Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Hyvä pene! Sinäkin pääset kohta plussaketjuun!! Mennään sinne kaikki ja lakkautetaan tämä ketju kokonaan!!

Ei miun puolesta ihan vielä kuitenkaan. Täällä odotellaan nyt menkkoja joiden pitäisi myöhästyä jarrulääkkeen vuoksi. Toivottavasti ei sentään paljon, jotta pääsen pikemmin hakemaan pikkualkiotani. Kp 26 tänään ja lääkäri ennusti että 35 päiväseksi varmaan menee tämä kierto.

Kiitti naiset! <3

Ei vahvistunut, tänään testattu pc:llä tyylipuhdas nega.

Minäkin täällä välillä käyn lueskelemassa. Vihdoin ens viikolla soittoaika lääkärille magneettitutkimuksen tuloksista. Kävin Omakannasta ne just lukemassa, ootinhan mä puolitoista kuukautta että ne tuli sinne näkyviin :meh: Endometriooma oli ilmeisesti kasvanu siinä ultran ja magneetin välissä (6 viikossa) ja kyllä tässä alkaa olla jo kroppa ja pää koetuksella kipujen ja jatkuvien vuotojen kans.

Niin ja tosiaan, se mistä piti tulla purkautumaan jo viime viikolla, mutta hillitsin itseni. TAAS yks työkaveri raskaana... Ja asiasta kertoessaan heti perään totesi, että ei ollu suunniteltu. Miksi tuommonen asia pitää edes mainita? Oli sen jälkeen melko vaikea vetää tekohymyä naamalle ja onnitella, kun ei hän asiasta ollenkaan iloiseen sävyyn kertonu.

Oon ollukki tosi huonolla tuulella tuon jälkeen, vaikka pystynki järkeistämääm itelle, että ei se oo multa pois. Mutta silti suututtaa. Parin kuukauden päästä on 3 vuotta kuljettu tätä taivalta ja taas tuntuu, että ehkä tää ei koskaan lopukkaan.

Pahoittelut Penelle negasta!

Ompas harmi Triana! Joo se on kyllä vaikeaa esittää iloista, kun oikeasti sisällä kiehuu. Onko teillä kolmen vuoden aikana ollut yhtään kemiallista tai km?

Oudot nippailut ja alaselkäkivut sai testaamaan vielä kerran... Hmmmm. Tosi räikeä viivanpaikka?

Liitteet

• 1533516536531.jpg
    1533516536531.jpg
    7.6 KB · Katsottu: 307
Triana, tosi kurjaa kuulla että endometriooma on kasvanut ja kivut pahenee. Onko mitää tietoa koska olisit pääsemäs sinne laparoskopiaan?

Pene, onpas jännä.. Kyllä siknä jotain mun silmään näkyy mutten oo ikinä kohdannu viivanpaikkaa niin en tiedä miltä semmonen näyttää.

sirius mikä siellä tilanne? Onko merkkejä kierron vaihtumisesta? Toivottavasti pääsette pian siirtoon :)

Triana olipa kurjat uutiset endometriooman kasvamisesta :oops: onneksi kuitenkin pääset operaatioon ja toivottavasti kivut sekä vuodot jää sinne :smiley-angelic001
Voimia noihin raskausuutistilanteisiin :Heartpink etenkin noi ei-toivotut/-suunnitellut on raskaita kestää :sorry:

Pene mulle näkyy valkonen viivanpaikka ja sehän on ihan normaalia, että testiin sellainen tulee. Toivottavasti tässä kierrossa kuitenkin tärppi käy :smiley-angelic001

Pene mullekkin on tullut nuihin testeihin useasti viivanpaikkoja :/ kerran testasin huvikseen menkkojen jälkeen, niin silloinki tuli viivanpaikka..

Triana, on niin inhottavaa ettei ihmiset osaa olla hiljaa! Niille pitäis kai ruveta sanomaan jotain tosi ilkeetä takasin että oppisivat. Mut eihän sitä kai töissä voi. Ja toivottavasti toi endo nyt saadaan pian hoidettua niin että pääset yrittämään ja onnistumaan!

Täällä ei vielä menkkoja näy, mut koitan olla liikaa odottamattakaan. Kp 31 kun vasta on. Oikeestaan tuntuu että tää tulee taas tosi äkkiä kun olin ajatellu ehtiä tehä vielä yhtä ja toista ennen siirtokuukautta. Mut mies sano eilen että siitä tuntuu nyt siltä että tää tällä kertaa onnistuu. Se tuntu hyvältä, vaikka eihän sitä vielä tiedä. Mut kun se ei ole useinkaan halunnu enää puhua tästä ollenkaan ja antanu miun vaan järjestää kaiken niin nyt se sentään oma-aloitteisesti oli ajatellu asiaa.

Tiinuliinu92 ei edes kemiallisia, joten vähän kyllä mietityttää onko muutakin vikaa kuin endo :/

Gadian ei oo tietoa, mun tilanne menee kai Oysin endopolin arvioitavaksi ja kattovat, että minkälaisen leikkaustiimin tarvii. Mutta marraskuun puolivälissä umpeutuu hoitotakuu, jos oikeen oon ymmärtäny.

