Plussa vai ei?

Siinä viä tälle viikkoa yks testi ny testaan sit ens viikolla vasta son moro :p ootella taas ens viikonloppuna pitääs taas menkatki alkaa toiv ei.:/

Liitteet

• 1462252977719.jpg
    1462252977719.jpg
    66.7 KB · Katsottu: 378
Ei kai sulla menkat ala ens vl jos viime viikolla oli edelliset?

Eikai tossa testissä mitään sit vois vielä näkyäkkään, kun ovulaatio yleensä tulee n.14vrk menkkojen alkamisesta ja siitä vielä 10-14vrk pitäs jaksaa odotella testailuja. Melko lyhyeltä kuullostaa hansuli sun kierto. Tikutitko ovista tässä kierrossa?

Viisaammat sanoo et jos kierto jää alle 23pv ei yleensä ole mahdollisuutta raskautua.
Jos sulla tuosta lyhyempi kierto niin suosittelen käymään lääkärissä. Keltarauhashormonilla saadaan kierto kohdilleen.

Njoo kiitti vaan eipä tartte tänne enää kirjotella ku vedetään lapsen saaminen wcstä alas!! Te ette tiiä mistään mitään

Ja lyhyesti virsi kaunis: Eli siitä päivästä kun menkka vuoto alkaa menee n. 14vrk että on ovulaatio. Muutamien päivien heittoja on.
Ovulaatiosta menee n. 5-10pv että alkio kiinnittyy kohtuun. Eli lyhyimmillään edelleen 10pv menee että raskaustestissä voi jotain näkyä. Yleensä näkyy vasta 14pv päästä ovulaatiosta.
Ja näin se toimii jokaisen kohdalla. Jos ei hedelmöitystä tapahdu alkaa uudet menkat 14-16 vrk edellisistä kuukautisista.

Kannattaa merkata tarkasti muutaman kierron ajan koska menkat alkaa jotta näkee minkä pituinen on oma kierto :)

Ja hansuli meillä monella on vuosien yritys takana joten varmasti tiedetään mistä puhutaan :)

Joo siis täällähän on Hansuli yritetty vaan auttaa sua, mutta et tunnu sitä ymmärtävän. Sulla menee turhaan rahaa jos koko kierron testaat eri testeillä, silloinkin kun siitä ei oo hyötyä.. lisäks se vaikuttaa sun fiilikseen. Ja todellakin täällä on faktatietoo tosi paljon!! ja allekirjoittanutkin on kohta 2 vuotta yrittänyt, joten aika paljon on ehtinyt tietoo imeä, ja suurinosa infosta on tullu näiltä ihanilta tyypeiltä joita täällä on :)

Muokattu viimeksi:
Mä yhdyn edellisiin. Itse kun alotin yrittämisen, sain täältä suurimman osan vinkeistä ja nikseistä kuinka kuunnella omaa kiertoa. Täällä ei kukaan ilkeyttään kommentoi, vaan faktojen ja tietojen pohjalla. Netistä löydät ihan samat faktat, kun esim Wheelchair mama juuri kirjoitti. Liiallinen stressi ja testailu yrityksen aikana voi myös pitkittää raskautumisen mahdollisuutta, joten ihan itsesi parasta ajatellen en suosittele testailua ennen kuin ovulaatiosta on kulunut vähintään 10vrk. Myös hyvin harvalla mitään ennen sitä näkyy, ellei ovulaatio ole tapahtunut päivää- paria aikaisemmin. Oman kroppansa toimintaa kun ei voi nopeuttaa, vaikka kuinka sitä raskautta toivoisi. Mä olen ite hillunu tällä palstalla jo viime kesästä, eikä oo ikinä ollut mitään pahaa sanottavaa toiminnasta täällä. Päinvastoin oon miehellekkin kehunut kuinka ihanasti täällä jaksetaan skarpata kierrosta toiseen! Joten ota kommentit rakentavana ja neuvoaantavana, äläkä negatiivisesti. Tsemppiä yritykseen!

