Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Pene, ymmärrettävää että tollaset puheet ottaa päähän, kun taustalla on pitkä lapsettomuus. Mun täytyy kuitenki sanoo, että ymmärrän, mistä kaveris puhuu - vaikka itelläkin kesti se 3v raskautua.

Mun raskaus oli ihan kamala, se olo rv18 jälkeen oli sellanen et ihmettelin todella, miks raskaus on muka naisen parasta aikaa. Joka paikkaan sattu, kiristeli, supisteli ja olo oli kun täytetyllä kurpitsalla. Toki osuutensa asiaan teki varhainen lapsivesienmeno (rv20) ja pelko siitä, mitä tulee tapahtumaan. Ja ne kaikki ajatukset siitä, että miks just mulle käy näin, kun on niin pitkä lapsettomuuskin takana. Olin kyllä rehellisesti onnellinen siitä, ettei tarvinnu olla 7kk kauempaa raskaana (heti kun tiesin että poika voi hyvin). Lapsi oli kuitenki koko raskausajan hirmuisen rakas, ihan todella! Hänen puolestaan kaiken jaksoin. Mutta jos pitäis ajatella tekevänsä sen uudemman kerran, kyllä miettisin useempaan kertaan.

Mä veikkaan, että tällä kaverilla on vähän sama homma: hän ei tykkää yhtään olla raskaana, mutta lapsi on kaikesta huolimatta rakas. Ja rehellisesti sanottuna on ihan ok olla nauttimatta raskaudesta (vaikka sittenki jos on lapseton).

Toivottavasti ette loukkaannu tästä :Heartred
 
Niinhän se toki on että lapsettomuudenkin jälkeen saa raskaus tuntua kurjalta (ja rakkaalta). Lapsettomista tulee usein myös ylisuorittajia eikä sekään ehkä ole hyväksi. Mutta jos tietää että toinen kärsii lapsettomuudesta niin silloin voisi kyllä olla valittamatta, kun kyllä sitä varmasti löytyy joku muu jolle valittaa. Lapseton tuskin tuntee tippaakaan myötätuntoa. Kyllä sinäkin varmasti Deb mietit kenen kuullen valitit, kun hyvin tiedät miltä toisesta voi tuntua.
Kyllä minäkin ajattelen nyt etten varmasti koskaan valita. Enkä valitakaan lapsettomien kuullen - toivottavasti en sano raskaudesta sanaakaan kenellekään joka ei halua siitä kuulla. Mutta jos raskaana oleminen kuitenkin sitten on kamalaa niin valitan vaikka koiralle (tai miehelle).
Te olette kaikki niin ihania, vahvoja naisia ja tässä ryhmässä kaikki tunteet on sallittuja.
 
siriuus, mä oon vähä samaa mieltä. Kyllä sitä on ruvennu paljo enemmän kattoon että missä ja kelle sitä valittaa jos valittaa raskaudesta vaikka ei tää nyt ihan hirveetä herkkua ainakaan sieltä alkupäästä ollu. Mä yritän myös ihan tietoisesti aina vähä himmailla etten halua tuoda raskautta ihan hirveästi esille keskusteluissa. Jos kysellään ja vaikuttaa siltä että muut haluaa keskustella asiasta niin sit kyllä asiasta tietty puhun mutten halua olla sitä kokoajan tuomassa esille ja sama pätee myös someen. En mä halua siitä tehdä hirveetä numeroa jos kavereissa sattuis olemaan semmosia joita aihe satuttaa. Mun yhdellä lapsuuden luokkakaverilla on joulukuussa laskettu aika ja se on kyllä postannu raskaudestaan melkein jatkuvalla syötöllä instaan ja faceen ja mua on vähä kylmänny kattella sitä. Et vaikka ite on nyt raskaana ja meillä on lasketut ajatkin kuukauden välein niin jotenkin se hehkutus tekee edelleen mun olon jotenkin epämukavaksi, en tiedä miks.
 
Mullakin edelleen iskee kateus helposti/vahingossa raskaaksi tulleiden kanssa ja luulen, ettei tuo tule koskaan katoamaan. Erityisesti satuttaa ne abortti-/adoptiopuheet, kun omaa on saanut odotella ja olis ilolla ottanut vastaan vaikka sinkkuaikoina sen "vahingon".
Tietty pitää miettiä, missä ja kenen kanssa juttelee raskaudesta ja millä tavalla... Se, miten tietyn tyyppiset sanat tai asenteet loukkasi itteä, niin ei sellasta haluu toisille aiheuttaa. Se kuitenkin on pitkään yrittäneillä odottajilla varmaan tyypillistä, et potee huonoa omaatuntoa, jos raskauden kokee vaikeena tai on pettynyt ettei vastaakaan niitä vuosien aikana muodostuneita unelmia. Niistä on varmaan vaikee puhua, koska ite ne tuomitsee luultavasti kaikista rankimmin. Edelleen omaa vuoroaan odottaville se ei varmasti paljon lohduta, joten kyl sitä tahdikkuutta pitää olla mukana.

