Plussa vai ei?

Joku osasi sanoa, että plussauksen jälkee ei kannattaisi sitten enää syyä sitä vehnäalkioöljyä, että kierron aikana vaan. Liiallisen E-vitamiinin takia. En tiedä sitten miten totta, mutta itse lopetin käytön plussauksesta ja siirryin kalanmaksaöljyihin. :) Toivottavasti aka hedelmällisyysöljystä ois siullekin apua kiinnittymiseen! :)

Mun testissä ei oo mitään nähtävää :D Ainakaan kuvien kautta. Ehkä pieni ero kun tein testiksi veteen kastetun testin, joka näyttää täysin valkoiselta. Katotaan huomenna uudestaan, kohta pitäis näkyä jos näkyy...tänään dpo 10

Pilvilinna kiitos :happy: mun mielestä sulla tos testissä näkyy selvemmin ku mul :joyful: no huomen käyn kaupassa hakee uuden ja teen ylihuomenna uudestaan :p

Pakko vähän kommentoida eli vehnänalkioöljyä uskaltaa ottaa raskaanakin, se on jopa hyväksi. Päiväannoksessa on vain noin 10 mg e-vitamiinia, yliannostukseen pitäisi saada yli 1000 mg päivässä joka päivä. Kalanmaksaöljyä sen sijaan ei kannata raskaana ottaa sen a-vitamiinipitoisuuden vuoksi. Omega3- kapselit tai kalaöljy on ok ja hyväksi, jos niihin ei ole lisätty a-vitamiinia.

Jojoba, kyllä siinä jotain näkyy! :)

MrsBee, kuvaa vaaditaan seuraavasta testistä ;)

Larissa: Siis itse syön möllerin omega-3, jossa ei oo just tuota A-vitskuu :)

Okei. Joku ilmeisesti joulukuisissa sanoi, ettei kannattaisi, mutta mistäs näitä nyt tietää varmaksi. Itse en löytänyt kiellosta raskauden aikana mistään, kun googlettelin miehen kanssa, joten lopetin varmuuden vuoksi itse.

jojoba: Ai, mie en taas itse meinannut nähdä omassa mitään, kun kuvan latailin tänne foorumille, mut siun näin heti eikä tarvinnu tihrustaa! :D Mutta vahvistumisia! :)

Pilvilinna, ok :) ajattelin vain kun sanoit että otat kalanMAKSAöljyä etkä kalaöljyä. Kalaöljy on ok, kalanmaksaöljyä ei suositella raskaana oleville koska siinä on luonnostaan paljon a-vitamiinia.

Jos nyt vielä minäkin sitten tuohon öljykeskusteluun... Miulle siis lapsettomuuspolin lääkäri sanoi ettei omega3 -kapseleita tulisi syödä paitsi jos on sellanen ruokavalio ettei sieltä sitä yhtään saa. Kuulemma lääkärit eivät yleisestiottaenkaan suosittele niitä kenellekään, ei niistä haittaa ole, mut ei myöskään hyötyä lääkärien näkökulmasta. Lisäksi ne lisäävät verenvuotoriskiä ja siksi ne tulee aina lopettaa ennen esim leikkauksia vähintään 2vk aiemmin.

Jojoballa kyllä olen näkevinäni jotakin! :)

Murkku, pahoittelut tädistä, ihan tyhmää :(

Joo, en itse ees tajunnu tota eroa ennenkuin tajusin äsken, kun tuli puheeksi. Oon aina pitänyt noitakin kaikkia kalanmaksaöljyinä! :grin

nenna: Jännä miksihän sitten netissä suositellaan kalaöljyä raskauden aikana, kun on hyväksi sikiön sydämelle :eek: Outoa! Tiedän, että medikriittinen pitää olla, mutta, että tuollaisest aiheesta..