Jotain hyvääkin. Kerroin töissä juuri hoitovapaalta palanneelle esimiehelleni tulevasta leikkauksesta ja sitten vähän itsellekki yllätyksenä kerroin enemmän endostakin ja oireista/kivuista ym. kun se vaikutti niin hyvältä tyypiltä ja oli helppo puhua. Niin ettepä arvaa - hänellä myös on endo! Eli sieltä tuli ymmärrystä roppakaupalla :happy: Lapsettomuusasioista en vielä kertonut, mutta nyt jo tuntuu että myöhemmknhoidoista aiheutuvista poissaoloista ei tarvi niin paljo stressata.

sirius ihanaa, että mies on nyt luottavaisin mielin ja keskustelee asiasta :)

Triana onpa mahtavaa, että esimies ymmärtää :) ja varmasti myös lapsettomuusasioihin saat sitten aikanaan häneltä ymmärrystä ja työasioiden suhteen onnistuu sovitella aikatauluja.

Jokohan tuota uskaltaisi kertoa omat kuulumiset.. Tosiaan 1,5 kuukautta sitten verikokeista selvisi, että ferritiini arvo on vain 8. Aloitin rautakuurin hetimiten ja kyllä ilmeisesti kannatti! Viime viikolla alkuviikosta tuli haalea haamu, josta se lähti vahvistumaan. Olen kyllä tietoinen riskeistä, mutta juuri nyt hyvältä näyttää. Kuvan testit tein siis äsken, nyt olisi minun laskujen mukaan 4+5.:love7

Silti en uskalla vielä kunnolla iloita, kun on niin pitkä yritystaustakin takana. Yritystä siis 1v ja 8kk, jonka aikana yksi kemiallinen. (Syynä luultavasti huonot rautavarastot). Uskon, että rautalääkkeillä oli suuri merkitys raskautumiseen tässä tapauksessa, sillä ensimmäinen kokonainen kierto niiden aloittamisen jälkeen. Lisäksi olen juonut greippimehua nyt 2 kierrossa, ja huomasin limoissa selvän eron!

Eli naiset kannattaa tarkistuttaa verikokeet ja ferritiini varsinkin. Toivotaan plussia muillekki:Heartred

Liitteet

• E9282541-81B6-4D71-8BCD-ED8767C38791.jpeg
    E9282541-81B6-4D71-8BCD-ED8767C38791.jpeg
    600 KB · Katsottu: 293
Onnea sylin täydeltä Tiinuliinu! Koita nauttia nyt tästä hetkestä, vaikka pieni pelko takaraivossa olisikin :Heartred

Itse kävin lääkärissä väsymyksen vuoksi jonkin aikaa sitten ja pyysin ferritiiniiä katsottavaksi, mutta lääkäristä se ei ollut tarpeen vaikka kerroin meidän pitkästä yrityksestä.. :sour: Ajattelin käydä sen orattamassa jossain yksityisellä, mutta koska mun muissa verikokeissa Crp ja leukosyytit oli lievästi koholla sekä maksa-arvot, niin en taida vielä uskaltaa ferritiiniiä testata kun luin että crpn ollessa koholla ferritiiniarvot eivät ole paikkansa pitävät. Kohoavat silloin ilmeisesti 2-3 kertaisiksi. Nyt odotellaan sisätautilääkärille aikaa jatkoselvittelyihin noiden labrakokeiden pohjalta, josko sieltä sitten löytyisi myös syy minkä takia meillä ei ole vielä tärpännyt..

Tiinuliinu, mahtava juttu ja lykkyä tykö että jää pysyväksi plussaksi!

Onnea sylin täydeltä Tiinuliinu! Koita nauttia nyt tästä hetkestä, vaikka pieni pelko takaraivossa olisikin :Heartred

Itse kävin lääkärissä väsymyksen vuoksi jonkin aikaa sitten ja pyysin ferritiiniiä katsottavaksi, mutta lääkäristä se ei ollut tarpeen vaikka kerroin meidän pitkästä yrityksestä.. :sour: Ajattelin käydä sen orattamassa jossain yksityisellä, mutta koska mun muissa verikokeissa Crp ja leukosyytit oli lievästi koholla sekä maksa-arvot, niin en taida vielä uskaltaa ferritiiniiä testata kun luin että crpn ollessa koholla ferritiiniarvot eivät ole paikkansa pitävät. Kohoavat silloin ilmeisesti 2-3 kertaisiksi. Nyt odotellaan sisätautilääkärille aikaa jatkoselvittelyihin noiden labrakokeiden pohjalta, josko sieltä sitten löytyisi myös syy minkä takia meillä ei ole vielä tärpännyt..

Oho, tuota en ole tiennytkään. Kävin juuri hiljattain yksityisessä labrassa verikokeissa ilman lähetettä, ja sen mukaan minulla oli crp vähän koholla ja ferritiini aika alhainen, muistankohan oikein että 38. Eli ferritiini saattaakin oikeasti olla vielä alhaisempi? Ajattelin kyllä muutenkin käydä muutaman viikon kuluttua mittauttamassa sen uudestaan, otan samalla kilpirauhaskokeet. Vaikuttaako maksa-arvot myös ferritiiniin? Nekin nimittäin olivat vähän koholla :-(

Oho, tuota en ole tiennytkään. Kävin juuri hiljattain yksityisessä labrassa verikokeissa ilman lähetettä, ja sen mukaan minulla oli crp vähän koholla ja ferritiini aika alhainen, muistankohan oikein että 38. Eli ferritiini saattaakin oikeasti olla vielä alhaisempi? Ajattelin kyllä muutenkin käydä muutaman viikon kuluttua mittauttamassa sen uudestaan, otan samalla kilpirauhaskokeet. Vaikuttaako maksa-arvot myös ferritiiniin? Nekin nimittäin olivat vähän koholla :-(
https://www.ovumia.fi/blog/ferritiini/

Tuolta minä lueskelin. Jossain toisessa tekstissä luki että ferritiini kannattaa tsekata vasta pari viikko tulehduksen, nuhan tmv. paranemisesta.

Takaisin