Pitkä kierto

Projektivauva

Silmät suurina ihmettelijä
Onko muita joilla raskautumisen esteenä on erittäin pitkä kierto?

Lopetin hormonaalisen ehkäisyn 03/2019 ja ensimmäiset luomu menkat tulivat heinäkuussa. Tämän jälkeen syyskuuhun asti menkat tulivat täysin normaalisti. Syyskuussa tikutin oviksenkin. Kuukautisia ei alkanut kuulumaan ja ovistestit alkoivat näyttää taas plussaa. Odotin marraskuuhun menkkoja, että jos silloin tulisi. Aloin saamaan haamuja raskaustesteihin, jotka seuraavana päivänä olivat taas negatiivisia. Kävin verikokeissakin ja siellä sain negatiivisen. Ovistestit vaihtuivat taas negatiivisesta positiivisiksi. Nyt kp 91. Pyyhkiessä on alkoi tulla hailakan vaaleanpunaista. Seuraavana päivänä tuli kirkkaanpunaista vähän enemmän pyyhkiessä. Ajattelin että no nyt alkoi ja laitoin siteen. Nyt vuorokausi mennyt ja viimesimmän vuodon jälkeen ei ole verta näkynyt. Ei edes suojaan asti tippunut. Ne loppuivat kuin seinään. Pientä kuukautisjomotusta vatsassa on ollut päivittäin, mutta ei häiritsevästi.

Saisivat nyt alkaa kunnolla niin pääsisi jatkamaan yritystä. Lääkärin olen saanut varattua mutta siihenkin on vasta päälle kuukausi.
 
Mulla on aina ollut pitkä kierto, varsinkin nuorena. Kausia, jolloin kierto 30-40 päivää, mutta sitten taas ei mikään ihme jos kuukausiakin ollut menkat poissa ja yhdet tai kahdet menkat jääneet vaan välistä. Esikoinen taisi kuitenkin tärpätä puolessa vuodessa, toinen pysyvä plussa saatiin kun imetystä vielä oli ja kierrot olivat pyörineet esikoisen jälkeen noin vuoden.

Hyvä että lääkäri on varattuna. Onneksi voihan sitä ovuloida ja tulla raskaaksi vaikka olisikin pitkä kierto. Hormonaalisen ehkäisyn lopetuksen jälkeen voi kestää kauankin ennenkuin tasoittuu.
 
Noin pitkiä kiertoja ei ole ollut, mutta muuten kyllä. Esikoista yrittäessä pisimmät kierrot olivat yli 60 päivää, synnytyksen jälkeen suht säännöllinen 39 ja nyt toista yrittäessä kierrot ovat pyörineet noin 40-45 päivässä. Esikoinen sai alkunsa IVF:llä, nyt ollaan hoitoihin hakeutumassa tämän toisenkin yrityksen tiimoilta. Mulla jonkinnäköistä hormonihäikkää pitkien kiertojen taustalla.
 
Takaisin
Top