Joo pilvilinna siihen on oma kapseli joka on suunniteltu raskauden ja imetyksen aikana syötäväksi :)

Eli ehkä parempi syödä vaan kalaa monipuolisesti, käyttää kasviöljyjä, avokadoa, saksanpähkinöitä yms :) purkista otetut omegat lisää tosiaan jostain syystä verenvuotoja ja niiden kanssa ei voi tietää mitä ympäristömyrkkyjä yms niissä on. Mutta tämä menee jo vähän off topicin puolelle :)

standalone

standalone

Tätä siis syön. Mut onko siis ihan raskaana oleville vielä omansa!? :eek:

Joo, lohta tulee syötyä kyllä kerra viikkoon ja avokadoja useammin ja pähkinöitäkin. :) Uskaltaako tota nyt syödä jos verenvuotoja aiheuttaa? Siis tarkoittaako se keskenmenoa? Joo, menee ohi aiheen kyllä.. En enää tän jälkeen kirjoittele aiheen vierestä.

Hirmu paljon vain tosiaa kaikki terveyslehdet ym suosittelee kalaöljyjä raskauden aikana. Pitääpä kysellä neuvolatädiltä tiistaina. Menee iha sekasin!:woot:

Otimpa yhteyttä farmaseuttiin:

Sinä | 19:52:17
Hei, saako raskaana oleva syödä "MÖLLER VAHVA OMEGA-3 KAPS 70 KPL" kyseistä tuotetta?
Farmaseutti | 19:54:39
Hei, kyllä saa. Se sisältää kalaöljyä. Toki raskaanaoleville on oma omegavalmisteensa. voin laittaa sinulle linkin
https://www.yliopistonapteekki.fi/catalogsearch/result/?o=raskausomega&q=raskaus+omega
Nämä sisältävät juuri sen verran omegaa kun on raskaanaoleville suositeltu.
Sinä | 19:59:11
Joo, kiitos. :) Mutta tuossa missä kysyin siis ei ole liikaa noita rasvoja raskaana olevalle? Että huoletta saa syödä vaikka ei ole raskaus omega valmiste? :) Minulta nimittäin löytyy tuo ja uutta en mielellään vielä osta, jos tuo käy hyvin.
Sinä | 20:02:28
Syön kyllä lohta muutaman kerran kuukauteen ja viikossa useampana päivänä avokadoja, että onkohan tuo turha lisä? Vai hyvä syödä lisänä?
Farmaseutti | 20:03:29
Omegaa on kyllä hyvä syödä lisänä varsinkin jos kalaa ei tule 2-3 kertaa viikossa syötyä.
Voit käyttää kyllä Möllerin omegaa mutta ota vain 1 kapseli kerralla.
1 kapseli kerran päivässä
Silloin määrä on suurinpiirtein sama kuin raskausomegavalmisteissa tai pikkuisen vähemmän.
Farmaseutti | 20:05:54
Varsinkin raskauden loppuvaiheessa kannattaa välttää ottamasta liikaa omegaa. Omegavalmisteet ohentavat verta, joten esim. leikkausiin mennessä suositellaan tauottamaan vähintään 2 viikkoa ennen leikkausta.
Sinä | 20:07:00
Juu, selvä! Ja suuri kiitos sinulle, hyvää illan jatkoa! :)
Farmaseutti kirjoittaa..

Muokattu viimeksi:
Joo on erikseen vielä. Ja en kyllä mäkään söisi lisänä varsinkaan kun syöt kalaa :)

Tossapa noita viivanpaikkoja, tuskin ruudulta edes näkyy...Mulla ainakin häviää ne vähän tummemmat kohdat puhelimella katsottuna kokonaan... Alin on veteen tehty "kontrolli":p

1f0434ceed168e278ac3bf28dee8cef8

Tänään dpo 11 ja Sofin testit

^Näitä hailuroita vaan valitettavan usein näyttää tulevan ilman oikeeta syytä, mutta toivotaan vielä...On siinä selkee ero nyt kyl tuohon vesitestiin ainakin.

Oishan melko ylläri ja ihme niillä talletuksilla...Positiivinen merkki on, että tuhrua ei vielä näy, vaikka la vähän yrittikin jotain haaleeta tulla (mielikuvitus sanoo:kiinnittymisvuotoa!). Rinnat tuli eilen kipeeksi ja viikonlopun ollut on off olo että tulee sairaaksi ja kurkkukin kipeä vähän (mieli taas miettii:joo ihan selkeet raskautumisoireet!) :rolleyes: Voi elämä, tulee pitkä viikko...

Takaisin