Plussa vai ei?

1000044111.jpg

Mulla oli pari päivää loppu liuskat ja testasin vaan digillä ja on nyt kaksi päivää näyttänyt vaan tyhjää rinkulaa. Tänään kauppareissulla ostin liuskoja, kun ajattelin että testaan vielä niillä ja kappas 🤭

Tein tänään tossa alkuillasta vähän extempore raskaustestin kun menkat myöhässä jo useemman päivän.En uskonut raskauteen koska kaksi lasta jo ennestään ja heistä tässä kohtaa jo selkeät oireet ja nyt ei juuri mitään mainittavaa. Nyt saa spekuloida sillä ovulaatiosta huomenna jo kolme viikkoa, joten luulisi viivan olevan jo selkeämpi tässä kohtaa, mutta voisiko vaan iltainen ajankohta vaikuttaa näin paljon 🤔 Pohdin tässä, että mahtaako olla kemiallinen tai muu varhainen keskenmeno ja että onko joillain aiempaa kokemusta siitä, että näin ”myöhillä viikoilla” eli 5+0 olisi illalla vielä näin haalea viiva. Teen aamulla kyllä toki uuden testin, mutta hätähousuille on joskus vaikeita ja pitkiä nämä yhdetki yöt 😅 Toki jos kiinnittymiseen olisikin mennyt pidempään niin hormonitasotkin voisi vielä olla alhaiset.
IMG_2324.jpeg

@Kyfi6632260 Voi olla plussan alku. 🙏

@Syssymyssy Kannattaa testata vielä iltapäivällä, jos on vaaleampi, niin huippu ollut tuon testin jälkeen. 👍 Mulla on nopeita huippuja, aina ei tule testiviivaa vahvempaa viivaa, joskus ehtii saada ihan kunnon plussan kiinni. Ovis kuitenkin lämpöjen perusteella tapahtunut joka kierto ja luteaali tasapitkä, joten luotan että itse ovuloin myös tasavahvoilla tai lähes tasavahvoilla viivoilla. ☺️

Ei tainnut olla plussan alku, koska tässäkään testissä ei ilman värin muokkausta näe juuri mitään. 🫣😭

Liitteet

• IMG_20260118_203939.jpg
    IMG_20260118_203939.jpg
    322.2 KB · Katsottu: 97
IMG_2333.jpeg
IMG_2331.jpeg

Noniin tuli testattua, tein siis yhden testin, alemmassa kuvassa tuoreempana ja ylempänä hieman kuivuttuaan. Toki selkeä plussa, mutta kyllä se vaikuttaa ohi olevan menossa kun näillä päivillä (n. 4+4-5+0) hailakkaa aamusta ja vielä herkemmällä testillä 🫤

Muokattu viimeksi:
View attachment 152134View attachment 152135
Noniin tuli testattua, tein siis yhden testin, alemmassa kuvassa tuoreempana ja ylempänä hieman kuivuttuaan. Toki selkeä plussa, mutta kyllä se vaikuttaa ohi olevan menossa kun näillä päivillä (n. 4+4-5+0) hailakkaa aamusta ja vielä herkemmällä testillä 🫤
En olisi itse huolissani. Ei voi verrata viivaa edes omiin aikaisempiin raskauksiin. Parhaiten selviää kun testaa aamupissasta ylihuomenna samanlaisella testillä ja katsoo vahvistuuko. 🌈

Tässä esimerkki siitä miltä ovis testi näyttää kun kehossa on raskaushormoonia.
Meillä siis löydettiin keskeytynyt keskenmeno viikko sitten ja tyhjennys tehtiin lääkkeellisesti tiistaina-keskiviikkona.
Odotan nyt siis että raskaushormooni poistuu kehosta, mutta kun kaapissa on jäljellä kaikenlaisia testejä niin testasin huvikseni raskaustestin ja ovistestin.

1000107273.jpg

Ylempi raskauskeijun One Step raskaustesti, alempi Pregcheckin ovistesti.
Eli ovistesti ainakin mun kohdalla näyttää noin voimakkaasti viivaa vaikka 10 tarkkuuden raskaustesti on jo aika hailukka.

Tämä vaan siis esimerkiksi tänne kun itsekin etsin jossain vaiheessa hakusanalla näyttääkö ovulaatiotesti raskauden / näkyykö raskaus ovulaatiotestissä 😁

Tikutitko oviksen? Oisko voinut ollakin myöhemmin mitä arvelet?
En tikuttanut ovista tosiaan, mulla vaan tosi selkeät tuntemukset aina sen aikaan, niin tiedän aikalailla millon tapahtuu. Toki tässä just mietin että onhan se mahdollista, että ovis ollut siitä vähän pidemmällä ja mahdollisesti kiinnittyminenkin tapahtunut aikaikkunan loppupäässä. Jatkan testaamista 😅

Meillä siis löydettiin keskeytynyt keskenmeno viikko sitten ja tyhjennys tehtiin lääkkeellisesti tiistaina-keskiviikkona.
Odotan nyt siis että raskaushormooni poistuu kehosta, mutta kun kaapissa on jäljellä kaikenlaisia testejä niin testasin huvikseni raskaustestin ja ovistestin.

