Plussanneita

Sain eilen dopplerilla sydänäänet kuulumaan!? :eek: onkohan jo pidemmällä kun kuukautisten mukaan nyt ois 6+3..

Itse en saanut varsinaista sykettä kuulumaan (oma syke kuului niin voimakkaasti ja istukan ääni?!) Mutta doppler antoi välillä lukemaa 150-165 välillä..
 
Tein perjantaina yhden haalean haamun, lauantaina kolme haaleaa haamua, sunnuntaina yhden haalean haamun ja tänään aamulla vähän vähemmän haalean haamun. Alan kallistumaan siihen, että ehkä testit ei ole kaikki rikki vaan matkassa on mukana jotain "ylimääräistä" :grin Odottelen vielä josko saisin vahvan viivan, sen jälkeen alan uskomaan että näen muutakin kun viivan paikkaa.
 
Heippa, ensimmäistä kertaa täällä! :eek: sain plussan viime viikon torstaina ja koska oli ollut todella kovia alavatsa kipuja olin perjantaina naistenklinikalla päivystyksessä. Raskaus oli niin alussa ettei kuulemma vielä pystynyt näkemään onko kohdussa vai ei mun tekivät uä. Sain lähetteen uusiin verikokeisiin jossa katsotaan onko Hcg noussut vai ei. Soittavat huomenna jos on huolta ja pitäisi tulla takaisin ja eivät soita jos kaikki ok. Ainut mitä uässä näkyi oli, että limakalvot olivat paksuuntunut 17mm mikä olisi kuulemma hyvä merkki? Pillerit lopetin tosiaan lokakuun alussa eikä sen jälkeen ole normi menkkoja tullut eli viikkoja vaikea laskea tarkkaan.
Kaikki on vielä niin uutta ja stressaavaakin. Endo epäily on ollut ja nämä kivut muistuttavat paljon niitä samoja mitä oli silloin kun lääkäreillä ravasin. Ajattelin jos menisin yksityiselle varhais ultraan mutta onko perjantaina liian aikasin? Viikko väliä kuitenkin tuohon käyntiin naistenklinikalla? Kamalaa tää stressaminen..
 
En osaa muuten auttaa koska jokainen tekee kuten parhaimmaksi näkee mutta alkuraskauteen liittyy ainakin minulla ihan normaalisti ns. "menkkakipuja". Ekan raskauden aikana googlasin ja tuntui olevan ihan yleisesti normia tuntea moisia kipuja kun verenkierto yltyy jne. Sen voin kuitenkin sanoa, että stressaaminen ei kannata, alkiolla on kaikki hyvin kunhan äiti relaa.
 
Okei, lohduttavaa kuulla että kivut olisi ihan normaaleja. Lääkärikin sanoi, että ihan näin alussa ei kohdunulkoinen pitäisi oireilla vielä. Eli mahtaako olla sitten normaaleja nämä kivut vaikka ovat siis niin pahoja etten saa yöllä nukuttuakaan. Nyt kestäneet 1,5 viikkoa, toivottavasti alkavat pian helpottaa. Ei vain uskalla huokaista helpotuksesta vielä.
 
Tein perjantaina yhden haalean haamun, lauantaina kolme haaleaa haamua, sunnuntaina yhden haalean haamun ja tänään aamulla vähän vähemmän haalean haamun. Alan kallistumaan siihen, että ehkä testit ei ole kaikki rikki vaan matkassa on mukana jotain "ylimääräistä" :grin Odottelen vielä josko saisin vahvan viivan, sen jälkeen alan uskomaan että näen muutakin kun viivan paikkaa.

Kivaa, lisää tuttuja joulukuisista -16 :)
 
Itse en saanut varsinaista sykettä kuulumaan (oma syke kuului niin voimakkaasti ja istukan ääni?!) Mutta doppler antoi välillä lukemaa 150-165 välillä..

