoksemaan liikaa. Parani, kun lepäsin tarpeeksi. Nyt ei oo selkä kipeillyt hetkeen ja kävelylenkillä pystynyt hyvin käymään. Onneksi näin. Pelkäsin jo, että selkä meni loppuajaksi.
 
Musta tuntuu kans, et aina on joku paikka mihinkä koskee. Jalkoja särkee myös, mut luulen että johtuu turvotuksesta. Hetkeks selälleen ja jalat ylös, niin joskus helpottaa ja mies hieroo iltasin käskystä :smiley-angry007 Selkä on kipiä myös ja mulla tulee myös niitä alavatsa kipuja, mutta on sanottu, että se johtuu kun kohtu venyy. Ja ne liitoskivut on myös inhottavia.. Edellisessä tuli välillä sellasia ihan kamalia kramppeja kylkeen, väittivät supistuksiksi neuvolassa, mutta en kyllä allekirjoita :confused: Vielä ei oo niitä tullu ja toivottavasti ei tulekkaan..

myoks. Mä oon muuten joka kerralla hakenu TK:n apuvälinelainaamosta sen SI-vyön. SUOSITTELEN ehdottomasti jos on selkä- tai alavatsa kipuja. Auttoi mulle ainakin todella paljon...!
 
Mulla ei oo ainakaan vielä selkävaivoja ollu. Hierojalla käyny kerran ja aattelin käydä nyt kerran kuussa ihan vaan kunnon ylläpidon vuoksi. Lähinnä käsitellään tuota selkä/niska/hartia -seutua sekä pakaroita, kun tahtovat jumia.. Nyt on kyllä ollu pohjeet jumissa ja kramppailee varsinkin öisin. Miehen oon laittanu aina välillä hieromaan.. :D
 
Mulla ollu kipeenä nivuset, alavatsa ja vasen puoli lonkasta. Lisäks vasemmalta puolelta kipu kyllä säteilee myös selkään. Mulla todettiin lääkärissä ettei sl-nivel ole juuri yhtään löystynyt, eli kivut eivät johdu siitä. Mulla vaikuttaa ilmeisesti vanhat ongelmat joille raskaus sitten tuonut lisää kipuilua. Oletan ite ainakin että nivusissa ja alavattalla olevat kivut on ihan vaan liitoskipuja. Ainoa neuvo mitä mulle on sanottu, on se että pitää vaan ottaa rauhassa eikä missään nimessä ruveta rehkimään esim. jumppaamisen kanssa, sillä liika liikkuminen on vain haitaksi. Eli kai yritän pötkötellä kunnes kivut helpottaa, toivottavasti ei kestä sinne huhtikuulle asti :grin
 
Alotin kuukaus sitten syömään magnesiumia joten suonen veot ja jalkojen yöllinen vispaaminen väheni puolella :) Muuten on ainoastaan ollut jalkoje+selän kanssa ongelmia mut selkä ongelmat on alkanu jo yläaste ikäsenä...
 
Mulla on lonkat ruvennu välillä sattumaan ja lihakset särkee vähänväliä.
Alaselän kipujakin ollut, mut mulla on takavuosina selkäranka murtunut alaselästä eikä kunnolla ikinä parantunu niin särky on normaalia tuskallisempaa :/ Välillä sattuu alaselkään niin ettei edes maitopurkkia pysty jääkaapista ottamaan (jääkaappi ihan lattiatasossa).

Yks päivä alkoi vatsaan sivuilta sattua ihan vietävästi, käveleminen teki tuskaa. Piru vie että rupes pelottamaan et onks kaikki hyvin :eek:
Jännä mut se hävis syömällä, ehkä oli vaa nälkä mitä ei tajunnu :D
 
Takaisin
Top