Pitääkö puolisonkin noudattaa raskausajan rajoituksia?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Pitääkö mielestänne ei raskaana olevan puolisonkin noudattaa rajoituksia? Pahoitatko mielesi jos puolisosi juo, syö tai tekee jotain mitä itse et saa?
 
Ei tarvitse enkä ole pahoittanut mieltäni koskaan. Mielelläni rajoituksia noudatan, ei niitä minun kiusakseni ole laitettu.
 
Ei tarvitse noudattaa ja en loukkaantunut, jos mies söi jotain minulta kiellettyä. Mies kyllä useimmiten kävi esimerkiksi sushilla ilman mua, että mua ei ois niin paljon harmittanut. Jonkun verran joutui alkuraskaudesta jotain ruokia rajoittamaan, kun tietyt hajut aiheutti mulle pahoinvointia. 😁
 
Mun tapoihin ei kuulu mieltäni pahoittaa, jokainen aikuinen syököön sitä mikä itselle on sopivaa ja suussa hyvälle maistuu! Alkuraskaudessa tosin tuoksujen takia jouduin pyytämään miestä huomioimaan tilani.
Jos hänen kanssaan vaikutettais saman pöydän ääressä, joutuisi hän syömään raskausajan ehdoilla tekemääni ruokaa...olisi suolapurkki+ suolapohjaiset mausteet jääneet varsin toimettomiksi.

Hyvä ruoka, parempi mieli!
 
Mielestäni ei tarvitse. En minäkään syö vain gluteenitonta ruokaa, vaikka miehellä on keliakia. Olettaisin aikuisen tulevan toimeen sen kanssa, jos joku syö jotain mikä ei itselle sovi, vaikka mieli tekisi. Yhteinen ruoka meillä on toki kaikille sopivaa.
 
Minun puolestani ei tarvitse. Aika lyhyt aika tuo raskaus kuitenkin pitkällä tähtäimellä on.

Meetwurstin haju ällötti kun mies sitä osti, se sai olla säilytettynä erillisessä rasiassa vihanneslokerossa, etten oksentanut hajusta :tears: Mutta en aio rajoittaa toisen syömisiä vaan sen takia, että yksi elintarvike aiheuttaa itselleni ällötystä.
 
Ei tietenkään tarvitse. Hän ei ole raskaana. Toki omia herkkujani on paljon kielletyissä, niin saattoi tiukkaa tehdä vierestä katsominen kun toinen pääsi nautiskelemaan.
 
On saanut ihan vapaasti syödä ja juoda, vaikka olenkin ollut raskaana. Ekan kanssa kyllä lopetti tupakoinnin heti plussaan samalla kuin minäkin ja hyvä niin. En kuitenkaan siihen painostanut vaan oli hänen oma päätös.
 
En oleta että mies rajoittaisi syömisiään tai juomisiaan. Eli saa kyllä juoda olutta ja syödä lohinigirejä, vaikka itse en voikaan. 😄 Onneksi on paljon kaikkea muuta mitä voi itse syödä, en koe raskausajan rajoittavan ruokavaliota mitenkään merkittävästi.
 
Kyllä mies saa ja syö mitä haluaa, mutta ei nyt herkuttele ja syö mun edessä sellaisia ruokia mitä himottaa ja mitä en voi syödä. Se on mukavaa. Onneksi suurin osa kielletyistä ruuista on sellaisia mitä en syö muutenkaan tai mistä en erityisemmin tykkää, mutta homejuustot kalvaa ja niitä ei nyt kotiin olla ostettu.
 
Minun puolestani ei tarvitse. 😊

Muoks. paitsi jos puoliso tupakoisi, sitä en haluaisi haistella, koska etenkin alkuraskaudessa tupakanhaju on tehnyt todella pahaa. 🤢
 
Täytyy sanoa, ettei ole käynyt mielessäkään, että miehen pitäisi rajoittaa syömisiään, vaikka olen raskaana. Tuo tupakointi on eri asia, sen ymmärrän. Mutta syököön mitä haluaa. Meillä tosin syödään melko vähän mitään sokerista, joten ehkä sen takia en ole ajatellutkaan asiaa. Jos mies söisi herkkuja ja minun pitäisi rajoittaa, niin saattaisi se käväistä mielessä sanoa, että voitko olla syömättä niitä koko ajan minun edessäni.
 
Ei tarvitse rajoittaa, mutta olen pyytänyt ettei tuo minun kiusaksi kotiin metukkaa tai lakua. Töihin voi esim. viedä mitä haluaa. Tai sitten syö ne kotona nopeasti pois 😄
 
Puolison ei tarvi rajoittaa ruokiaan tai juomiaan, mutta ne ruuat mitä tehdään kotona yhteisiksi on rajoitetumman ruokavalion mukaan ellei ainesta saa otettua sivuun ja tarjoiltua erikseen 😄
 
Ei tarvitse rajoittaa, kunhan ei tule mun eteen syömään herkkuja, joita en itse voi ottaa (lue: lakritsia tai salmiakkia, muusta viis :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: ).
 
Mä kaipaan aurajuustoa, lakritsia ja salmiakkia, mutta mies ei näitä käytä. Sushia sen sijaan hänkin syö ja saa työlounaalla syödä jatkossakin, eikä sitä salaillakaan tartte, mutta kotia ei tartte kyllä tuoda kiusaksi (eipä meillä tämmösestä oo tarvinnu keskustellakaan). 😄 Alkoakin saa ottaa, eipä hän oikein juomamiehiäkään ole.

Eli sanoisin, että ei tarvitse noudattaa, mutta annoskateus on sen verran pahana, että mun kans samaan tilaan ei tartte kiellettyjä syömisiä tuoda. 😂
 
Meillä oli hoitojen ajan sellainen sopimus, että hänkin koittaa syödä muutaman kuukauden ennen IVF:ää vähähiilarisesti mun kanssa. Ihan siksi, että saattaisi parantaa simppojen laatua ja hän itse halusi muutamasta kilosta eroon. Tämä onnistui hyvin ja sen jälkeen en odottanut siipalta erikoisruokavaliota, koska alkiot oli jo hedelmöitetty ja pakkasessa.
Lakun syöminen seurassa ehkä eniten harmitti, mutta tehtiin sellanen diili, että nuuhkin niitä samalla kun hän söi. Sain oman nuuhkintalakun :rolling: Se helpotti suurinta lakunhimoa.
 
Sanoin puolisolle, että mun puolesta syö ja juo vapaasti kaikkea kunhan ei jotain minun raskaudessa kiellettyjä lemppariherkkuja tule ihan naaman eteen herkuttelemaan. :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye: Ja arvostan myös että on juhlissa juonut hyvin hillitysti vain yksi tai kaksi annosta.
 
Niin kauan kun minä joudun pidättäytymään sushista niin mies saa kärsiä myös 😂😂 sanoin kyllä että sillon kun en kotona/näkemässä ole niin senkun vetää napaansa mutta kaikki todistusaineisto on hävitettävä
 
Takaisin
Top