Plussanneita

Liityin minäkin.
Tein testin varmuuden vuoksi keskiviikkona kun oli ollut sellaista oireilua ja edelliset menkat jo yli 4 vkon päässä. Mulla ollut siis hyvin epäsäännöllinen kierto (3-5 vkon välillä), niin ei voinut siitä niin varmaksi päätellä... noh, ilmestyipä sinne testiin kontrolliviivan viereen toinen, omasta mielestäni haalea viiva. Tämä testi oli illalla ja oli pakko vielä heti to-aamuna tehdä uusi ja sama tulos. Mutta ennenkuin uskallan asiasta miehelleni kertoa tarvitsin vielä yhden sen kolmannen varmìstuksen ja edelleen plussa näyttää. Kai se on uskottava
On vaan pelko persiissä kun oon joulukuun aikana useemman kerran juopotellu, ja joulunakin join punaviiniä ja glögiä
Tänään koitan sitten uskaltaa avata suuni ja kertoa miehellekin vähän jännittää, kun meillä ollut vähän vaikeampi jaksokin suhteessa mutta kovasti itse olen vauvaa toivonut jo vuoden verran.
Hih. Eipä tätä tajua kai oikeesti vieläkään. Toivottavasti kaikki menee hyvin eikä jää kesken tm. Ensikertalainen siis.
 
Tuli tässä mieleen, että oletteko jo alkanut napsia joitain vitamiineja? Itselläni ollut monivitamiinilisä, foolihappo ja möller. kalsiumia ja d vitamiinia varmaan tarvitsee alkaa ottaa. Ehkä ne eka neuvolakäynnillä neuvoo :joyful:
 
Tuli tässä mieleen, että oletteko jo alkanut napsia joitain vitamiineja? Itselläni ollut monivitamiinilisä, foolihappo ja möller. kalsiumia ja d vitamiinia varmaan tarvitsee alkaa ottaa. Ehkä ne eka neuvolakäynnillä neuvoo :joyful:
Mulla on muutenki ollu monivitaa mutta eilen ostin omegaa, d:tä ja jotain yhdistelmää jossa on kahta eri b:tä ja foolihappoa. Foolihappoa tosin näytti olevan monivitamiinissakin...
 
Harkitsin just, pitäiskö itse aloittaa tällainen ketju, mutta aiansi89 olikin nopsempi :) Sain viikko sitten testiin ensimmäisen haalean haamun. Olin hätähousu ja testasin noin dpo 10. Nyt olen seuraillut viivan vahvistumista, ja hyvältä näyttää :) Ylempi kuva siis se eka haamu ja alempi tältä aamulta.
382aa69280f9820d8cc52d2e09fd07cb
3760436c0e0953f44b490a093f994c6c
Neuvolan mukaan laskettuna laskettu aika olisi kyllä elokuun lopussa, mutta oma kiertoni on pidempi ja oviksen ajankohtakin tuli tikutettua, joten taidan kotiutua mieluummin tänne syyskuisiin. :) Vau.fi-laskurilla sain lasketuksi ajaksi 2.9.

Meillä on yritetty esikoista aika lailla tasan vuoden verran. Syyskuun lopussa plussasin ekan kerran, mutta se raskaus meni kesken lokakuussa noin 7. viikolla. Silloin en saanut edes yhtä vahvaa viivaa kuin tuo tämänaamuinen, joten nyt on sormet ja varpaat ristissä. Jospa kaikki menisi hyvin tällä kertaa.
Ihanaa että uusi plussa tuli näin nopeasti! Olen välillä käynyt katselemassa josko uusissa ryhmissä näkyisi kesäkuisista tippuneita, ja olikin mukava huomata sinut tässä ryhmässä :). Nyt toivotaan että tämän saisitte syliin asti, onnea!
 
Kiitos -pallokala-! :) Toivottavasti tosiaan kaikki menee hyvin tällä kertaa :) Itse olen myös välillä lueskellut kesäkuisia ja haikeana seuraillut, kuinka pitkällä siellä jo ollaan. Onnea odotukseen sinullekin! :Heartred

Terhie, mulla on käytössä Minisunin Mama-monivitamiinit ja raskaana oleville tehty Omega 3. Aiemmin oon syönyt foolihappoa ja D-vitskua, mutta tuossa Mama-purkissa näyttää olevan molempia. Tai no, sitä D-vitamiinia pohdin vielä, pitäiskö kuitenkin syödä vielä lisää, mut en oo saanut aikaiseksi ostaa.
 
Ai niin ja Siku86:lle piti kommentoida, että huoli pois: jos oot ennen plussaa juonutkin glögiä ja punkkua, niin tuskin siitä on koitunut vielä mitään haittaa. Eikö se mene niin, ettei alkiolla siinä vaiheessa ole vielä yhteistä verenkiertoa äidin kanssa? :) Kaikki hyvin siis, luulen. Itsekin join plussaa edeltävänä viikonloppuna suht runsaasti punaviiniä. Liekö auttanut kiinnittymisessä :D
 
Minä syön tällä hetkellä vain foolihappoa ja d-vitamiinia. Viime raskaudessa söin alussa nuita Mama-monivitamiineja ja omegaa. Pitäisiköhän ostaa taas, hmm. Millonkohan sitä rohkenisi soittaa neuvolaan...
 
