Pneumokokki rokote

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bris
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Bris

Satasella mukana keskusteluissa
Kesäkuun alusta lähtien syntyneethän saavat tuon pneumokokki-rokotteen... Millaisia oireita lapsenne on saanut, jos on ylipäätään oireillut?

Meillä jätetään tuo kyseinen rokote pois jatkossa, muita jatketaan normaaliin tapaan. Tyttäreni siis 6kk ja saanut 2x pneumokokkirokotteen. Ensimmäisellä kerralla (3kk) hieman lämpö nousi ja kaikki hyvin muuten. Toisella kerralla (5kk) rokote annettiin aamulla. Ensimmäiset päikkärit keskeytyi kovaan huutoon ja soseet oksennettiin pihalle. Tämän jälkeen tyttö meni täysin veltoksi ja sinisen valkoiseksi, vain silmät liikkuivat ja seurasivat liikkeitäni, itkukin loppui samaan syssyyn välittömästi. Tämä tapahtui siis noin 4tuntia rokotuksen jälkeen. Lämpöä ei tuossa vaiheessa ollut. Ilta vietettiin ensiavussa tilannetta tarkkaillen ja lääkäri totesi lastenlääkärin kanssa keskusteltuaan, että rokotteen aiheuttamaa. Illalla lämpö nousi 38,9`c. Myös 6kk neuvolassa suositeltiin keskeytettävän tuo kyseinen rokote. Neuvolan mukaan ei ainakaan meidän alueellamme muita vastaavia tapauksia ole ollut. Kertokaa kokemuksianne, mikäli oireilua on ollut.

Jos muillakin oireilua niin olisi hyvä saada jonkinlaista selvitystä tilanteeseen ja saada tieto myös muille äideille, jotka pähkäilevät asian suhteen.

Me saatin tuo rokote myös 3kk neuvolassa ja yöllä nous tytölle kuume, mutta aamuun mennessä oli laskenu jo (yöllä annoin vähän kuumelääkettä).3kk neuvolassahan annetaan se toinenkin rokote (jonka nimeä en nyt kykene muistamaan) En ole varma kummas rokotteesta kuume loppujen lopuks nousi..

Nyt 5kk neuvolassa saatiin myös samat rokotteet, mutta niistä ei meille tullu mitään.  
Mutta minua on jostai syystä nyt vähä harmittanu et tytölle ylipäätän otatin tuon rokotteen vakkakin se rokote ohjelmassa nykyisin on.. Onhan lapset ennenkin pärjänneet ilman kyseistä rokotetta.. Minä suhtaudun muutenkin vähän kielteisesti kaikkii uusiin rokotteisiin.
Tuntuu et lääke firmat keksii vaikka minkälaista sairautta jotta pääseevät rahastamaan terveilläkin ihmisillä..  Kyllä sitä äitinä joskus joutuu kovasti miettimään mikä on lapselle parasta ja mihin sitä nykyään uskaltaa uskoo ja mihin ei.. Mietinkin etten jatkossa ottais enää rokotetta.
Kuinka monta kertaa tuo neumakokki rokotte annetaan?

Hui, onpa vahvat oireet olleet teillä!

Meillä on ollut vähän lämpöä yöllä ja sitten kitinää ja itkuisuutta, yöt nukutaan aina rokotusten jälkeen huonosti. Ei muita oireita.

Pneumokokki annetaan seuraavan kerran 1-v neuvolassa. Sanoi tuo terkka, että siita toisesta rokotteesta joka annetaan yhtäaikaa  pneumon kanssa, ei yleensä ole kellekkään mitään tullut,joten melko varmaa ainakin meidän kohdalla, että oireet johtui nimen omaan tuosta uudesta rokotteesta. Ja kun kerran neuvolassa suositeltiin, ettei sitä kannattaisi ehkä jatkaa kun ei tiedetä miten seuraavalla kerralla sitten reagoi, niin lopetamme sen suosiolla. Ja onhan tyttö jo saanut siitä 2/3 joten suojaa on joka tapauksessa tullut.

:( olipas hurjat oireet. just tota mä oon pelännyt näissä rokotteissa.
olin aluksi kaikkia rokotteita vastaan, kannattaa katella netistä mitä esim jenkeissä
on tullut noista rokotuksista lapsille: tarkkaavaisuushäiriöitä, autismia, täysin terve lapsi 
ennen rokotusta, rokotuksen jälkeen saattanut muuttua täysin apaattiseksi, veltoksi
ja jopa olla täysin piittaamaton mitä ympärillä tapahtuu, vaipuu omaan maailmaansa..
 ja vaikka mitä.
katoin kerran jonku dokumentin noista jenkkiläisistä miksi ne vastustaa rokotteita.
en yhtään ihmettele miksi. muistaakseni siellä oli ihan kuollut lapsia noihin rokotteisiin.
just kuvailemiisi oireisiin. suomessa näistä ei vaan puhuta. mun täti piti mulle luennon
noista rokotteista (asuu jenkeissä) ja sen mielestä ne on lääkefirmojen keksintö.
esim rokotusten takia influenssat voimistuu vuosi vuodelta, niistä tulee aina vaan
vahvempia ja kohta mikään rokote ei tehoo. sit ollaankin lirissä kun ihminen on itte
luonut niin voimakkaan viruskannan rokotteillaan.. pelottavaa mutta näin varmasti käy.

mutta joo viivi sai 3kk rokotuksissa kovan kuumeen ja oli unelias ja tosi rauhallinen.
puklaili jonkun verran enempi pari päivää ku normisti. 
istua napotti vaan sylissä ja hali ja torkku. samoin kävi nyt 5kk rokotuksissa.
lisäksi en nyt muista kumpi jalka turposi ja meni punaiseksi pistokohdasta. th oli
sitä mieltä että rokotteen säilöntäaina(mikä mun mielestä ei kuulu ton ikäisen kehoon vielä!!!)
aiheuttaa joillakin lapsilla kyseiset oireet.molemmilla kerroilla oireet kesti pari päivää.

Me taas ollaan ilmeisesti selvitty vähällä, koska mistään rokotuksista ei oo koskaan tullut Onnille minkäänlaisia oireita-ei lämpöilyä tms. Enkä muista että Onnin veljilläkään olis mitään tullut.

Mutta kyllähän noi rokotukset herättää jonkin verran pohdintaa, silti ollaan aina otettu lapsille kaikki tarjotut rokotukset. Itselleni en ottanut raskausaikana sitä sikapiikkiä, koska mun mielestä sitä ei oltu tutkittu tarpeeksi, vaan se kyhättiin mahd. äkkiä kasaan. Eikä ole kaduttanut. Jätän myös nyt ottamatta influenssapiikin, jonka saisin neuvolasta.

mekin on päästy vähällä,uneliaisuus on ainoa oire joka jamille rokotteista on tullut! :)

3kk rokotteista nousi vähän lämpöä, 37,9´c (normilämpö pojulla 37,0´c) ja 5kk rokotuksista ei samana päivänä tullu mitään, mutta seuraavana päivänä samat 37,9´c. Muuten täysin virkeä lapsi, ruoka maistui eikä mitään sen kummallisempaa!

Ite en raskausaikana sikapiikkiä myöskään ottanut, pääosin siksi että unohdin aina mennä rokotuspäivinä neukkulaan -näin jälkeenpäin oon ollu iha tyytyväinen hajamielisyyteeni :D

Takaisin