Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
LaraS, ei näy tätiä. Huomisaamuna 7 vrk vikasta Terosta, eli ei ne enää näemmä toimi mulla. :( Soitin tänään klinikalle ja sieltä sanottiin, että lääkäri soittaa huomenna mulle ja mietitään, mitä tehdään.

Triana, ihme, ettei oteta noita lapsettomuusasioissa perustavaa laatua olevia verikokeita! Pyydä/vaadi ihmeessä niitä. Mulla kaikki tehty yksityisellä eikä ne todellakaan ollu superkalliita, joten ei pitäis olla kyse siitä... Kunpa sun tuntemukset ois nyt raskautumisesta johtuvia! :) Samaa toivon Elisendan ja Debin oireiden/tuntemusten suhteen! :)

Elisenda, ei se täti vieläkään oo suvainnu saapua. :( Oon sun kanssa samaa mieltä, että miehen simpat kannattaa tutkituttaa mahd. pian, jotta naiselle ei tehdä turhia hoitoja. Toivottavasti teillä simpoissa kaikki OK! :) Jotenkin tuntuu, että naisen vikoja on kuitenkin suhteessa helpompi hoitaa. :)

ON: Kuten Laralle jo kirjoitinkin, soitin siis tänään lapsettomuusklinikalle, koska menkat ei oo vieläkään alkanu (vikasta Terosta aamulla jo 7 vrk); sairaanhoitaja sanoi, että ei ne varmaan nyt alakaan, kun on jo noin pitkä aika kulunut. Lääkäri soittaa mulle huomenna (toivottavasti vaan pystyn vastaamaan, se kun ei mun työssä oo kovin helppoa) ja mietitään sitten, mitä tehdään. Sanoin sairaanhoitajalle olevani epätoivoinen, kun nyt ei edes menkkoja saada aikaseks ja kysyin, onko tällainen todennäköisesti merkki jostain vielä pahemmasta viasta. Hän vastasi, että luultavasti Terot ei vaan (enää) sovi mulle ja ehkä vuoto saadaan aikaan muilla lääkkeillä. En tiedä, kaunisteliko totuutta, kun olin siinä purskahtamassa itkuun, mutta ainakin tuli hetkeksi parempi mieli. Jotenkin vaan tuntuu, että koko ajan tulee jotain uusia vastoinkäymisiä tän asian suhteen. Oon mielestäni muuten ihan positiivinen ihminen, mutta tämä lapsettomuus on tehny musta aikamoisen pessimistin ja valittaja-akan. :D

Frozen, täällä kans yks kyyninen pessimisti ilmottautuu :hilarious: Lapsettomuus on perseestä! Toivottavasti sinne nyt se täti tajuais kurvata pikimiten.

Deb
, Mä suosittelen kans CB:n digiä. Ite oon ostanut hirveet läjät liuskatestejä ja varmistukseksi yhen paketin digitestejä ja aina kun viivat liuskassa näyttää omasta mielestä plussalta, niin varmistan digillä, että tuleeko hymynaama :) Mulla aina joissain kierroissa se plussa tulee ihan puskista ja joissain kierroissa viivat tummuu asteittain. Ei tuu digitestitkään hirveen kalliiks, kun ne riittää käytännössä melkein kymmeneen kiertoon :grin

ON: Täällä tapahtuu kummia. Eilen(kp 15) tuli ihmeellistä punertavaa tuhrua. Ei sitten lopulta kuitenkaan yltynyt vuodoksia asti, mutta pyyhkiessä tuli punertavia viiruja liman seassa. Mitähän lie meinaa :schocked028Testasin eilen ekan o-testin, mutta negaahan se näytti. Aamulämpökään ei ollut yhtään noussut, joten ei se ovis kyllä vielä ollut. Saa nähdä ilmaantuuko viikonloppuna o-plussa vai pitääkö tässä alkaa huolestumaan epämääräisistä välivuodoista :arghh: Onko kellään kokemusta samanlaisesta?

