Pitääkö päivähoidon työntekijää muistaa jouluna?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Pitääkö päivähoidon työntekijää muistaa jouluna lahjalla? Jos olette lahjan antaneet, millaisen?
Vinkkejä lahjaan voi saada tästä artikkelistamme.:)

Lapsen ollessa päivähoidossa joulun alla, voisin kyllä kuvitella antavani suklaarasian. Onhan se kiva muistaa pienesti.:)
 
Ei mun mielestä pidä, eikä hoitajat sellaista odotakaan.
Minä oon antanu lapseni pph:lle viime jouluna lautapelin lasten yhteiseen käyttöön, pienen Fresita-pullon ja muistaakseni saippuaa, näkkileipää tms. Lukukauden päätteeksi ostin lahjakortin kosmetiikkaliikkeeseen. Nyt pitäis keksiä jotain spessua, sillä lapsen pph muuttaa joten päivähoitopaikkakin muuttuu. Luulen että ostan jonkun lahjakortin, sillä hän tuskin haluaa nyt muuton alla mitään tavaraa.
 
Mielestäni muistaminen on kiva tapa. Olen joka vuosi antanut pojan perhepäivähoitajalle jotain, myös hän on muistanut jokaista lasta pienellä lahjalla. Olen antanut kahvia, teetä, kynttilän jne. Hieman haasteellisempaa olisi muistaa työntekijöitä päiväkodissa, en ole tähän tilanteeseen vielä joutunut, mutta ensi jouluna se on edessä...
 
En ole koskaan ymmärtänyt miksi hoitajalle tai opettajalle pitäisi antaa joku lahja. Annetaanko samalla lahja koulutaksikuskille joka vie lapsen kouluun ja kotiin joka arkipäivä? Entä puheterapeutille ja oikomishoitajalle?

Tietenkin se hoitaja tai opettaja on isossa roolissa sen lapsen kasvatuksessa ja tietää paljon lapsen asioista, mutta työtä se vain on.
 
En ole koskaan ymmärtänyt miksi hoitajalle tai opettajalle pitäisi antaa joku lahja. Annetaanko samalla lahja koulutaksikuskille joka vie lapsen kouluun ja kotiin joka arkipäivä? Entä puheterapeutille ja oikomishoitajalle?

Tietenkin se hoitaja tai opettaja on isossa roolissa sen lapsen kasvatuksessa ja tietää paljon lapsen asioista, mutta työtä se vain on.
Kyllä koulutaksin kuljettajaakin voi muistaa, jos hän on lapselle tärkeä ja vanhempien mielestä luotettava kuljettaja. Ajattele tilannetta, jossa kuski olisi tyly, pelottava ja ajaisi holtittomasti (olen sellaisenkin tavannut). Ihmeellisesti teki sen jälkeen mieli muistaa kunnollista kuskia.

Jotain olen yleensä vienyt lapsen päiväkotiin hoitajille. Syötävät muistamiset ovat siitä hyviä, että tuskin jäävät täyttämään kaappeja ja jos ei syö itse, voi antaa eteenpäin.
Tänä vuonna en kyllä veisi lasten kanssa leivottua piparia tms.
Kortti lapsen sanelemalla tekstillä voisi myös toimia.
 
Olen muistanut aiemmin, mutta viimeisimpänä vuosina olen laittanut sen noin 10-15€ Hopelle ja lapsi on piirtänyt vain kortin. Kortissa lukee et lahjontarahat on lahjoitettu Hope ry:lle :)
 
Aikaisemmin tuotiin joku pieni kortti tai vastaava, mutta nyt on eskarin joulujuhlakin käytännössä peruttu, ( vain lapsiryhmä saa koristella joulukuusen, ei mitään muuta, edes leipoa eivät saa) joten tänä vuonna ei sitten kai uskalla mitään viedä.
 
Ei sitä pidä muistaa, mutta onhan se kiva tapa. Me ei olla joka vuosi muistettu. Nyt kun on tämä korona eikä taida olla joulujuhlaakaan taidetaan myös jättää suosiolla väliin.
 
Takaisin
Top