Mulla ei oo oikeestaan mitään some-kanavia (foorumia lukuunottamatta) käytössä , lähinnä kavereiden ja perheen kesken juttelen vauvaan liittyvistä asioista. No, olinkin viimenen lähi-/kaveripiirissä, jolla ei ollut vielä lasta. Näistäkin useimmat on saaneet omansa "helposti", niin vertaistukea on ollut vähänlaisesti saatavilla. Toisaalta ei tarvi miettiä, mitä sammakoita suustaan laskee.
Täällä foorumilla lähinnä tulee käytyä vertaistukiryhmissä. Tää ketju oli mulle yritysaikana henkireikä ja täällä on muodostunut monia tärkeitä vertaissuhteita. Toivon, että täältä pääsette piakkoin kaikki tuonne odottavien puolelle ja saatte syliin sen oman ihmeen :Heartpink
 
En tarkoittanut kommentillani sitä ettei raskaudesta saisi puhua. Se mua satuttaa ettei olla käytetty ehkäisyä jos ei lapsi ole tervetullut ja sitten mulle valitetaan asiasta vaikka hyvin tiedetään, kuinka kipeä juttu tää lapsettomuus mulle on. Äsken sain juuri viestiä että miettii aborttia. En tuomitse, mutta kyseenalaistan, olenko minä oikea henkilö pohtimaan näitä asioita hänen kanssaan. Toki tiedostan ettei hankala raskaus ole herkkua kenellekään, ja kyllä mulle saa siitäkin sanoa. En mä sitä pahalla ota, symppaan lähinnä, kuka nyt haluaa huonovointinen olla.
 
Voisiko noissa raskausvalituksissa joskus olla kyse siitä, että halutaan (tökerösti) lohduttaa lapsetonta, että ei tämä kuule niin ihanaa ole?

Minua itseäni ei toisten abortit niin sureta, lähinnä en vain kykene ymmärtämään välillä että miksi.
 
Kirjoitin aiemmin että oli tullut ehkäisyn läpi mutta tosiaan kuulin myöhemmin että ei ollut ehkäisyä.. Hormoneja ei halua käyttää ja "ei se kumin kanssa niin kivaa oo". Voi nyt jumalauta... Ja ihmetteli mulle miks ette vaan mee yksityiselle hoitoihin ettei tarttis odotella. Hmm, kas kun ei ole tullu mieleen... Eiku Ainiin se maksais meille jonku ~ 15 000€!
Ja Naikkarilta tuli viesti. Odottanut hoitajan soittoa uudesta ajasta monta päivää ja tänään tekstarilla ilmoitti että menee pitkälle ensi vuoteen ennen kuin saadaan uusi aika, koska mukana alkiodiagnostiikka ja IVF... Tuli aika paska olo.
 
Pene, voi äääh mikä kaveri... Mikä hiton järki tuommoses touhus... Mä en kyllä jaksais kuunnella yhtään tommosia juttuja ku vituttais niin kovaa.
 
Voi Pene! Kyllä sinua nyt kolhitaan!

Tänään käytiin ultrassa molemmat, minä ja luovuttaja (ei toki samaan aikaan) ja kaikki oli niin kuin pitääkin. Ja punktio on sovittu maanantaille. Silloin aloitan myös lutinuksen ja loppuviikosta ehkä siirto jos eivät päätä viljellä niitä seuraavalle viikolle asti. Ja mieskin lupasi tulla mukaan siirtoon!
 
sirius, voi siellä eletään jänniä aikoja. Peukut pystyyn että pääsisitte jo ens viikolla siirtoon!
 
Jännään täällä sun puolesta sirius! Toivottavasti jo ensi viikolla siirto. Ja tosi kiva että mies tulee tueksi!

Kp 26 - > kp 1. Eka yk koko kohta kahden vuoden aikana etten oo tehny ainuttakaan raskaustestiä :D Ihan sillai muutama tullut aiemmissa kierroissa tehtyä vaikkei ole saanut kuin pettyä.
En muista sanoinko jo tänne, mutta siitä olen iloinen että Amh - arvo on vuodessa noussut 0.84 - > 0.95. Eihän sillä todellakaan vielä juhlita, mutta toivon niin paljon että jotain apua siitä on hoitojen alettua.
 
Pene, peukut tuolle amh arvon nousulle. Mun mielestä sekin jo tosi hyvä että se on nousemaan päin eikä laskemaan. Tiedä vaikka jatkais nousuaan vielä jatkossakin ja siitä olis tosiaan jotain hyötyä hoidoissa.
 
Kiitos tsempeistä! Toiveet on taas aika korkealla ja samalla tuntuu että kaivan vaan maata jalkojeni alta niin että kohta taas pudotaan.

Hyvä että amh nousee Pene!
 
sirius, mahtava saalis! Peukut pystyyn että jatkoviljely menee hyvin ja saatte perjantaina sinnikkään toivonkipinän kyytiin! :thumleft
 
Takaisin
Top