Vastaa ketjuun

Äitini on puhunut, että häntä on hieman ärsyttänyt, kun myöhemmin keskusteluissa on tullut ilmi hänen tulleen nuorena raskaaksi, niin seuraava kommentti on aina ollut sellainen, joka olettaa raskauden olleen vahinko. "Kuinka paljon järkytyit?" tms. Miksei 20-vuotiaana saatu lapsi voisi olla suunniteltu?

Olen ihmetellyt tätä kyllä, että moni nykyään olettaa, että lapsia ei pitäisi edes harkita ennen 30 lähestymistä. Olen itse ajatellut, että semmoinen n. 25v. olisi ihanteellisin ikä, ja nyt kun itse olisin pikkuisen syntyessä 24, olen muutaman kerran joutunut ajattelemaan, että olenko joidenkin mielestä liian nuori, mikä on jotenkin hassua. Sehän täysin riippuu ihmisestä ja elämäntilanteista milloin on sopiva aika. Luonnon mukaan itse asiassa 30v. lähestyessä raskauden yrittäminen ja raskaus käyvät jo hankalemmiksi, joten turha sinne on odotella jos muuten kaikki on lapsen tulon kannalta hyvin. Itse kuuluun suurella todennäköisyydellä niihin, joilla raskautuminen on 30 korvilla selkeästi vaikeampaa, joten olin kyllä onnesta soikeana, kun nyt tärppäsi puolen vuoden yrittämisellä. :smiley-bounce012

Lataa…
Takaisin