Alina kp 16/32-36

Deb, kumpa olis raskaudesta johtuvia noi sun oireet :love2

Triana, se lääkäri maanantaina sanoi että oireet viittaa endoon tai kystiin tai monirakkulaisiin munasarjoihin ja että ultrasta mahdollisesti saa sit vastauksen. Mun yhellä työkaverilla on endo, ja sanoi että ihan tällaisilla samoilla oireilla silläkin alkoi.

Frozen, kylläpä on ikävää että terot lakkas sopimasta sulle :sad001 jospa hoitaja olis oikeessa, että muilla lääkkeillä apu tulis! Toivotaan että pääset vastaan puhelimeen kun lääkäri soittaa! Tsemppiä hirmuisesti :Heartred

Alina, mulla oli kans vuosia sitten kerran kesken kierron niin että tuli ihan kirkasta verta yks kaks, ilman kipuja tai mitään. Oisko ollut joku kp 12, mutta sillon mulla oli kierto pidempi kun nykyään, että oli ennen ovista. Menin sitten lääkäriin, mutta ei se keksinyt syytä moiseen. Eipä se kyllä kummemmin tutkinutkaan. Mutta ei oo sen jälkeen tullut uudelleen.

ON: mä aloin kattoon mitä verikokeita multa otettiin sillon syksyllä ku kävin loppukierron tiputtelun takia siellä lääkärissä. Niin perusverenkuva, glukoosi, maksa-arvot, TSH (oli näköjään mulla 0,84), prolaktiini ja sukupuolitaudit. Ja maanantaina sanoi, että nämä ovat ne mitä heillä otetaan, kun kysyi voiko ottaa keltarauhaskokeen. Vissiin sit polilla tehdään ne tarkemmat tutkimukset..

Sitten eilen ku olin menossa nukkuun, niin huomasimpahan että on alkanut rinnat jo aristaa :eek: aiemmin alkaneet dpo 5-6, nyt jo dpo 2! En tajua mitä tää mun kroppa nyt meinaa..

Frozen, saitkos lääkärin kiinni? Tai lääkäri sut? Muistan jostain kuulleeni, et primolut sopii paremmin pco-potilaille.

Triana, sulla on kyllä kunnon testiviidakko ollut! Voihan olla et huippu on tullut ja mennyt välissä? Tai sun folli kasvaa vähän hitaammin, kun niitä oli nyt Letrojen kanssa useita ja plussa on vasta tulossa!

Debin tilannekin on outo! En osaa kyllä sanoa, et mikä päivä se o plussa oli.

Täällä nautin välikierrosta :) muutaman kerran on vatsassa nippaillut. Juuri semmosia nippailuja mitä koitan lääkekierroissa ylianalysoida. xD Nähtävästi semmosia on muutenkin, eikä johdu mistään. Makkarin puolellakin on ollut vapautuneempaa, kun ei tartte kalenteria katsoa ;) ensi viikolla aloitan primot. En ole vielä kyllä päättänyt päivää.

Täällä pamahti ovistestiin (kahteen eri) taas niin vahvat plussat että mitä.. ei tää kyllä enää voi ovista olla :hilarious:

IMG_20170310_155637.jpg

Mulla on nyt joko niin, että ovista ei meinaa millään haluta tapahtua, tai sitte mulla on alkanu raskaus ja noi näyttää nyt sen. Kp17/26.

Eltsi mä oon alkanu nyt epäillä että se ovis ois ollu sillon kp13 tienoilla, siitä kosteudesta nyt sen päättelin näin :hilarious:

Aamulla tikutin jonkulaisen viivan, mutta ei lähelläkään plussa. Taidan lopettaa tän kierron testailut ja alkaa henkisesti valmistautumaan seuraavaan kiertoon. Siihen todennäköisesti tehään inssi jos ei osu ovis viikonlopulle. Ja otan sen irrotuspiikin puheeksi kun nyt ei varmaa plussaa tullu testeihin. Mutta ehkä kuitenki vähä piinailen ja lasken dpot tuosta kp13 alkaen :grin