Hei seuraako kukaan kirtoa kohdun nupukkaa tutkimalla :D minä oon nyt yrittänyt :D viimepäivät on ollu todella alhaalla ja ovislimaa havaittavissa. Nyt tänään se on noussut todella ylös mutta tuntuu vielä pehmeältä??? Limaa tulee vieläkin mutta vähemmän. Ovis plussaa en ole saanut ja käytössä on ekaa kertaa rfsun ovistestit. Voisko olla että ovis meni jo?

Kyllä nyt kannattais ottaa neuvoja vastaan eikä suinpäin niitä testejä tehdä ja sitten ihmetellä kun täällä forumilla kohotellaan kulmakarvoja. Jos tuntuu että ei ole täällä annetuista vinkeistä apua niin kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin. Koska kuten sanottua, täällä on yhteensä paljon paljon kokemusta näistä asioista. Jos taas tuntuu että ei edes halua kuunnella mitään neuvoja (kuitenki ihan perusasiatki Hansulilla täysin hukassa) niin ehkä sitten ei kannata täällä kysellä. Ei kukaan ole vetänyt kenenkään lapsihaaveita mistään alas, auttaa me vaan yritetään.

Esikko mä kokeilin tuota kohdunnapukkaa ja mulla tuntuu olevan aina auki se ja en osaa erottaa onko alhaalla vai ylhäällä, mummielestä se on aina alhaalla :D enkä tiä mitä ne meinaa mikäki asento.

Suosittelen Hansuli et jos et oo vielä seurannut, niin lataa joku mobiili sovellus, esim period tracker, glow, womanlog tms. Johon merkkaat aina kk alkamispäivän. Jos tiedät, voit laittaa arvion kierron pituudesta, mut muutaman kierron jälkeen ne tekee sen sun puolesta. Jos testaat ovista, voit merkata sen myös sinne. Glow ainakin muokkaa niitä hedelmällisiä päiviä ja kk alkamisennustetta sen mukaan. Jos on alle 23 pv muistaakseni, katsotaan kierto epänormaalin lyhyeksi ja kannattaa kysyä lääkäriltä. Mulla esim. kierto ka n. 25-26 pv, ovisplussa n.kp 10 tai 11 ja siitä on se 14 pv myöhemmin alkaneet menkat. Eli jos sulla ois kierto alle 20 pv niin joko sulla tulis ovulaatio jo heti menkkojen aikaan tai luteaalivaihe jäis aivan liian lyhyeksi. Ja kierron pituushan siis on kuukautisista seuraaviin kuukautisiin...

Hansuli tosiaan faktaahan nämä naiset puhuu :) Kiertosi kuulostaa hyvin erikoiselta jos se noin on miten sanot ja suosittelen myös laittamaan ylös kuukautiskierron ja jos siinä häikkää niin lekurille ehdottomasti jos lapsihaaveita on! :)
Itse myös täällä jo puoltoista vuotta pyörineenä voin sanoa, että aivan mahtavaa faktatietoa olen täältä palstoilta saanut ja muutenkin paljon jaksamista yrittämiseen ja ehkäpä jopa jonkun neuvon ansiosta sen toivotun plussan! :)

Vauva tuo onkin hankala, että kumpi se plussa on meinaan tuo edellinen jo testien ohjeiden mukaan on plussa kun selvät samanvahvuiset viivat. Eipä sillä sinänsä väliä, ovis on nyt käsillä ja riittää, että tallettelut on kunnossa ;)

Ajattelin ekaksi jättää tämän sanomatta mutta en vain pysty.
Mua todella ihmetyttää kuinka yli 30v nainen ei tiedä miten kuukautiskierto toimii??
Ihan kun olisi joku provo mutta ei kai sit ole.
Kun miettii et yksi lapsi jo on niin jotenkin luulis et nämä kuukautiskierto asiat olisi tiedossa.
Mutta oli miten oli ota meidän neuvoista vaari ja ala seuraamaan kiertoasi. Jos se täysin sekaisin ota yhteys lääkäriin.

Takaisin