Mä syön Solgarin Prenatal Nutrients -monivitamiinivalmistetta ja lisäksi D-vitamiinia suihkeena, maitohappobakteereja sekä omega-3 ja iltaisin magnesiumia. Mukava ilmiönä raskauden myötä sokerihiiren herkkuhammasta ei enää kolota, ompa hyvä tapa vierottaa itsensä sokerista ihan huomaamatta :D
 
Muokattu viimeksi:
Iiik mä sain ekan neuvola-ajan 24.1 :) oli kyllä niin ihanan kuuloinen neuvolatäti et tuli tosi hyvä mieli. Tästä se nyt sitten lähteepi. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Onkohan tuolloin jo eka ultra? Ei ollut puhetta. Silloin on jo vissiin rv 9.
 
Muokattu viimeksi:
Np-ultra viikolla 10+0 - 13+0, jos en väärin muista. Täällä se tehdään äitiyspolilla. Neuvolassa noilla viikoilla kuunnellaan (usein) sydänäänet.
 
Ja Terhielle vielä lisäyksenä, että sydänäänet eivät välttämättä dopplerilla vielä noilla viikoilla kuulu ja siitä ei tarvitse huolestua. Käsittääkseni siitä syystä kaikki neuvolatädit eivät niitä vielä edes yritä etsiä, etteivät saa äitejä huolesta soikeiksi, jos eivät löydy vielä tuossa vaiheessa.
 
Mä syön multivitan raskaus ja imetys-vitskua ja ekstra foolihappoa ja tuon royal gelee-purkinkin meinasin napsia loppuun. Lisäksi menee kalkki-D ja maitohappobakteeri ja sinkki.

Soittelen ensi viikolla neuvolaan. Hiukan harmittaa, että ollaan esikoisen jälkeen muutettu toiselle paikkakunnalle, joten neuvolan tätikin tietty vaihtuu. Toivottavasti on mukava!

Tää alku on kyllä vähän stressaavaa, kun oireita ei koko ajan ole. Jouduin vielä kertomaan lähes koko lähipiirille jo asiasta kun tiedossa oli kosteat juhlat (ja jos Kirveli ei juo hän on taatusti raskaana :joyful:), enkä jaksanut alkaa keksiä selityksiä. Täytyy vaan uskoa, että sintti keikkuu mukana menossa.
 
Mies olikin eilen ostanut minulle nuita raskausvitamiineja, joten nyt sitten syön niitäkin. [emoji4] Pitää heti maanantaina soitella itselläkin neuvolaan. Olin myös varautunut, että huomenna joutuisin kertomaan lähipiirilleni raskaudesta. Oli nimittäin tarkoitus juhlistaa uuttavuotta veljeni ja hänen vaimonsa kanssa. Esikoinen sairastuikin sen verran kovaan flunssaan, että vietämme uuttavuotta perheen kesken kotosalla. Tuntuu itse asiassa paljon mukavammalta vaihtoehdolta juuri nyt. Salaisuus säilyköön vielä siis!
 
Mullakin on vitamiinit käytössä; on multivitaa, foolihappoa, d-vitamiinia, omegat jne :)

Soitin tiistaina neuvola-ajan ja ensimmäinen käynti on 16.1. ja päästään heti ultraan. Mukavaa oli, että ehdotti että käydään ensin katsomassa, onko siellä ketään. Ensimmäisen raskauden aikana meillä oli eri hoitaja, mutta tämäkin kuulosti mukavalta! Nyt pitäisi käydä täyttämässä kaavakkeet valmiiksi. Hieman ristiriitainen fiilis koko ensi kuusta, kun meidän keskenmenneellä olisi ollut laskettuaika 23.1. ja nyt mennäänkin uudestaan ensimmäiseen ultraan. Samoin oli kyllä joulusta, kun väkisin mietti ennen plussaa sitä ettei olekaan omaa joulupalloa, mutta onneksi tää plussa pelasti joulun :)
 
Muokattu viimeksi:
Taidanpa minäkin tänne liittyä. Ekassa raskaudessa kolmisen vuotta sitten vain seurailin muiden juttuja, jos nyt itekin osallistuis :) Tänään 5 viikkoa täynnä ja LA tod.näk. syyskuun ekoja päiviä. Eilen soitin neuvolaan ja sain ekan ajan lisäks jo ultraankin ajan - tehokkaampaa kuin edelliskerralla toisessa kaupungissa.
 
Muokattu viimeksi:
Montako testiä olette tähän mennessä tehneet? Itse olen kolme jo kerennyt tekemään, kun ihan mielenkiinnosta halusin seurata miten viiva muuttuu jne.
 
Mä tein niin monta, et hävettää edes myöntää :joyful: vasta sit uskoin, kun menkat oli jo myöhässä ja clearbluen digi näytti "raskaana 1-2". Kamalaa joutua odottamaan vielä monta monta vko ennenkuin näkee, että siellä on varmasti joku. Ei vieläkään voi siis uskoa.
 
Ite oon tehnyt kuus testiä :D :D Ekat neljä tein peräkkäisinä päivinä, kun halusin varmistua, että haamulaisesta tulee oikea viiva. Sit kaks testiä mieltä rauhoittamaan sellaisina päivinä, kun on iskenyt epävarmuus. Nyt mulla on jemmassa enää yks digitesti, jonka teen tässä lähipäivinä siinä toivossa, että saan siihen viikot 3+. Toivottavasti sitten pystyn oikeesti luottamaan raskauteen.
 
Täällä tehty kaksi, toinen testi parin päivän päästä ensimmäisestä, että näki tummuuko testi. Tammikuulle ajateltiin varailla varhaisultraa, rauhoittaa molempien mieltä menneisyys huomioon ottaen, että päästään näkemään mikä tilanne on.
 
Takaisin
Top