Pizzaperjantai - onko teillä ruokaperinteitä?

Ei oikeastaan ole perinteitä, mutta tytöt muistavat lisätä sanan 'pizza', viikonpäivistä puhuessa, perjantain kohdalla:grin tehokkaasti tarttuva mainos näköjään:hilarious:
 
Meillä on aika usein viikonloppuna pitsaa. Itsetehtyä tai valmista, riippuu ajasta ja rahatilanteesta. Jos itse tehdään, minä teen pohjataikinen ja jokainen täyttää oman pitsansa itse (paitsi 1v) ja kaikilla on sitten varmasti hyvää pitsaa.
 
Lidlin chef's choise -valmispizzat on oikeasti jo ihan syötäviä. Lisätään vain täytteitä.
 
Ei meillä taida olla mitään erityisiä päiviä, mutta lapsi tietää, että jos isä on matkoilla, ruokaan saa laittaa parsakaalia.

Pitsaa tehdään silloin tällöin viikonloppuisin. Leipäkone tekee taikinan, täytteet saa jokainen valita itse ja meillä on lahjaksi saatu pitsakivi, jolla saa kivan, rapean pohjan. Toimii myös valmispitsoihin.
 
Meillä on yleensä pizzaperjantai ja sen kanssa oikeaa coca-colaa :wacky:
Muuten viikolla syöty ruoka on terveellistä ja monipuolista niin vähän voi herkutella :cat:
 
Meilläkin tulee yleensä tehtyä perjantaina tai lauantaina pizzaa. Jos ei pizzaa niin tilalla yleensä tortilloja tai hamppareita.
 
Meillä on miehen kanssa aina ollut viikonloppuisin ns. ''kunnon ruoka päivä'', jolloin tehään esimerkiksi jauhelihakastiketa ja perunamuusia, tortilloja, kana-kastiketta tai vaikkapa pizzaa. Muuten aika paljon valmiilla mennään...
Vauvalle nyt olen soseita innostunu tekemään, kun pojalle kaupan kasvis-soseet ei kelpaa. :angelic:
 
Takaisin
Top