Mä olin sillon ekalla kerralla kuulevinani sen sykkeen äänenki mut eilen ku kokeilin ni näytti noita lukemia vaan mut en kuullu mitään. Mut kai noi lukemat sitä tarkottaa,voiko ne olla muutakaan?
 
Kesäkuisista huutelen. Mä oon ymmärtäny että istukan syke on samaa luokkaa kuin vauvan syke, eli ne nopeet lukemat voi olla hyvin myös istukka. Ite ainaki erotan kaks erilaista ääntä kun kuuntelen, molemmat korkealla sykkeellä. Istukasta kuuluu semmonen viuhviuhviuh ja vauvan syken semmonen napsuva, niinku hevosen laukka. Kannattaa vaikka youtubesta kuunnella miltä ne kaikki äänet kuulostaa :)
 
Ilmoittaudun varovaisesti mukaan la 30.9. Marraskuussa oli yksi kemiallinen ehdittiin vain viikko iloita plussasta. Toivottavasti kyytiläinen pysyy mukana.
 

Liitteet

  • DSC_0069.JPG
    DSC_0069.JPG
    544.3 KB · Katsottu: 45
Hei. Ajattelin että en vielä itseäni mukaan ilmoita, hieman varovaisin mielin tässä mennään. Mutta selvästi näkyvissä oleva plussa tuli lauantaina edellis päivänä. Selvät oireet on kyllä. Joulukuun alussa koettiin keskenmeno niin hieman varpaillaan ollaan, ajattelin yrittää unohtaa koko asian ja olla stressaamatta kaikkea nyt. Mutta vaikeeta on Laskettu aika olisi 30.9, viikot kulkee kivasti kalenteri viikkojen mukaan. :)
 
Minä hommasin dopplerin esikoista odottaessa kun hän oli pitkiäkin aikoja liikkumatta, helpotti sitten äiskän hermoja kun kuuli pikkuisen sydämen sykkeen. Kahdessa muussa raskaudessa sitten kuunnellut sykkeitä pari kertaa ihan uteliaisuutta. Mulla tuossa laitteessa lukee,että sykkeet alkaa sillä löytymään vasta n. 10+ viikoilla.
 
Tein perjantaina yhden haalean haamun, lauantaina kolme haaleaa haamua, sunnuntaina yhden haalean haamun ja tänään aamulla vähän vähemmän haalean haamun. Alan kallistumaan siihen, että ehkä testit ei ole kaikki rikki vaan matkassa on mukana jotain "ylimääräistä" :grin Odottelen vielä josko saisin vahvan viivan, sen jälkeen alan uskomaan että näen muutakin kun viivan paikkaa.

Qaakkeli! Jeeeee, lisää tuttuja, mahtavaa!! :)
 
Zalla, toivottavasti harmitonta!!! Vuodot on kyl pelottavan yleisiä:sad001 onko sulla kipuja? Mitkä viikot sulla on menossa? Tsempit!
 
Voi ei Zalla87 :sad001 toivotaan että on harmitonta, yllättävän moni vuotaa alkuraskaudessa hieman verta. Voi olla ihan limakalvoista johtuvaa, nehän on alussa kuivat ja herkillä käsittääkseni. Huomen heti neuvolaa yhteys jos pääsisit ultraan :)
 
Zallalle tsemppiä! Kuten muutkin kirjoittaneet, niin vuodot on tosi normaaleja eikä kannata suotta säikähtää :) kaikki on varmasti hyvin! Soitat huomenna vielä neuvolaan niin osaavat varmasti vielä lepytellä paremmin :)
 
Nyt ois 7+4. Ei oo onneks kipuja vielä ainakaan. Jalat jotenki turrat. Mulla ollu ennen esikoista 2 keskenmenoa ja kauhee pelko taas. Kiitos:Heartred täytyy tosiaan toivoa et harmitonta. Aiemmissa raskauksissa ei oi ollu vuotoa niin pelottava tilanne.
 
Takaisin
Top