Hei kaikki! Olen uusi keskustelija, vaikka olen keskustelua jonkun aikaa mielenkiinnolla seuraillut.
Vauvakuumetta on kovin ilmoilla, ja ensi vuonna on tarkoitus raskauden yrittäminen aloittaa. Lopetin lähes 10v käytön jälkeen Yaz ehkäisypillerit maaliskuussa, koska halusin oppia tuntemaan kiertoni ja saada hormonit pois kehosta hyvissä ajoin ennen raskauden yrittämistä. Nuorena kuukausikiertoni oli epäsäännöllinen ja pitkä, vaikka en sitä silloin niin tarkasti ja kiinnostuksella seurannutkaan. Valitettavasti ikä ja pitkä e-pillereiden käyttö ei näytä muuttaneen asiaa, sillä kierrot ovat 50-60 päivän mittaisia.
Parhaillaan menossa ”ennätyspitkä” kierto 68 päivää. Raskaustestinkin tein varmuudeksi, mutta siitä ei ole kyse. Ovulaatio tuntuu tulevan vasta todella myöhään kierrossa.
Millä keinoilla (luonnolliset ja lääkkeelliset) olette saaneet kiertoa lyhyemmäksi? Olen pyrkinyt elintapoja terveellistämään entisestään. Myös pari kertaa olen akupunktiossa käynyt, mutta siitä ei ole ainakaan vielä apua ollut. Myös perusverenkuva ja AMH otettu ja ne olivat ok. Ferritiiniä yritän nostaa, vaikka ei vielä viitearvojen alapuolella ollutkaan.
Pelkään pitkän kierron vaikeuttavan raskaaksi tulemista, ja toki pitkä kierto väistämättä aiheuttaa sen, että mahdollisuuksia on vuodessa vähemmän. En haluaisi aloittaa uutta hormonivalmistetta, kun keho on juuri edellisestä toipunut. Pelkään että gynekologi ehdottaa ainoastaan sitä.
Vauvakuumetta on kovin ilmoilla, ja ensi vuonna on tarkoitus raskauden yrittäminen aloittaa. Lopetin lähes 10v käytön jälkeen Yaz ehkäisypillerit maaliskuussa, koska halusin oppia tuntemaan kiertoni ja saada hormonit pois kehosta hyvissä ajoin ennen raskauden yrittämistä. Nuorena kuukausikiertoni oli epäsäännöllinen ja pitkä, vaikka en sitä silloin niin tarkasti ja kiinnostuksella seurannutkaan. Valitettavasti ikä ja pitkä e-pillereiden käyttö ei näytä muuttaneen asiaa, sillä kierrot ovat 50-60 päivän mittaisia.
Parhaillaan menossa ”ennätyspitkä” kierto 68 päivää. Raskaustestinkin tein varmuudeksi, mutta siitä ei ole kyse. Ovulaatio tuntuu tulevan vasta todella myöhään kierrossa.Millä keinoilla (luonnolliset ja lääkkeelliset) olette saaneet kiertoa lyhyemmäksi? Olen pyrkinyt elintapoja terveellistämään entisestään. Myös pari kertaa olen akupunktiossa käynyt, mutta siitä ei ole ainakaan vielä apua ollut. Myös perusverenkuva ja AMH otettu ja ne olivat ok. Ferritiiniä yritän nostaa, vaikka ei vielä viitearvojen alapuolella ollutkaan.
Pelkään pitkän kierron vaikeuttavan raskaaksi tulemista, ja toki pitkä kierto väistämättä aiheuttaa sen, että mahdollisuuksia on vuodessa vähemmän. En haluaisi aloittaa uutta hormonivalmistetta, kun keho on juuri edellisestä toipunut. Pelkään että gynekologi ehdottaa ainoastaan sitä.