Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Deb kuulostaa mahtavalta! Aikalailla samoja ajatuksia mullakin viime vuosina pyörinyt :) siis englantia lukemaan ja engl.opeksi alakouluun :) espanjaakin olis kiva opetella.
Toivottavasti pääset sisään heti eka yrittämällä! Eiköhän se plussa tule sitten viimeistään :rolleyes:

Mä en välttämättä luota että pääsen ekalla yrittämällä, vaikka toisaalta oon englanninkielessä todella hyvä, pääsykokeiden pitäis olla helppo homma. Mutta Tampereella on niin paljon hakijoita sinne, että mahdollisuudet pienenee jo siinä. Pitää viettää paljon aikaa nenä kiinni koemateriaalissa :grin

Triana mä voin melkein tuntee sun piinan! Koitatko tänään tehdä kuitenkin sen testin? Se vois rauhottaa mieltä oli sitten positiivinen tai negatiivinen, mulla rauhotti eilen mieltä ja valmisti menkkoihin kun se illan testi oli negatiivinen (jonka unohdin tulla tänne kertomaan :shy:).

Lara mulla ei oo koskaan ollu tämmöstä, tosi jännittävää ja piinaavaa! :nailbiting:

Deb en tiiä testauksesta vielä. Mieheltä kysyin illalla että pitäsköhän testata huomenna, niin se vaan tokas että ei se vielä missään näy ja varmana aamulla huuat että alko ne sittenki :hilarious: Se ei siis tiiä tuosta mun dpo11 testauksesta, aattelin että turha kertoa ku nega kumminki oli. Mutta huomenna aamulla ihan varmasti teen jos ei täti siihen mennessä tuu, vaikka sitte sillon aamuyöstä jos sillon on pakko mennä pissalle :grin

Lara mulla ei oo koskaan ollu tämmöstä, tosi jännittävää ja piinaavaa! :nailbiting:

Deb en tiiä testauksesta vielä. Mieheltä kysyin illalla että pitäsköhän testata huomenna, niin se vaan tokas että ei se vielä missään näy ja varmana aamulla huuat että alko ne sittenki :hilarious: Se ei siis tiiä tuosta mun dpo11 testauksesta, aattelin että turha kertoa ku nega kumminki oli. Mutta huomenna aamulla ihan varmasti teen jos ei täti siihen mennessä tuu, vaikka sitte sillon aamuyöstä jos sillon on pakko mennä pissalle :grin

Mäkin testaillu välillä salaa kun tiiän että mies vaan sanoo että kyllä se sit näkyy jos oot raskaana ja menkat myöhässä :grin jatkossa uskon sitä, enkä tee yhtäkään testiä ennen ku mulla kännykässä oleva sovellus (Clue), jossa pidän menkoista kirjaa (tai se pitää melkein automaattisesti), ilmoittaa kun menkat on 2pvää myöhässä :grin

Mulla on kans WomanLog-sovellus johon kirjaan kaikki oireet, ovistestit, menkat ym. Tosi hyvä sovellus ja helpottanu kyllä tätä oman kierron seuraamista tosi paljo :)

Mä tykkään tosta cluesta, sieltä sai pois käytöstä esim et koska on hedelmällisimmät päivät - ei tarvii miettiä sitä kun sovellus ei kerro sitä, voi rauhassa tjottailla :D

Lara ihan tavallinen flunssa mulla on, nyt talven aikana jo kolmas.. ei varmasti liity hoitoihin mitenkään, huonoa tuuria vain.. mut tänään on jo parempi ja perjantaiks varmaan oon jo aikas terve:) munikset painaa alavatsalla mut se on vaan toivottu oire:grin

Onpa täällä taas vilkasta keskustelua :cat:

Deb, harmi nega ja täti, mutta kuten sanoit, ainakin nyt taas piinasta eteenpäin! Jospa ajatusten toisaalle suuntaaminen keventäis mieltä. Hienoja suunnitelmia sinulla edessä! Tsemppiä pänttäykseen!

