Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Pco voi olla myös normaali- tai alipainoisella. Oon lukenut kokemuksia siitä, että metformiini on joillain auttanut painoa nousemaan, mikä taas auttanut raskautumisasioissa. Alina sulla ei tainnut kuitenkaan olla pco?
No, alipaino on ehkä tavallaan (lievää) ylipainoa suurempi ongelma, koska ovuloimattomuus voi johtua rasvakudoksen puutteesta (myös fitness-kunto vie monella menkat). Ja joillain se paino vaan ei nouse, vaikka mitä söis.

Joo ei ole pco:ta todettu, mutta pco/mfo-tyyppiset munasarjat. Pco:ssa vissiin on kaikenlaista muutakin oiretta. Kaverillani todettiin PCOS(menkat tuli aina joka toinen kuukausi) ja hänen oli tosi vaikea pudottaa painoa vaikka liikkui säännöllisesti, kunnes hän vaihtoi vhh-ruokavalioon ja tuli vahingossa raskaaksi. Lapsi ei siis ollut hänellä toiveissa :dead:
Ite oon aina ollut hoikka vaikka syön ihan mitä sattuu, eikä juuri ole tullut harrastettua liikuntaakaan. Siksi siis tuntuu haasteelliselta yrittää saada jostain ne pari lisäkiloa :confused: Siinä mielessä olet siis aivan oikeassa, että alipaino voi olla jopa suurempi haitta kuin ylipaino.

Piti vielä laittaa, että mulla ei ole ainakaan vielä todettu ovuloimattomuutta vaan mulla se tulee vaan normaalia myöhemmin. Odottelenkin siis oviksen ilmaantuvan joskus viikon kuluttua kp 21 tietämillä :) Ennen ei haitannut viiden viikon kierrot yhtään, mutta nyt lasta yrittäessä nuo kierrot tuntuu ihan ikuisuuspitkiltä :arghh:

Muokattu viimeksi:
Alina, ihan samaa mieltä kanssasi siitä, että on kauheen monimutkaista olla nainen! Ongelmia tulee oli sitten alipainoa tai ylipainoa tai vaikka ois oikean painoinenkin niin on tosi monta asiaa jotka voi mennä vikaan.
Toivottavasti selviää hyviä asioita noista sinun verikokeista ja saisitte vastetta hoitoihinkin!
Ja samoissa vaiheissa sinänsä mennään, että vastaavaa hoitoa meillä ensi kierrossa, mutta clomien sijaan tuo letrozol käytössä :happy:

Täällä on laiheliini pco-tyyppisillä munasarjoilla. Mulla ei paino taas vastaavasti nouse millään! Teininä painoindeksi oli alle 15. Nyt oon päässyt normaalipainon alarajalle, mutta lihoaminen ei onnistu sitten millään! Mieluusti ottaisin muutaman kilon lisää, tekisi ihan hyvää. Mut ei niin ei. Ruuan määrästä ei jää kyllä kiinni xD geenejä saan syyttää (tai kiittää), äitini on hoikka ollut aina :)

Tänään Ovitrelle! Jaiks!

LaraS mä nään haamun tuossa ylemmän kuvan alimmassa testissä, mullaki on melko vahvat viivalasit :grin

Frozen, jotenki mulla taas toivo hiipu tähän kiertoon ja odotukset on täysin seuraavassa ku saa ne letrot käyttöön. Inssi voidaan varmaanki tehä vasta sitä seuraavaan kiertoon maaliskuun ihan lopussa, pitkät pari kuukautta tiedossa :meh: Mutta ainahan se pieni toivonkipinä on.

Alina mäki oon hoikka ja välillä ollu bmi alipainon puolella, mutta koskaan ei oo onneksi menkat jääny tulematta tai muitakaan "oireita". En ollukkaa kuullu tuosta että clomit ei välttämättä tehoa hoikilla :eek: Oiskohan sulla sitten mahollisuus kokeilla letroja? Toivottavasti teillekin löytyy apu pian!

ON: Kp9/23-26, illalla vähän jomotteli mahaa vielä ja pupuilun jälkeen tuikki oikeen kunnolla, alotettiin tallettelut hyvissä ajoin :p Huomenna tai sunnuntaina alan testailemaan ovista.

