Mun uudenvuodenlupaus oli, ennen plussausta, olla stressaamatta painosta liikaa ja nauttia elämästä. Tätä olen siis koittanut raskaudesta huolimatta tai juuri siitä syystä noudattaa edelleenkin. Olen oikeastaan aina ollut vähän pyöreämmän puoleinen, siitä huolimatta että liikuntaakin olen harrastanut nuorena enemmänkin. Hidas aineenvaihdunta ja persous makealle on mun diagnoosi syiksi. Painoindeksi oli jo ennen raskautta about 27-28 (en omista puntaria, joten vain arvio omasta lähtöpainosta). Ensimmäisellä kolmanneksella ehti tulla jo 3-4kg tähän lisää. Liikun kyllä jo työnkin puolesta kohtuullisesti (tarjoilija) ja työmatkat kävelen, mutta erikseen ei ole enään pitkään aikaan jaksanut lähteä kuntoilemaan. Nyt plääninä onkin, että viimeistään loppukeväästä, kun työt vähenevät alkaisin käydä uimassa. Toivottavasti riittäisi energiaa silloin! Ja niin, vaikka makeeta ei enään niin kovasti teekään mieli, tulee sitä silti päivittäin vanhasta tottumuksesta jotain naposteltua.. Kätilö ei onneksi sen puolin kovin saarnannut aiheesta, mutta totesi, että hyvä olisi enemmän kiinnittää huomioita syömiseen ja välillä napata vaikka porkkana sen kakkupalan sijaan. Tähän mennessä onnistunut kerran