Plussa vai ei?

PCO tuli minullekin mieleen, se on hormonihäiriö, jossa follikkelit eivät kasva kunnolla, eikä munasolu irtoa, vaan follikkelit jäävät munasarjoihin roikkumaan keskenkasvuisina. Ultrassa keskenkasvuiset follikkelit näkyvät helminauhana munasarjan reunoilla. PCOn kanssa voi tulla sekä ovulaatiotestista että raskaustestistä positiivisia tuloksia, vaikka kroppa ei ovuloisikaan juuri silloin, tai olisi raskaana. Ja toisaalta joillain käy myös niin, ettei saa ovulaatiotestiin ikinä plussaa, koska ei ovuloi juuri niissä kierroissa ollenkaan.

Minulla PCO havaittiin vasta sitten kun menin lapsettomuuslääkärin luo. Eipä niitä munasarjoja ultrata, ellei epäillä jotain ongelmaa niissä, joten mitenpä se olisi voinut aiemmin selvitäkään.

Olipa sitten kyseessä PCO tai ei, kannattaa käydä gynellä tarkistamassa tilanne. Ei se haitaksikaan ole.

Emk voi olla näinkin. Odottelen nyt ainakin sinne 16 päivään asti ja puhun neukkutädin kanssa asiasta. Kaikki on mahdollista. Nyt vain kun oli todella plussana o-testit niin sen jälkeen ollu huonoa-oloa,mahassa nipistelyä,outoa tunnetta,raskaan tuntuinen vatsa.. ei auta kuin odotella ja seurailla kehoa ja testejä.. oon itekki iha sekasi asian kanssa,on tosi monimutkainentilanne kyllä,ei koskaan vastaavaa ole sattunut kohdalle.

Kirppu^, kannattaa kyllä varata aika gynelle jos meinaa edelleen näyttää plussaa.
Kolmannen muksun jälkeen mulla lääkäri meinas että on pco tyyppiset, mutta ei pco:ta varsinaisesti. Mulla vaihteli kierto 28-75pv, ovuloimattomia kiertoja. Söin 3kk primoluteja että saatiin kierto säännöllisemmäksi. Ja 3kk päästä oli ensimmäinen ovis tikutettuna ja siitä heti tärppi. Ennen lääkkeitä otettiin prolaktiini ja kilppari arvot. Vähän ot, mutta mulla tällänen.

Tossa tän aamun. Nyt ainaki viiva oikealla paikalla.

Liitteet

• 1509871818734.jpg
    1509871818734.jpg
    102.8 KB · Katsottu: 462
Mä tuun tänne nyt itkemään apua ! Pari kolme päivää pc näyttänyt viivalaisia. Tänään dpo15 ja menkat päivän myöhässä. Kuitenkin pc viivat kuivuttua haalenee ja rfsu on täysi nega. Arghhh miksi ei voi tulla suoraan kunnon vastausta. Eka on aamupissistä ja toinen kuva päivän tokasta pissistä
ImageUploadedByVau Foorumi1509882933.649126.jpg

ImageUploadedByVau Foorumi1509882970.639750.jpg

Lume, valitettavasti PC tuppaa näyttämään harhaanjohtavan tummia viivanpaikkoja, tai ainakin olen monelta sellaisia kokemuksia kuullut. :sad001 Toivottavasti ei ole kuitenkaan siitä kyse vaan raskaus oikeasti alkanut. Minkä RFSU:n teit? Jos teit sen tavallisen, niin se on käsittääkseni aika epäherkkä, on myös mahdollista ettei se näytä vielä. Kokeile jotain 10-herkkää tai odota pari päivää ja testaa uudestaan?

Lume, valitettavasti PC tuppaa näyttämään harhaanjohtavan tummia viivanpaikkoja, tai ainakin olen monelta sellaisia kokemuksia kuullut. :sad001 Toivottavasti ei ole kuitenkaan siitä kyse vaan raskaus oikeasti alkanut. Minkä RFSU:n teit? Jos teit sen tavallisen, niin se on käsittääkseni aika epäherkkä, on myös mahdollista ettei se näytä vielä. Kokeile jotain 10-herkkää tai odota pari päivää ja testaa uudestaan?