Joo Bambi mä oon kiertokaverina, tällä hetkellä kp25. :) Mäkin oon ollut hiljainen kun ei oo ollut kerrottavaa ja ei oo myöskään ehtinyt oikein keskittymään lukemaan näitä keskusteluja, mutta tsemppiä kaikille tasapuolisesti <3

Triana, Joo mä itseasiassa jo kyselinkin letroja seuraavaan kiertoon ja gyne oli sitä mieltä, että voidaan kokeilla :p Täälläkin siis odotellaan jo seuraavaan kiertoa, jos päästäis letroja kokeileen. Toki ovis ei oo viel täs kierros edes tullut, niin vielähän tässä ehtii piinailemaankin ja kaikkea ennen sitä :hilarious:

Mäkään en oo kuullut tota, et clomit ei toimisi hoikilla. Mihin se perustuu? Aika jännä.

Alina mulla sama, tuntuu että haluttas hypätä koko kierron yli :hilarious:

Tulipa paha mieli ku kaveri joka kerto uuden vuoden aattona, että jättäny pillerit jouluna pois, on nyt jo raskaana... Tottakai oon tosi onnellinen hänen puolesta, mutta jotenki jäi huono maku ku niin sillon "kehuskeli" että kaks aiempaaki on heti tärpänny ja taas. Ja sillon just meidän yrityksestä hänelle kerroin enemmän. Taitaa tämä ilta mennä surressa tätä elämän vaikeutta :sad001

Mä oon normaalipainoinen, bmi 22. Ei siis huolta sen suhteen:) kun kyselin gyneltä oisko jotain mitä voin itse tehdä niin käski vähentämään stressiä ja harrastamaan urheilua vain kevyesti max 3 kertaa viikossa.. kuulemma on jotain tutkimuksia et runsas urheilu vois aiheuttaa matalia lh tasoja joka mulla on todettu.. en kyllä ite oikein löytänyt netistä mitää järkevää mut oon nyt pari kk yrittänyt ottaa rennommin. Oon aina liikkunut aika paljon mutta en omasta mielestäni kuitenkaan liikaa. Nyt kyllä korkkasin juoksukauden et pääsee juoksemaan keväällä tapahtumiin jos en ennen sitä tule raskaaksi..

Mielenkiintoisia keskusteluja paljon täällä <3 oon huomaamattani pitäny vähä taukoa täältä kun en oo jotenki nyt muka kauheasti kerennyt edes ajatella koko vauvahommaa. Viime menkat vei mielen niin alas. Nyt kuitenki taas tikuttelut menossa ja se herätti taas pakottavan tarpeen tulla tänne kirjottelee ja lueskeleen ;)
Täällä toista vuorokautta putkeen ovisplussa! Ei oo koskaa vielä ollu näin. Outoa! Ja nyt kp 17! Jää lutaali aika lyhyeksi. Max 10vrk jos ovis nyt sit on huomenna...

Mulla bmi 20. Ei oo kukaan lääkäri ainakaan tähän mennessä sanonu että pitäis painoa nostaa, ku kumminki menkat tulee säännöllisesti ja normaalipainon rajoissa on. Mä taas en oo vuosiin kauheesti liikkunu, tai erityisemmin harrastanu liikuntaa. Hyvät geenit ilmeisesti :)

Muokattu viimeksi:
Toiveissa, välillä pieni tauko vauvajuttujen ajattelusta tekee terää! Nyt vaan peittoja heiluttelemaan ;)

Mulla syytettiin nuorena laihuutta, et menkat tuli sen pari kertaa vuodessa. Nähtävästi pco oli taustalla, kun normaalipainoiseksi pääseminen ei vaikuttanut kiertoon.

Eilen päivällä alkoi pikkujuhlinnat alavatsalla. Pistin ovitrellen illalla ja alavatsa on välillä ihan tulessa!! Varsinkin seistessä tuntuu ikävältä. Kun aikoinaan otin ekan terolut tabletin, oli samanlaista outoa juhlintaa koko päivän, mutta vain ekan tabletin oton jälkeen.. silloin en ilman panadolia pärjännyt työpäivästä. Kerran myös primolutista tullut tämmönen outo kipu. En oikein osaa kuvailla tätä tunnetta, en tiedä mistä se johtuu - mutta pakko olla jotain hormonaalista!

Jep, ei oo helppoa olla nainen, ja tosiaan sekä ali- että ylipaino on hankalia seuralaisia. Mulla taas tää painonpudotus on vaikeaa, tuntuu välillä että vaikka mitä tekis (söis terveellisesti, liikkuis...) niin ei vaan putoa. No mutta tosiaan tällä hetkellä BMI ei oo onneks niin paha kuin joskus, nyt vähän päälle 27.

