Plussa vai ei?

Rfsu r-testi näyttää negatiivista, o-testi edelleen plussaa... hmmm...
ImageUploadedByVau Foorumi1507262602.038863.jpg

Meemis minulla ovistestit näyttää plussaa(siis oikeaa plussaa) Mulla on kuukautiset jo 6 pv myöhässä. Olen saanut r testeihin yhden hailakan haamun. Mutta en ole enää testaillut, vaan odottelen nyt vaan mitä tapahtuu.

Ovulaatiotestit alkoi näyttää plussaa muutama päivää ennen kuin kk piti alkaa ja sellaisena jatkuu...

Aijjaa! :o ehkä munkin täytyy vain odotella :) toivottavasti sulle tulisi pian vahvat viivat myös raskaustestiin! :)

En tosiaan ole koskaan ennen saanut ovis liuskatesteihin plussaa, voiko ne näyttää kahtena päivänä plussaa? Vai onko se yleensä vain se yksi päivä/hetki kun sen plussan ehtii liuskaan saamaan?

Minulla näytti plussaa 5 päivänä peräkkäin ja nyt liuskat loppu. Plussa ei kuitenkaan ole vahvistunut r testiin, joten voihan se olla että ovistestit reagoi alussa, mutta silti voi homma mennä kesken.
Löysin ihan virallisen tekstin aiheesta ja siellä kerrottiin että ovulaatiotesti voi näyttää raskauden..

Aivan :) jäädään odottelemaan. Ilmoittele säkin heti sittenkun uskaltaudut testaamaan! Sormet ja varpaat ristissä <3

Täällä testattu nega ja oireet eivät viittaa kyllä kuukautisiin.Yleensä kuukautiset alkaa aamulla ja paperiin tarttuu jo tuhrua.Nyt menossa siis 15dpo 29kp.Kierto yleensä 28-33kp.Katellaan tämä viikonloppu mitä tuo tullessaan ja alkaako vuoto.

Meemis noi Rfsu - raskaustestit ei ole kauheen herkkiä.

Meemis noi Rfsu - raskaustestit ei ole kauheen herkkiä.

Joo ne oli vain 25ml, kävin äsken apteekissa hakemassa apteekin ultra- testin, ne on 10ml joten huomenna aamulla testataan niillä. :) apteekissa oli nuoruudesta tuttu kaveri kassalla, saa nähdä koska alkaa tutut kyselemään mahdollisesta raskaudesta -.-

Ja muutenkin ne rfsu testit on surkeita, ainakin monien kokemuksella. Vaikka muut saman herkkyyden testit näyttäis jo plussaa, niin rfsu ei näytä välttämättä mitään.

Ja muutenkin ne rfsu testit on surkeita, ainakin monien kokemuksella. Vaikka muut saman herkkyyden testit näyttäis jo plussaa, niin rfsu ei näytä välttämättä mitään.

Niin justiin :/ eilen oli pregcheckit loppu citarista niin oli pakko ottaa nuo, mutta onneksi huomenna pääsee testaamaan apteekin testeillä. :)

Rfsu (ja suuri osa muistakin testeistä) antaa viivan vasta kun testin kertoma herkkyys on ylitetty (10 tai 25 miu/ml). Mutta on olemassa testejä, jotka reagoi pienempiinkin pitoisuuksiin kuin mitä herkkyys antaisi olettaa (ns. rajoittamattomia). Pregcheckit ja first responsen uusi testi ovat ainakin tälläisiä. Kääntöpuolena näissä rajoittamattomissa on "väärät positiiviset", sillä ilman raskauttakin voi veressä olla hcg pitoisuus jopa 5 (normaali vaihteluväli ei-raskaana 0-5).
Eli jos veren hcg on vaikka 10 miu/ml, niin rfsu näyttäis negaa, mutta pc näyttäisi plussan, vaikka molemmat on 25 miu/ml. Oletan tässä toki et veren hcg = pissan hcg.
Loppuun vielä esimerkki: tässä kuva pc: stä samalta päivältä kun veren hcgksi on mitattu 6 miu/ml:
5773810da166a7ab8c6805a9a15b5ac3

Sehän siinä pc:ssä onkin mukavaa: plussa näkyy selvästi, eli mitään haamuja ei tarvitse millään tavalla noteerata. Kyllä minä tuon kuvan negaksi katson.

Ehhh, toi on kyllä ärsyttävää Meemis, että joku tuttu näkee testin oston. Toivottavasti osaa olla hiljaa :D
Jännityksellä odotetaan siun huomista testiä!

Sehän siinä pc:ssä onkin mukavaa: plussa näkyy selvästi, eli mitään haamuja ei tarvitse millään tavalla noteerata. Kyllä minä tuon kuvan negaksi katson.

Plussa näkyy selvästi kun hcg pitoisuus on suurempi, mutta kyllä aika moni tuon plussaksi jo laskisi. Ja kun hcg on yli 5 on raskaus hyvinkin mahdollinen, eli periaatteessa tuo on positiivinen tulos. Toki itse en tuohon luottaisi ennen kuin saisin huomattavasti vahvemmat viivat tikkuun..

Eli jos haluaa välttyä tietämästä kemiallisista raskauksista/kiinnittymisyrityksistä tai muuten vaan veren normaali hcg-taso on korkea (ts haamuja melkein milloin vaan), kannattaa käyttää vain epäherkkiä rajoitettuja testejä.

Takaisin