View attachment 152137

Eli ovistesti ainakin mun kohdalla näyttää noin voimakkaasti viivaa vaikka 10 tarkkuuden raskaustesti on jo aika hailukka.

Tämä vaan siis esimerkiksi tänne kun itsekin etsin jossain vaiheessa hakusanalla näyttääkö ovulaatiotesti raskauden / näkyykö raskaus ovulaatiotestissä 😁
Mullakin sama kokemus. Esikoista odottaessa tein itsekin plussattuani testejä kaapista pois ja testailin myös ovistesteillä. Oisko ollut jotain dpo 15/16 kun kokeilin huvikseen ovistestejä, liuskatestiin todella räikeä viiva, niinkuin sulla tuossa yllä. Koskaan ennen menkkoja ei semmosia viivoja ole kyllä tullut 😅 Digiovistestiin sain pysyvän hymynaaman 😂

Nuo molemmat tehty samana ajankohtana DPO 15, laitoin tänne aiemmin hailuran DPO 12, niin siihen vertasin, ettei oo tummunut niin kuin olisin toivonut 😭
Näistä testeistä voi mun mielestä päätellä ainoastaan sen, että kyllä siellä toiset viivat näkyy kaikissa testeissä 🥳

Vielä on hyvin aikaiset päivät, itselläkin lähti aika himmeällä liikkeelle. Ihan riippuu ihmisestä ja raskaudesta miten nopeasti tummuu. Olet käyttänyt eri merkkisiä raskaustestejä, niistä ei voi yhtään verrata viivojen tummumista. Parhaiten pääset vertaamaan tummumista kun joka toinen aamu testaat aina saman merkin testillä.

View attachment 152137

View attachment 152137

Noniin. Tämä ehkä antaa itsellekin vähän ymmärrystä. Kirjoittelin tuonne toisen ryhmän alle mietteistäni. Raskaustesti näyttänyt negaa nyt maanantaista asti. 14.1 eli viime viikon ke näytti positiivista, ja sit tolla välillä to-su en testannutkaan.

Eilen tein digitaalisen ovistestin, joka näytti hymynaamaa ja mietin, et voiko muka oikeasti ovis olla nyt. :D ehkä kroppa siis vaan sekaisin keskenmenosta.

Tässä kuva kuluvalta päivältä. Alempi eli raskaustesti todella täysin nega, ovistestissä näkyy tänään vähän jtn, ehkä kyllä vaan viivan paikka. Mut tosiaan digitaalinen antoi eilen hymynaaman.. Eiks sen pitäis kuitenkin olla herkkkyydeltään huonompi.

Ärsyttävää, mutta ei tässä kai auta ku odotella ekoja mekkoja. :)

Laitan viel kuvan eilisen liuskaovistestistä ja sit tosta tikusta, jonka otin digitaalisesta testistä sitten irti.

Liitteet

• IMG_20260121_064152.jpg
    IMG_20260121_064152.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 53
  • IMG_20260120_104842_edit_325105095758950.jpg
    IMG_20260120_104842_edit_325105095758950.jpg
    448.8 KB · Katsottu: 47
  • IMG_20260120_135651_edit_328462893510429.jpg
    IMG_20260120_135651_edit_328462893510429.jpg
    995.1 KB · Katsottu: 49
Muokattu viimeksi:
Plussalta näyttää eikö viivanpaikalta, mutta ehkä vielä testaisin toisellakin testillä jonain aamuna, että saa varmistuksen. 🤔 Mutta mun mielestä täällä joku muukin sai testiajan ulkopuolella viivan ja sit muutkin testit antoi plussan eli oli oikea vaikka ei muka 5min jälkeen sais enää katella. 😅

Ja hormonimäärät voi heitellä niin paljon, että kyllä voi olla oikea ja pysyvä plussa vaikka dpo12 nyt. 🥰 Jotkut ei saa tässä vaiheessa ees vielä plussaa, vaan pari päivää myöhemmin 🙏😊
Joo se olin minä. Löytyy 7.1.kohdalta keskustelus

Mikähän meni vikaan testin teossa, kun kastettua testin näytteeseen, se meni testialueen yli tosi vaaleana, ihan ku värit olisi jäänyt matkalle? Jäi selkeä valkoinen viiva, ja joku tuhru viereen 🫣

Muoks: lisätty kuva testiajan jälkeen

Liitteet

• IMG_20260121_214926.jpg
    IMG_20260121_214926.jpg
    759.5 KB · Katsottu: 110
  • IMG_20260121_203209.jpg
    IMG_20260121_203209.jpg
    1.8 MB · Katsottu: 107
Muokattu viimeksi:
Takaisin