Alina, jep, tämä lapsettomuus on harvinaisen syvältä... Mulla tuli tässä joku aika sit myöskin outoon aikaan hieman vuotoa, oisko ollu kp8, ja menkat oli loppunu täysin jo kp3. Sitä tuli tosi vähän eikä enää toistunut, joten en oo miettiny sitä sen koommin. Toivottavasti sullakin nyt oli vaan joku merkityksetön oikku kyseessä! Minä päivänä sulla yleensä on ovis? :)

Elisenda, kiitos tsempeistä! ♡ Kirjoitan omat kuulumiset loppuun. Voisko sulla keltarauhanen toimia alkaneen raskauden takia jo niin "lujaa", että rinnat kipeytyy sen takia jo nyt? Voi kunpa! :)

Deb, jospa noi ovistestiplussat tosiaan meinaa raskautta! :) Ja r-testi on tosiaan mielenkiintoinen, selvästi tuolta toisesta reunasta tummunu. Uutta testiä ja kuvia vaan tänne huomenna! :)

Eltsi, nauti välikierrosta! :) Ties vaikka plussa yllättäisi! Teillä on matkakin ihan pian, ihanaa. :) (Mun kuulumiset voit lukea lopusta.)

Triana, minä laskisin sinuna juuri noin, eli dpo:t siitä kp13:sta ja piinailisin, koska limat kuulosti lupaavilta. :)

Bambi, etkös sinä testaile huomenissa? :) Kuvaa odotellessa! Pidän niin peukkuja pystyssä teille! ♡

ON: Huh, tänään ehti tapahtua paljon! (Päälle vielä työt, harrastukset ja kaverit, vaikka välillä miettii, että usein ajankuluksi riittäisi vain tämä lapsettomuushomma, etenkin jos/kun innostuu roikkumaan netissä.) Klinikan lääkäri soitti aamulla, onneks pystyin just sillon töissä vastaamaan. Kerroin puuttuvista menkoista viikko Terolut-kuurin lopetuksen jälkeen. Lääkäri sanoi, että jos käyn ultrassa varmistamassa, ettei johtofolleja ole, voin aloittaa Letrot ilman vuotoakin. Sain varattua iltapäiväajan Terveystalosta ja vasemmalla oli 15-millinen "löydös", joka ei kuitenkaan gynen mukaan muodon perusteella ole folli vaan todennäköisesti kysta (sopisi siihen, että siellä on ollu koko meneillään olevan kierron ajan kysta, joka oli aluks melkein 4 cm ja sittemmin pienentynyt, tosin nyt samansuuruinen kuin reilu vko sit). Oikealla taas tuttu monirakkulaisuus oli selvästi näkyvissä, mutta munatorvessa kiinni olevaa kystaa ei enää näkynyt (vielä viikko sitten oli). Kuulemma vuotoa ei varmasti olisi hetkeen odotettavissa. Tämä gyne ei ollut aiemmin edes kuullut Letrozolista (eihän nekään toki kaikkea voi tietää) ja selitin siitä mitä tiedän, minkä jälkeen hän sanoi, että voin siis aloittaa Letrot, joten nyt on kaks ekaa tabua vedetty naamaan. :) Mulla on tosin maha ollu sekasin pari päivää, joten toivottavasti se lääkeaine imeytyy. Mietin, voiko metmorfiini saada mahan sekasin nyt, kun oon sitä jo 3 kk syöny ilman oireita... Joka tapauksessa kiva päästä eteenpäin, ja ens viikolle varaamassani ultrassa sitten näkee, onko mitään apua ollut. :)

Hei piti muuten vielä kommentoida, että jos joku täällä miettii yksityisklinikkaa (vaikka suuri osa meistä on kyllä muistaakseni jo jossain hoidoissa) eikä asu ihan klinikan lähellä, niin tosta Fertinovasta (niitä on ainakin parissa isossa kaupungissa Suomessa) pitää sanoa se hyvä puoli, että ultrissa voi käydä missä tahansa Terveystalossa. Tuskailin täällä pari päivää sitten, etten pääse töiden ja muiden menojen takia mahdolliseen folliultraan ens viikon loppupuolella, mutta kun tajusin laajentaa hakua muihin kuin oman kotikaupungin Terveystaloihin, niin johan löyty aikoja. Toki tässä auttaa se, että asun ja oon töissä suht lähellä pk-seutua, ja noita toimipisteitä on paljon esim. Kehien varrella (sopii autoilijalle). :) Mutta ehkä noita on myös muualla Suomessa suht tiheässä..?

