Plussakokoisia plussaajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sandy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Sandy

Kommentoinnin ninja
Syysmammat 2016
Syysmammat 2018
Onko meitä muita täällä kuin minä? Lihavahan minä olen.... Ihan kauhistuin kun plussatessa kävin vaa'alla ja painoa oli lähes saman verran kuin lähtiessäni synnyttämään esikoista.... BMI nyt lähes 40 :eek:

Mä koen itteni isoks pituutta 163 ja painoa 80-82kg, Mä oon ennen lasten saamista ollu ihan hemmetin laiha eli 4 vuodessa painoa tullut +38kg

Täällä kans yks löllerö. Hyvä tarkoitus oli pudottaa painoa ennen raskautumista mutta raskauduin sitten luultua nopeammin. Ahdistaa olla läski raskaana mutta myöhäistä nyt enää mölätä.

Täällä kans yks pallokala. Painoa on tullut liikaa. Ja sekään ei oo auttanut tilannetta että mies on varsinainen herkkuperse ja aina kantamassa herkkuja kotiin. Ajattelinkin että en tule helposti raskaaksi painon takia mut tulin kuitenkin sitten jossain vaiheessa. Mutta nyt tuplasti enemmän motivaatiota korjata ruokavalio ja harrastaa enemmän liikuntaa kun ei ajattele vaan pelkästään itseään. Tarkoitus olisi ettei hirveesti yli 5kg enempää nousis paino ja sit lapsen synnyttyä vois taas jatkaa painon pudotusta.

Mulla painoindeksi on 26 eli lievästi ylipainoinen olen minäkin. Yritä pitää raskauskilot noin 10kg. Esikoisesta tuli 20kg, joista suurinosa oli onneksi turvotusta ja lähti parissa viikossa, mutta siihen ei voi turvautua.

Miulla neuvolan alotuspainon mukaan bmi reilu 27.. Viimeeks tuli 20 kg ja puolet siitä lähti parissa kuukaudessa, loput jäi. Nyt pelkään että paino nousee taas 20 kg :( imetys ei viimeeks laihduttanu niin tuskin siihen voi luottaa tälläkään kertaa.

Täällä BMI 28. Tavoitetta täälläkin, ettei mielellään ylittyis se +11kg. Esikoisesta tuli n. 22kg. Olen ollu nyt vuoden alusta herkkulakossa, huomenna päättyis veto. Olen kuitenkin ajatellut, että josko kuitenkin jättäisin jatkossakin karkit ja suklaat kauppaan, oon niin perso niille enkä pysy karkkipäivässä tai tarpeeks kohtuullisissa määrissä. Olen myös melko laiska liikkuja, johon oon nyt pyrkiny kiinnittää huomiota et ees muutaman kerran viikossa kävelisin töihin tai kävisin lenkillä.

Mulla onneksi imetys vie liikakilot tehokkaasti, mutta enemmän pelkäänkin tätä odotusaikaa ja sitä, mitä se on ylipainoisena.

Muokattu viimeksi:
Mun on ollu aika helppo nyt hillitä karkkihimoa koska lemppari on salmiakki ja sitä ei saa popsia niin muut karkit helppo jättää kaupan hyllyyn. Suklaalle oon allerginen niin eipä sitäkään tuu kovin usein syötyä enkä koe suklaata kohtaan mitään himoa. Mutta. Muut herkut esim leivonnaiset jne huutaa mun nimeä tuolla kauppojen hyllyväleissä... täytyy pysyä lujana :D

Miulla viimeeks oli ongelmana läpi raskauden jatkunut pahoinvointi. Jos söin jotain mitä ei tehnyt mieli, oksensin. Ruokavalio oli tosi yksipuolinen ja en usko että syömällä keräsin painoa, puolen välin jälkeen painoa vaan alkoi tulla nopeasti, mutta tasaista tahtia.. En siis usko että omilla syömisillä saan tälläkään kertaa kunnolla vaikutettua painon nousuun. :( mutta pakko yrittää..

Mulla vieläkin edellisestä raskaudesta 10kg ylimääräistä :\ tein äsken ton painoindeksi jutun ja se sanoi että olen lievästi ylipainoinen minun tulisi haihduttaa 0.2kg ollakseni normaali painossa :D pituus 173 paino 75 kg jos ei satu olemaan turvotusta :) jos turvotusta niin paino huutelee 76 kg koiran yrittää saada mahdollisimman vähän kiloja tässä raskaudessa :) aina voi ainakin toivoa ;)

Lievää ylipainoa täälläkin. Edellisen raskauden alkaessa olin juuri normaalipainon ylärajalla ja raskauden aikaiset kilotkin lähti parissa kuukaudessa. Sitten iski arki vauvan kanssa, joka mieluiten vietti aikansa kotona. Ei oikein malttanut keskittyä syömään kaupungilla, joten kotimatkat oli sitten lähinnä karjuntaa. Ja eipä täältä pussin perältä kovin helposti mihinkään päässytkään. Joten suklaata ja karkkia kehiin mielen virkistykseksi ja siitäpä sitten reilu kymmenen lisäkiloa. Pari niistä on sittemmin pudotettu ja muutettu lihakseksi.

