Mullakin edelleen iskee kateus helposti/vahingossa raskaaksi tulleiden kanssa ja luulen, ettei tuo tule koskaan katoamaan. Erityisesti satuttaa ne abortti-/adoptiopuheet, kun omaa on saanut odotella ja olis ilolla ottanut vastaan vaikka sinkkuaikoina sen "vahingon".
Tietty pitää miettiä, missä ja kenen kanssa juttelee raskaudesta ja millä tavalla... Se, miten tietyn tyyppiset sanat tai asenteet loukkasi itteä, niin ei sellasta haluu toisille aiheuttaa. Se kuitenkin on pitkään yrittäneillä odottajilla varmaan tyypillistä, et potee huonoa omaatuntoa, jos raskauden kokee vaikeena tai on pettynyt ettei vastaakaan niitä vuosien aikana muodostuneita unelmia. Niistä on varmaan vaikee puhua, koska ite ne tuomitsee luultavasti kaikista rankimmin. Edelleen omaa vuoroaan odottaville se ei varmasti paljon lohduta, joten kyl sitä tahdikkuutta pitää olla mukana.
Mulla ei oo oikeestaan mitään some-kanavia (foorumia lukuunottamatta) käytössä , lähinnä kavereiden ja perheen kesken juttelen vauvaan liittyvistä asioista. No, olinkin viimenen lähi-/kaveripiirissä, jolla ei ollut vielä lasta. Näistäkin useimmat on saaneet omansa "helposti", niin vertaistukea on ollut vähänlaisesti saatavilla. Toisaalta ei tarvi miettiä, mitä sammakoita suustaan laskee.
Täällä foorumilla lähinnä tulee käytyä vertaistukiryhmissä. Tää ketju oli mulle yritysaikana henkireikä ja täällä on muodostunut monia tärkeitä vertaissuhteita. Toivon, että täältä pääsette piakkoin kaikki tuonne odottavien puolelle ja saatte syliin sen oman ihmeen