Plussa!

Joo, siitä se nimitys just tulee, viivat kuin elokuvissa aina ja suoraan ekassa testissä.
Vois myös lanseerata käsitteet "leffaraskausoireet", leffavesienmeno" ja "leffasynnytys" ja ehkäpä vielä "leffavastasyntynyt sekä leffavastasynnyttänyt" :D :D :D
 
Joo, leffavastasynnyttänyt = beach spraylla hillitysti sotkettu tukka, virheetön meikki ja minuutissa täysin palautunut kroppa. Leffavastasyntynyt = 2-8(-12) viikkoinen. :grin
 
Moikka!
Olen tehnyt tässä jo vaikka kuinka monta positiivista raskaustestiä, nyt rv 5+0 ja viiva on kyllä vahvistunut hienosti.
Testiviiva alkaa olla yhtä tumma kun kontrolliviivakin, mutta vasta testiajan lopulla (pregchek 3 min).

Siitä siis kysymykseni tuleekin. Pitääkö näillä viikoilla viivan tulla testiin heti vahvana tai viimeistään minuutin kohdalla kun ohjeissa sanotaan "positiivisen tuloksen voi katsoa minuutin jälkeen, negatiivisen tuloksen varmistamiseksi odota 3 min. Testitulos pitää lukea viimeistään 5 minuutin kuluessa."

Minulla siis piirtyy testiin haalea viiva heti, minuutin kohdalla on hyvin selkä, mutta vasta 3 minuutin jälkeen yhtä tumma tai lähes yhtä tumma kontrolliviivan kanssa?

En löytänyt aiheesta yhtään keskusteluja vaikka kuinka etsin :)

Ajattelen jotenkin, että tumman viivan pitäisi ilmestyä heti kun testin dippaa ja viimeistään olla minuutin kohdalla yhtä tumma kun kontrolli.

Mitenkäs teidän plussat tulee?

Kiitos vastauksista :)
 
Viiva kun viiva niin se on raskaus. Ei oo vahvuudella väliä. Ja viikoista riippuen hcg-pitoisuus on eri. Samoin kuin toisilla nousee hitaammin entä toisilla. :)
 
Moikka :)

Jonkunlainen raskaus tietenkin on kun viiva tulee, mutta lähinnä ajattelin, että onko normaaliraskaus.

Itsellä takana yksi sponttaani keskenmeno vaikka sykekkin oli jo löydetty, yksi terve lapsi ja sen jälkeen yksi tuulimuna.
Normaaliraskaudessa positiivinentulos ilmestyi heti dipattaessa tummanpunaisena viivana, yhtä tummana kun kontrolli.

Tuulimunassa viiva pysyi hailakkana kokoajan, ei siis vahvistunut kuten tässä uusimmassa raskaudessa.

Nyt pelkään keskeytynyttä keskenmenoa tai kohdunulkoista.
Haluaisin tietää, onko ihan normaalia, että viiva on tumma vasta testiajan lopussa vai "kuuluuko" normaaliraskaudessa viivan ilmestyä samantien tummana? :)
 
Koita apteekin omalla. Siihen tulee heti tumma viiva eikä samalla tavalla kun pregchek. Itellä prechek tuli heti viiva kun väri oli mennyt ohi ja tummui melko nopeasti. Se että viiva on tumma tai haalee ei voi päätellä miten raskaus tulee menemään loppuun asti. Ite sain viimeraskaudess lähes leffaviivat ja meni kesken rv9. Et valitettavasti viiva kun viiva on raskaana ja vain aika näyttää miten siinä tule käymään.
 
Näin se taitaa olla ja aika vain näyttää!

Voisin koittaa apteekin omaa, kiitos vinkistä.
Clearblue digi näytti raskaana 2-3 vk rv 4+3.

Kohdunulkoisessa viiva ei kyllä koskaan vahvistunut vaikka digi näytti silloinkin 2-3. Hcg nousi myös ja lääkärit pitivät normaaliraskautena pitkään.

Nämä paljon puhutut "leffaviivat" , tarkoittaako se vahvojen viivojen lisäksi sitä, että piirtyvät samantien yhtä tummina vai onko tällä palstalla myös sellaisia jonka leffaviivat ovat vahvistuneet testiajan sisällä, mutta loppupuolella? :)
 
Riippuu Baby varmaan testistä sekin. Pregchekkiin mulla viivat, jotka laskin leffaviivoiksi, alkoi piirtymään samantien, mutta tasavahvoiksi se testiviiva tummui vasta sen kontrolliviivan jälkeen muistaakseni. :)
 
Kiitos vastauksesta Tinja79 , kiva kun sulla kokemusta nimenomaan Pregcheckistä :)

Mulla siis piirtyy heti haalea viiva kun dippaa joka lähtee siitä vahvistumaan. Minuutin jälkeen on kyllä ihan jo kunnon viiva paitsi haaleampi kun kontrolli, 3 min jälkeen voisin vasta väittää leffaviivoiksi :D
 
Mä olen kyllä samaa mieltä kuin Twisted, että valitettavasti noista kotiraskaustesteistä ei voi päätellä hirveästi muuta kuin sen onko raskaana vai ei. Normaaliraskauden hCG:n vaihteluväli on hirveän iso, ja toisaalta toisinpäin, korkeakaan hCG ei takaa että kaikki on kunnossa.
 