Näin jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt jaksaa aktiivisemmin hakeutua muiden seuraan vaikka avoimeen päiväkotiin ja hankkia toinen auto aiemmin, koska koti kulmilta poistuminen piristi aina.

Katsotaan miten tällä kertaa käy. Lapsi perheiden määrä alueella on suorastaan räjähtänyt ja julkiset liikenneyhteydetkin parantuneet. Ollaan mietitty luovutaanko toisesta autosta vaiko ei.

Täällä kans ylipainoa. Oon ollut koko nuoruuden ns ylipainoinen ja viimeksi kun aloin tyttöä odottaa olin saanut 10 kg pois ja nyt mulla on ne edelleen. Olen tunne syöjä joten tulee syötyä kaikkea. Nyt oon yrittäny syödä terveellisesti.Pituutta on 157cm ja painoa huimat 90 pelottaa jo nyt mitä sanovat neuvolassa painosta.

Olen myös hyvin ylipainoinen, painoindeksi on 38. Syitä vuosien varrella monia tähän. Tämä on ensimmäinen raskauteni ja toivon että painoa ei tulisi kamalasti. Nyt viikko 9+2 ja painoa ei ole vielä ainakaan onneksi tullut lisää. Ennemminkin lähtenyt kilon verran...

Mä lihoin esikoisen odotusaikana 26kg ja imetys/ruokavalio/liikunta ei todellakaan vienyt niitä pois vaan kaikki jäi päälle ja tuli lisääkin. Kuopusta odottaessa taas ihan koko raskausaikana 4-5kg lisää eli käytännössä laihduin ollessani raskaana vaikka en siis laihduttanut. Mulla bmi on 31 ja ainakin viimeksi kaikki vaan sano et hyvä et painon nousu on niin hillittyä ja ei alettu napista siitä.

Tuota, mistä te plussakokoiset ootte yleensä hommanneet nuo äitiysvaatteet vai ootteko pärjänneet ihan entisillä? Mietin vaan että paljonkohan tää maha tästä kasvaa, nyt jo tuntuu kyllä että ei pysty samaan malliin pitämään vatsaa sisässä kuin ennen ja en haluais kauhean kireitä housuja käyttää. Paidat nyt varmaan mennee entiset ja kokoa isommat jos toi maha enemmän alkaa pömpöttää jossain vaiheessa. Yhdet äitiysfarkut tilasin jenkeistä, mutta en tiedä tuliko oikeaa kokoa..

Mulle menee H&M:n äippäfarkut kokoa 46. Oon normaalisti kokoa 46-48. Nää H&M:t tuskin menee loppuraskauteen asti, mutta sen saa sitten nähdä. Ajattelin muokata tavallisia farkkuja sitten tarpeen tullen sopiviksi leikkaamalla vyötärön pois ja ompelemalla itse trikoosta ton masu"tuubi"osuuden. Paitojen kanssa en usko että tulee mitään ongelmaa. Yhden perus pitkähiaisen paidan ostin samalla farkkujen kanssa, mutta omalla vaatekaapilla paitojen osalta luulen pärjääväni pitkähkölle. :) Otin viikonloppuna noi äippäfarkut jo käyttöön kun turvottaa ja farkun napit painaa ikävästi. Ne on mukavat :)

Mä taas oon viipottanu menemään ihan vaan omissa vaatteissa. Mul on paljon pitkiä toppeja ja tunikoita sekä mekkoja jotka peittää myös kasvavan mahan ja legginit kaverina. Täl hetkellä käytössä on myös ihan normi housut vielä, niis on niin matala vyötärö et ihan loistavasti menee viel pidemmän aikaa ja kun ovat joustavat muutenkin ;) housut on kaiketi 44 tai 46 kokoa.

mäkin oon tykästynyt noihin H&M mamma housuihin, viime raskauden housut olen hävittänyt ( ehkä ajatellen, etten tule saamaan kuitenkaan toista lasta) Niin ja noita mamma housuja on aika hyvin esim kirppareilta myös löytynyt. Mulla on vielä ihan normi vaatteet käytössä, oonkin kyllä gollari, tyyppiä, viime raskaus tehnyt mahalle tehtävänsä, joten en ole voinut pitää mitään kireitä housuja, kun maha näkyy, tää taitaa olla enemmänkin mun korvien välissä tää ahdistus mahasta.

Takaisin