Jos tämä on liiaksi mainostamista, saa poistaa (ei kyllä oo tarkoitus; itseäni ärsyttää, miten paljon oon rahaa yksityisellä ramppaamiseen laittanu eikä ainakaan toistaseks oo edes ovista saatu aikaan). Ehkä on muitakin klinikoita, joissa ei tarvitse välttämättä mennä paikan päälle seurantaan, mutta ajattelin nyt mainita, jos siis joku pohtii eri vaihtoehtoja. :)

Raskaustesti puhdas nega. Ei auta kuin itkeä nyt ja lähteä sitten uuteen yritykseen kun tästä toivuttu. Saatan olla hetken hieman hiljempaa, lukemassa varmasti käyn. Tsemppiä kaikki ihanat naiset, ollaan vahvoja yhdessä!

Voi tsemppiä teille kaikille <3 <3

Eilen käytiin tosiaan siellä alkuraskauden ultrassa. Oltiin niin varmoja pettymykseen valmistautuneita, että sitä ei vaan voinut uskoa kun sydämen syke kuului. Ei oikeen vieläkään tahdo uskoa. Ihan uskomatonta <3 Nyt 3,5 viikkoa jännäilyä nt-ultraan. Ultran mukaan viikkoja oli eilen 8+6, neuvolan mukaan 8+3.

Bambi, voi ei, oon tosi pahoillani :( toipumisia ja toivotaan että uus kierros tuottais tulosta <3

Triana, toivotaan nyt että se ovis ois kuitenki tapahtunu :) täällä ovistesti näyttää edelleen plussaa, ja r-testinkin dippailin (kp18/26, dpo:t lasken nyt siitä kp10. Eli dpo8 nyt) ja koitin saada siitä kuvaa, one stepin herkkä liuska.

Frozen, joo mä taidan olla ainoo joka ei oo vielä hoitoihin lähteny, mut aika kyllä varattuna. Ja hieno homma että saat letrot alotettua ilman vuotookin!

Tiiamaria, hyvä että pikkusella on kaikki hyvin!

Tässä se kuva siitä raskaustestistä, ei ainakaan menny pieleen niinku eilen :D

IMG_20170311_141401.jpg

Rinnat arat, eilen jomotti/kihelmöi alamasua, maha ei toimi ollenkaan vaikka välillä tuntuu siltä että ois sekasin, nälkä ja väsy on jotain jäätävää. En tiiä meinaiskohan nää ny jotain vai ei :) mitä sanotte tosta raskautestistä? Mä oon viivalaseja koittanu sumentaa vähän etten mitään toivehaamuja nää, niin miellän ton negaks..

tiiamariia ihanaa, onnea!! Siellä se pikkuinen nyt kasvaa :love017

Deb Niin, mikä herkkyys sulla on ovistesteissä? Tuolla toisessa ketjussa on sellaisia, joilla myös kirkuva o+ saattanut olla kolmekin pv, kun lopulta tullut. Mietin, että voisi johtua o-testin herkkyydestä :bookworm:
R-testikuvasta vähän vaikea nähdä.. oisko siinä jotain..?

Mun tänäiset testit oli edelleen negaa :confused: o-testikin edelleen tosi hentoisen viivan antaa.. kai se pitäisi jo uskoa :oops: dpo13, vissiinkin.

Liitteet

• 110317_dpo13.jpg
    110317_dpo13.jpg
    91.8 KB · Katsottu: 151
Tiiamariaa, huippua!! :)

Deb, kuvasta ei oikein kunnolla osaa sanoa, mutta luonnossa näyttänee selkeämmin..? :) Ja joo, positiivinen yllätys tämä Letrojen aloitus ilman vuotoa. :)

LaraS, ♡! Millon teillä onkaan se seuraava lääkäriaika? :)

Takaisin