Ja viivoihin vaikuttaa niin kyseinen testierä kuin pissan vahvuuskin. Turha niitä viivojen tummumisaikoja on tuijotella ainakaan siinä mielessä, että päättelisi niistä onko raskaus normaali vai ei.

Mutta tiedän, ei oo helppoo. Itekin oon viivojen tummumista seuraillu, vaikkei siinä oikeesti oo mitään järkeä.

Onnea kuitenkin plussasta, Baby!
 
Täällä uusi plussanut ilmoittautuu. :) Maanantaina 19.6 sain ekan plussan. Oli mun 30-vuotissynttäripäivän aamu ja testiajan jälkeen tuli todella haalea plussa. Menkat päivän myöhässä. Seuraavana päivänä tuli haalea plussa testiajan sisällä. Pari päivää sen jälkeen sain kunnon plussan. Mä olin tehnyt testejä jo viime viikon perjantaina ja lauantaina, kun olin lähdössä viettämään synttäreitä. Olin todella varma, että en olisi raskaana, koska tässä kierrossa käytin ovistikkuja eikä tullut läheskään ovisplussaa missään vaiheessa. Nämä raskaustestit viime viikolla näyttivät selvää negaa, joten otin pari lasia viiniä molempia päivinä. Vähän huolestutti sitten kun tuli plussa, että ovatko nämä viinilasilliset nyt vaikuttaneet jotenkin, mutta kun yritin googlesta katsoa niin ei pitäisi olla haitallista ennen plussaa otettu alkoholi. Enkä tosiaan ottanut kuin pari annosta.
 
Ai niin ja näistä viivojen vahvuuksista oli täällä keskustelua. Mun edellisessä raskaudessa viivat olivat pitkään tooosi heikkoja, mutta kaikki meni oikein hyvin. En usko, että olisi merkki mistään poikkeamasta.
 
Onnea plussasta Rondine! En olisi huolissani plussaa edeltäneistä alkoholiannoksista. Monet yrittävät raskautta hyvinkin kauan, niin ennen plussaa alkoholin nauttiminen on mielestäni ihan normaalia elämää eikä siitä kannata turhaan jälkikäteen potea huonoa omatuntoa. Plussan jälkeen homma onkin selvä :)
 
Ai hitto, että nyt ottaa päähän. Mulla on ollut vatsa tosi sekaisin nyt reilun viikon verran aina ajoittain. Tein siis plussan juuri kun palattiin Kreikan matkalta. Nyt mua huolestuttaa, että olenko saanut jonkun salmonellan tai kampulobakteerin itselleni?! [emoji85] Mihin mä oon yhteydessä jos tää nyt jatkuu ja pitääkö tää hoitaa jotenkin? Onko kukaan saanut raskaana ollessa muuta kuin virusvatsatautia?
 
Omaan terveyskeskuseen/neuvolaan yhteys jos ei laannu. Nyt vaaan maitohappobakteerit käyttöön jos ei jo ole. Ja muista juoda todella paljon. Nyt voi hyvällä omalla tunnolla vetää limsaakin jotta energia varmasti riittää.
 
Kiitos Minni2016! Ehkä tää alkais jo helpottaa. Ostin Gefilus-tuotteita, josko ne auttaisivat.
 
Mä tosiaan plussasin eilen, rv 4+5. Oireista huolimatta jahkailin testin tekemistä, ja eilen sitten pärähtikin ne ns. "leffaviivat" :DD (loistava termi, heti käyttöön). Mulla muuten esikoisesta tuli myös ns. "leffa-vesienmeno", eli kuului poks ja vedet meni :D onneksi olin kylppärissä...
 
Niin ja itsekin tullut mietittyä niitä paria viinilasia jotka nautin ennen plussaa kun en tiennyt olevani raskaana, mutta näin on mullekin kerrottu ettei niistä tarvitse huolehtia, kun vaan plussan jälkeen pysyttelee alkoholittomissa. Onnea plussanneille ja Cluelle tsemppiä vatsan kanssa, toivottavasti pian rauhoittuu!
 
Kuinka monta testiä ootte tehneet? Mä oon 10 ja kai se on vähitellen uskottava, että raskaana ollaan :D Vielä kyllä houkuttelisi yksi digi tehdä.
 
Takaisin
Top