Ymmärrän täysin senkin kannan tuosta inssiasiasta, että jos ongelma on puhtaasti ovulaatiossa, niin sen aikaansaanti ja se insii varmasti kevyempi vaihtoehto. Meillä kans tilanne on se, että ei oo varmuutta vielä onko kiinni oviksista, joita kuitenkin on nähtävästi luomustikin tapahtunut. Toki jos tää letrot ja pregnyl kombo nyt olisi meille toimiva apu, niin siinä vahvistuisi sitten syy.

Tervetuloa joukkoon Janni! Tää on kyllä hyvä ryhmä, ihanaa tukea ja tsemppiä ja kaikilla tosiaan sama kokemus yrityksen pitkästä kestosta ja sama toive saada ensimmäinen lapsi.

Jännityksellä odotan seuraavia testaajia ;) plussapuhureita suuntaanne!!!+++

Deb, ihan totta, että on toisaalta hyvä, että tuli nyt selkeä "ratkaisu" tähän kiertoon, vaikka pahoittelen nyt minäkin. Ihanat hääsuunnittelmat teillä! :) Meilläkin oli 2 vuotta sitten häiden suunnittelu täydessä käynnissä, suunnittelu oli mukavaa (vaikka toisaalta myös helpottavaa, kun oli vihdoin ohi). Pääsykoelukuintoa sinulle! :) Mä oon kielten opettaja (miehen mielestä mun ei pitäis paljastaa täällä liikaa itsestäni, mutta en kerro sille, että kerroin tämän :grin). Ja vaikka tää ei varmaan 2 vuoden yrityksen jälkeen lohduta, olet vielä niin nuori, että sulla on hedelmällisiä vuosia paljon jäljellä! :)

Helinä, oliko niin, että teille tota inssiä suositeltiin tuon endon takia? Sori, en oo ihan perehtyny endoon... :) Voi hitsi, että se täti nyt odotuttaa itseään! Oletko kuitenkin testannut, ettet olisikin raskaana? :angelic:

LaraS, vielä siis ilmeisesti täti jatkaa vierailuaan? :sad001

Bambi, muistaakseni joku tuolla toisessa ketjussa kirjoitti joskus, että aukkari tuntui ikävämmältä kuin IVF-punktio. :) Tosiaan yritä miettiä jotain muuta, vaikka varmasti helpommin sanottu kuin tehty. :)

Trianaa tosiaan piinataan viimeiseen saakka! Meinaatko tehdä tänään myöhemmin testin? :) Muokkaus: Sori, huomasin vasta jälkeenpäin, että olit kertonutkin tuolla testaavasi huomisaamuna. :)

Muokattu viimeksi:
Mä oikeesti rakastan sitä että täällä on näin ihania ja tsemppaavia ihmisiä, teistä on tullu mulle kavereita vaikka ollaanki kaikki nimimerkkien takana! <3 mulla kun ei lähipiirissä oo ketään jotka yrittäis lasta niin tää on ollu mulle tosi helpottavaa kun pääsen juttelee täällä teidän kanssa!

Asiasta nolompaan, onko teillä muilla menkkojen aikana järkyttävän kivuliaita ilmavaivoja? Mulla on, ja ne on tullu vasta pillereiden lopetuksen jälkeen, kun menkat normalisoitu. Mietin joskus että vaikuttaako tamppoonien käyttö, mutta käytin niitä kyllä jo pillerienki aikaan enkä siteihin pystyis vaihtamaan enää kun en kestä sitä valumisen tunnetta :dead:

Bambi hyvä, että lenssu helpottaa :)

Frozen eilen illalla ei taas mitään ja aamulla vv seassa ruskeaa. Jospa se nyt alkaisi olla ohi..

Deb mullakin on lähipiirissä jo kaikilla lapsia. Kukaan ei ole kokenut lapsettomuushoitoja, vaikka joillain yritys ollut vähän pidempää kuin muutama yk. Vaikka niille puhunkin jonkin verran, niin vertaistuki on korvaamatonta. Sitä täällä saa :happy: ja samalla oppii vähän noista lääkkeistä, hoidoista ym. käytännönläheisesti, kun ollaan eri vaiheissa. Tavallaan hyvä tietää, mitä itselläkin voi olla edessä.
Noista ilmavaivoista... Ei oo kivuliaita, mut uloste haisee "hormonille" :bag: siitä oon monesti päätellyt, että onko mahdollisesti ollut ovis vai ei. Tieteellistä :bookworm: :hilarious:

Sain viestin fertipolin kätilöltä: kp1 lasketaan nyt "toisten menkkojen" alusta eli 18.2., sen mukaan terojen aloitus kp15. Ite olisin varmaan aloittanut huomenna, eli "ekojen menkkojen" mukaan. Hitsi, nyt taas siirtyy ainakin 10pv se polille pääsy :confused: toivottavasti terolutit auttaa tasaamaan taas tän kierron ja olis se mallikas 27pv pituinen.