Kissankulta, ihan totta, että osalla kavereista/tutuista saattaa olla taustalla pidempää yritystä/keskenmenoja ym., vaikkei sitä kaikille kerrokaan. Mutta suurimmalla osalla omista kavereista on tärpänny ekassa kierrossa, ja silloin minäkin annan itselleni luvan olla katkera akka. :grin

Toiveissa, voihan se olla, että sun kierto pitenee nyt ja samalla luteaalivaihekin ois sitten pidempi. :)

Eltsi, aika jännä miten yksilöllistä tää kaikki on, mulla ei ollu mitään tuntemuksia Ovitrellen pistämisen iltana. Seuraavana päivänä sit oli munasarjojen kohdalla jos jonkinlaista nippailua. Miten sulla meni Ovitrellen pisto? :) Ilmeisesti hyvin, mutta etkö kauhistellu etukäteen lääkeannoksen määrää?

ON: kp22/27 ja dpo9, ei yhtään sellanen olo, että ois raskaana (tosin mistä mä ton olon tietäisin kun en oo ikinä ollu edes pientä hetkeä raskaana). Vähä jotain nippailuja oli eilen sekä vasemmalla että oikeella, mutta oikee varmaan johtu siellä olevasta kystasta ja vasen follista, joka ei päässy tässä kierrossa kasvaa tarpeeks isoks (luin, että se saattaa aiheuttaa tuntemuksia loppukierrossa). Mietin, pitäiskö kuitenkin jo huomisaamuna testata ja pettyä herkällä testillä...

Enpäs saanu peittojen väliin miestä eilenkään. Puhelimen näprääminen ja elokuvan katsominen kiinnosti enemmän! :( Tuntu kyllä niin paskalta!!! Se aivan torju mut sillo toissapäivänä ni en sit ees kunnolla uskaltanu yrittää "painostaa" eilen. Itkuhan siinä tuli. En tiiä mistä toi sen haluttomuus johtuu mut kyllä tuo syö ainaki mun itsetuntoa ja tulee mietittyä kaikenlaista... :( Tänään vois olla vielä ehkä tärppipäivä mut eipä tee enää itellä mieli kerjätä.

Toiveissa, voi ei, olipa ikävää käytöstä sua kohtaan! <3 Onko miehesi aina tähän mennessä ollut halukas puuhiin tärppipäivinä? Kyllä olis parempi jaksaa ja haluta sillon kun ovis on käsillä..!

Vauvauutiset voi olla kyllä kurjia varsinkin jos niitä oikein hierotaan naamaan, mä kuulin toissapäivänä KOLME vauvauutista ja oo siinä sitten... iloinenhan sitä yrittää olla mutta mutta.

Toiveissa onpas kurjaa käytöstä mieheltä! Ymmärrän hyvin että tulee huono fiilis.

Toiveissa kiva kun tulit taas kirjoittelemaan:) voi olla että miestä stressaa kun sekin haluis onnistua ja kun siinä kestää niin sit tulee suorituspaineita.. mulle viime oviksen aikaan mies ilmotti et aamulla ei jaksa (mulle aamut ois melkeen parempia kuin väsyneenä pitkän työpäivän jälkeen, välillä tuun siis kotiin vasta puolen yön aikaan) ku edellisessä kierrossa se meni jo ihan semmoseksi mekaaniseksi pakkopullaksi.. ja niinhän se väistämättä välillä menee kun kuukaudesta toiseen "on pakko" just tiettyinä päivinä jos edes jotain toivoa haluaa pitää yllä.

Frozen toi on just noin, eihän sitä tiedä et miltä tuntuu olla raskaana! Mä oon viime keväänä ollut tietämättäni raskaana pari viikkoa, en siis edes testannut kun tuli menkat ihan ajallaan.. selvisi vasta kun alkoi ylimääräinen vuoto ja alavatsakipu. Se oli ilmeisesti kohdun ulkoinen raskaus, ihan varmuutta siitä ei oo. Ei mulla ollut olossa mitään poikkeavaa , joskin hcg ei ollut kauheen korkea. Ainut minkä jälkikäteen tajusin johtuvan raskaushormonista oli et alkoholista (siis yhdestä lasillisesta) tuli pahoinvointa..:/

Takaisin