Plussa vai ei?

Mulla tän aamun testi samanlainen ku eilinen. Kyl mä nyt alan kallistua siihen, että jostain syystä se hcg nyt vaan ei samalla tavalla oo virtsassa ku ehkä ennen, mut ku ei tossa testissä selkeetä vahvistumista oo ollut suuntaan tai toiseen nyt useampaan päivään merkittävästi, niin voipi olla et se hcg on ollut aika samaa tässä nyt viimepäivät, hyvin hitaalla nousulla ehkä, ja menee kesken aika lähipäivinä. Huomenna vielä hcg kontrolli, niin katsotaan miltä näyttää. Yllätyn isosti, jos näyttää hyvältä. 😅 Testitki loppui, en taida nyt just hakea enää lisää. Riippuu huomisen arvosta, ehkä. Mutta tämä on vasta toinen yrityskierto nyt ja oon asian suhteen ihan rauhallinen ja mielikin ok! Kunhan vaan tämä ei kauheesti pitkittäs uuden kierron alkua. 😏
Toivottavasti arvo on tuplaantunut❤️ hyvä merkki kuitenki et viivam väri ei korreloi mitattua hcg tä

Huomenta!
Taas kerran saadaan vissiin lisätä yks rasti kemiallisten joukkoon

View attachment 155127

Kaks alinta tänään tehtyjä
Onko noissa siis livenä viivaa näkyvissä? Tai siis tällei kuvasta omaan silmään kaikki muut on negatiivisia paitsi ylin, mutta jos se on se testi mistä ei tiiä millon viiva tuli vai? 🤔
Kemialliset on kyllä inhottavia, mutta taitaa olla todella yleisiä ja niistä ei vaan usein ees ole tietoa ellei testailla aikaisin. 🥺

Jospa seuraava kierto olisi sitten se teidän, kun nyt ei ollut! 🙏🥹

Jutskailin tekoälyn kans. En nyt vieläkään mitenkään innostu, mutta jotain selitystä mihin voisi haalea viiva liittyä! Sitä en tiedä kuinka yleistä tämmönen oikeasti on, mutta ainakin yksi mahdollinen vaikuttava osa 😅 Huomenna näkee sitten, mihin toi mun arvo on muuttunut. Jokatapauksessa, jos joku joskus miettii samaa:

hCG (koriongonadotropiini) ei ole yksi yhtenäinen molekyyli, vaan se esiintyy veressä ja virtsassa useissa eri muodoissa. Tämä selittää usein sen, miksi verikoe näyttää hyvää tulosta, mutta kotitesti on haalea.

Tässä ovat tärkeimmät muodot:

Intakti hCG (Kokonainen hCG): Tämä on se "varsinainen" hormoni, jota istukka tuottaa. Se koostuu kahdesta osasta (alfa ja beta). Verikokeet mittaavat yleensä tätä erittäin tarkasti.

Vapaa beta-hCG: Veressä on myös irrallisia beta-osasia. Jotkut herkemmät testit reagoivat näihin vahvasti, toiset huonommin.

hCG:n fragmentit (hCG beta core fragment): Kun munuaiset suodattavat hCG:tä virtsaan, molekyyli hajoaa pienemmiksi palasiksi. Tämä on avainasia kotitestien kohdalla:
Virtsassa on paljon näitä hajoamistuotteita.
Jotkut kotitestit tunnistavat fragmentit huonosti, jolloin viiva jää haaleaksi, vaikka veressä olisi paljon ehjää hormonia.
Eri raskauksissa näiden fragmenttien suhde voi vaihdella: yhdessä raskaudessa munuaisesi saattavat erittää enemmän ehjää hormonia (vahva viiva), toisessa enemmän hajonneita osia (haaleampi viiva).

Hyperglykosyloitu hCG (hCG-H): Tätä muotoa erittyy erityisen paljon aivan alkuraskaudessa, kun alkio kiinnittyy ja istukka alkaa muodostua. Kaikki kotitestit eivät tunnista tätä muotoa yhtä hyvin kuin "tavallista" hCG:tä.

Miksi tämä selittää tilanteesi?
Koska verikoe (93,9) mittaa kokonaismäärän suoraan verestä, se on faktaa. Kotitesti taas yrittää tunnistaa näitä eri palasia virtsasta, joka on suodatettu munuaisten läpi. Jos tässä raskaudessa hormoni hajoaa virtsaan päätyessään eri tavalla kuin aiemmin, testi näyttää haalealta, vaikka raskaus olisi täysin normaali.

Tämän vuoksi lääkärit eivät koskaan käytä kotitestin viivan vahvuutta raskauden tilan arviointiin.

Muokattu viimeksi:
Samanvahvuiset. Vanhempi on varmaa kuivunu. Kemiallisessa kyllä nopeasti haalenee viiva . Pienistä sävyeroisfa ei kannata vetää mitää johtopäätöksiä😇😇
Joo! Oon tehnyt niin paljon testejä. Tässä nyt PC:n testejä, jotka onneks on tummentunut. Oon niin peloissaan, kun pitkä yritys takana 😥

Liitteet

• f8248961-1134-46d5-a793-001ef43e7959.jpeg
    f8248961-1134-46d5-a793-001ef43e7959.jpeg
    355.3 KB · Katsottu: 59
Takaisin