LaraS kp5/27??

Tervetuloa Jannille! :)

Tulin vain äkkiä raportoimaan, että oli kyllä niin puhdas nega eilen illalla, ettei toivoakaan plussasta. Parin tunnin pidätyksellä mentiin. Jätin jo eilisillan lugen ottamatta ja nyt sitten vaan odotettaan tätiä saapuvaksi. Veikkaan, että viimeistään perjantaina saattais puolukkapäivät alkaa.

Trianan testiä vielä jännäillään :woot:

Debille pahoittelut tädistä :sad001 Mäkin ajattelin ens kierrossa pitää ihan kunnolla taukoa kaikesta lääkkeistä, mittauksista ja testeistä. Onneksi on paljon tekemistä luvassa, kun alkaa koko kodin lattiaremppa ja pientä matkaakin on maaliskuussa luvassa :happy: Btw, mun eka raskaus alkoi just silloin hääjärjestelyjen aikaan, kun ei ehtinyt paljoa yrittämistä miettimäänkään :wink

Bambille tsempit punktioon! :)

Ää ei meinaa muistaa mitä kaikkea täällä on taas ehditty höpistä :hilarious:

Onpas täällä ollut vilkas aamu!

Tervetuloa mukaan Janni!

Pahoittelut Debille!

Täällä aamu alkoi menkkajomotuksella ja vuoto alkoi 2h myöhemmin. Tyypillistä. Hyvä vaan, et alkoi niin pääsee eteenpäin. Yleensä mulla on kuukautiset täysin oireettomat. Nyt sit kärvistelen töissä kaksinkerroin panadolin voimin. Jäätävä vatsakipu ja melkein paha olo sen takia.. varmaan noi kaikki lääkkeet vaikuttaa..

Joo, vilkasta on, itsekin kun oon tän viikon lomalla niin ehdin lueskelee ja kirjottelee. :) Tänään tosin pienelle reissulle länsinaapuriin, niin oon hiljaa pari päivää. :)

LaraS, onpa ikävää, että taas venyy... Ihan kuin ei ois joutunu odottelee jo tarpeeks!

Alina, pahoittelut negasta. Kiva, että on muuta ajateltavaa tiedossa, se on aina ihan piristävää. :)

Eltsi, pahoittelut tädistä. ♡ Ja vieläpä kivuliaasta sellaisesta! Itse oon miettiny, että onkohan menkat sillon kivuliaammat, jos ovis on tapahtunut, eli kun siellä on limakalvon lisäksi munasolu, joka tulee ulos... Muistelisin itse, että luomukierroissa vuosia sitten, kun painoa oli vähemmän, mulla oli mielestäni kipeemmät kuukautiset, ja koska menkat oli säännölliset, luulen, ettei mulla ollu PCOS:ää sillon joten luultavasti ovuloin.

ON: Eka Tero napattu (kp15). Vähän mietin, oisko pitäny kuitenkin odottaa spontaania vuotoa, koska lääkäri sanoi limakalvon paksuuden olevan sellanen, että varmaan vuoto jossain vaiheessa tulis itsekseenkin ja voisin odotella halutessani sitä. En kuitenkaan jaksais mitään 3 kk:n kiertoa, joten päädyin tähän ratkaisuun. Ovistestitkin negoja, nyt loppu testaaminen ja odottelen menkkojen mukana uutta kiertoa parin viikon sisään. :)

Frozen, ei mitään hajua tuohon teoriaan. Niin paljon mömmöjä piikitellyt ja tunkenut joka koloon viimeisen kuukauden päivät ni varmaan on limakalvollakin paksuutta irtautua yms. Noh, nyt alkaa jo helpottaa :)