Nää pc viivat on tullu testi ajalla ja ollu siis ihan punertavia. Ne on alkanu piirtyä heti kun väri alkanu levitä, ja oon nähny myös noita tummia viivanpaikkoja mut ne on tullu mulla vasta testin kuivuttua.

Mä tein rfsu 15miu puikkotestin.

Lume, vai onko mahdollista että oot laskenut dpo:n väärin tai ovis on ollut vähän myöhemmin? Vois selittää miksei näy paremmin. On mullakin pc näyttänyt törkeetä viivanpaikkaa, muttei osaa sanoa onko niissä ollut väriä.

Lume, vai onko mahdollista että oot laskenut dpo:n väärin tai ovis on ollut vähän myöhemmin? Vois selittää miksei näy paremmin. On mullakin pc näyttänyt törkeetä viivanpaikkaa, muttei osaa sanoa onko niissä ollut väriä.

Ei oo mahdollista ku me ollaaan lapsettomuushoidoissa ja Pe 20.10 oli ultra jossa folli 22mm ja ilalla testi plussa ja aamuyöstä heräsin todella kovaan ovis kipuun. :) joten tiedän sen ainakin varmaksi.

Lume se on kyllä lupaava merkki että piirtyy heti ja on selkeästi väriä. :) Mulla tuli pari kiertoa sitten pc:n testiin haamut testiajan loppupuolella ja näkyivät vielä kuivuttuakin enkä kumminkaan ollut raskaana. Silloin mulla näkyi kyllä parissa apteekin testissäkin haamut, joten saattoi hyvin olla kiinnittymisyrityskin. Hedelmöityshoidoissa käynyt tuttu sanoi vaan silloin, että hän pyöri aikanaan paljon lapsettomuuspalstoilla ja monet kertoi juuri pc:n testin antaneen tosi harhaanjohtavia viivanpaikkoja myös silloin kun raskaus ei ollut mahdollinen (ei siis ainakaan kaikilla kyse viivanpaikaksi tulkitusta kemiallisesta). Siksi varoittelin. Mutta se on kyllä totta, että viivanpaikassa ei pitäisi olla väriä. Peukut pystyyn ja tarrasukkia jalkaan! :happy:

Voi Lume, toivotaan että sun plussa lähtee vahvistumaan!

Kirpulle toivotaan että sun tilanne selviää, parastahan ois jos se selviis niin, että viimeisin o+ ois tosiaan merkannut ovista ja saisit kohta testata plussan.

Tänä aamuna pissitty 25mIU testiin tämmönen. Ehkä voin pikkuhiljaa alkaa uskoa että tuolla mahassa tosiaan on joku. En kuitenkaan uskalla siirtyä tonne odottavien puolelle ennen kun saan testiin yhtä vahvat viivat ja menkat on ihan oikeesti myöhässä, tänään dpo 13. Mulla luteaalivaihe kylläkin normaalisti 12 päivää että alkaahan ne olla myöhässä, jos ei iltaan mennessä menkkoja kuulu.

Liitteet

• IMG_20171106_080920_388.jpg
    IMG_20171106_080920_388.jpg
    497.2 KB · Katsottu: 412
Voi Lume, toivotaan että sun plussa lähtee vahvistumaan!

Kirpulle toivotaan että sun tilanne selviää, parastahan ois jos se selviis niin, että viimeisin o+ ois tosiaan merkannut ovista ja saisit kohta testata plussan.

Tänä aamuna pissitty 25mIU testiin tämmönen. Ehkä voin pikkuhiljaa alkaa uskoa että tuolla mahassa tosiaan on joku. En kuitenkaan uskalla siirtyä tonne odottavien puolelle ennen kun saan testiin yhtä vahvat viivat ja menkat on ihan oikeesti myöhässä, tänään dpo 13. Mulla luteaalivaihe kylläkin normaalisti 12 päivää että alkaahan ne olla myöhässä, jos ei iltaan mennessä menkkoja kuulu.
Kyllähän tuo ihan selkeä plussa on <3

Yyni toivotaan parasta että toi vika olisi nyt ollu se ihka oikea o-plussa! Oireita löytyy mutta voi myös liittyä niin moneen muuhunkin etten riemuitse edes.

Hieno plussa!

Takaisin