Nyt vaan otan tän kierron iisisti ja laskeskelen koska aloitan primolutin. Sillä kierto on kellon tarkka ja kp 10 ei saa osua viikonloppuun, jotta seuraavan kierron hoidot onnistuu :)

Deb tää on kyllä niin mahtava juttu ku saa vertaistukea ja aina joku jaksaa tsempata ja piinailla mukana :) Mulla on menkkojen aikana suolistovaivoja, ei kipeitä ilmavaivoja mutta kaikkea muuta kyllä :shifty:

Alina pahoittelut negasta ja Eltsi pahoittelut tädistä :sorry:

Aamun jomottelut ja juilinnat palasi päivällä/ iltapäivällä entistä voimakkaampina, mutta meni sitte kuitenki melko nopeasti ohi. Nyt tuntuu toisessa nivusessaki jotain kolotusta. Tosiaan kivut on ihan toisenlaisia mitä mun menkkakivut yleensä. Yhellä vessakäynnillä tuli vähän vaaleanpunaruskeaa paperiin ja sen jälkeen ei mitään. Tuun oikeesti hulluksi :hilarious: Ku ei pysty pidättelemäänkää missään välissä niin pitkään että testais jo niin pääsis tästä piinasta. Silti jossain takaraivossa on koko ajan ajatus että kyllä ne ihan kohta alkaa niinku aina.

Pahoittelut tädeistä ja negoista :sad001

Janni tervetuloa ketjuun! :)

Triana, sullahan on jännät paikat :nailbiting: jospa tulis plussa sitten kun pääset testaamaan :smiley-angelic001

Meillä alkaa olla jonkunlaista suunnitelmaa tulevaisuuden ja raha-asioiden suhteen. Kumpa meniskin kaikki nyt putkeen, eikä takapakkia enää tulis! Tää kierto on mennyt täysin seurailematta mitään, sen panin merkille että ovislimat kesti ihan tolkuttoman monta päivää, enkä loppujen lopuksi tiedä milloin se ovis oli. Sit jonain päivänä viime viikolla viilsi alavatsaa ihan kunnolla, oikein hämmästyin. Kesti vaan ihan hetken. Nyt sitten odottelen tätiä, jomotuksia+pientä tiputtelua ollut jo monta päivää mutta ei vielä näy. Näin tässä kahtena yönä unta että tein positiivisen raskaustestin, niin oli pakko tänään oikeesti tehdä :grin Ihan samanlainen nega kuin ennenkin. Ei taida kyllä olla teoreettistakaan plussan mahdollisuutta, peittoja heiluteltiin joskus alkukierrosta, että olis täytynyt olla normaalia aikasempi ovis että ois voinu edes tärpätä.

Keväisiä plussatuulia ketjuun :Heartred Voi kumpa vauvaonni kohtaisi meistä jokaisen pian :love2

Eltsi, joo siis toi on ihan täysin mun omakeksimää teoriaa, ei välttämättä yhtään totuudenperäistä. :grin Ja joo sulla varmasti vaikuttaa toikin, että on ollut jos jonkinlaista lääkitystä. Hyvä, että kivut helpottaa! :)

Triana, kun kerran kivut on erilaiset kuin normaalit menkkakivut, niin jospa sulla nyt pieni ihmisenalku siellä ois!! :)

Elisenda, pahoittelut negasta! Hienoa, että raha- ja muut asiat alkaa nyt järjestyä! :)

Mun täti on nyt oikein pottumaisella päällä. Ihan kiva joo ettei oo kipuja ja en vuoda kun Niagaran putous, mutta mulla ei oo ikinä menkkojen ekana päivänä näin niukkaa ja nestemäisiä vuotoo, ja aina joudun käpertyä makoilemaan kipujen takia. Nyt ei sitte niin minkäänlaisia kipuja ja vuoto tosi vähäistä ja kirkasta punasta, ei edes minkäänlaisia hyytymiä vaikka yleensä tulee sellasia. Joudun yleensä vaihtaa tampoonin tunnin välein ekan päivän ajan iltaan saakka, joskus toisenakin päivänä vielä, nyt ei tuu täyteen edes kolmessa tunnissa.

Ihan kiva joo mutta pistää mietityttää että miksi :D

Takaisin