Pissaa, pissaa ja vielä kerran pissaa.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anye90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Anye90

Satasella mukana keskusteluissa
Alkaa olla jo ahistavaa ja stressaavaa!

Mulla on 6v. poika ja joka yö pissaa sängyssä. Mikään ei auta. Herätetään yöllä pissalle mutta silti tulee pissa sänkyyn. Ei välttämättä herää edes siihen että on pissinyt vaan saattaa nukkua rellottaa märällä patjalla. Minirin lääkitystäkin kokeiltu mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Neuvolasta ei juurikaan apua tai edes ymmärrystä asian kanssa.

Onko kellään samanlaisia kokemuksia tai kikka kolmosia?

Minä en ehkä pysty auttamaan, mutta minun veljillä on ollut yökastelua. He kävivät säännöllisesti lääkärissä ja heille kokeiltiin useita lääkityksiä sekä hälyttävää lakanaa. Lopullisesti ongelma alkoi helpottamaan joskus ala-asteen lopulla. Toivottavasti löydätte avun ja oikean henkilön hoitamaan teitä.

Tää meillä on joka öistä :/

"Kiva" kuulla että ei olla täällä meillä ainoita. Mutta tosella ikävää mitä vanhemmaksi kastelu jatkuu :(

Tämä ominaisuus on käsittääkseni jonkin verran periytyvää, koska mielestäni myös isälläni ja hänenkin isällään on ollut tätä. Kannattaa siis kysellä lähisuvusta kokemuksia, kuinka asiaa on hoidettu. Muistan, että se oli kovin raskasta, kun joka päivä piti lakanapyykkiä tehdä ja olin itsekin huolissani, jos pojat olivat menossa leirille tai yökylään.

Kannattaa kokeilla osteopatiaa ja/tai vyöhyketerapiaa.. Kaverin lapset (2kpl) saivat osteopaatin hoidosta avun ja kahden käynnin jälkeen yölliset pissaamiset sänkyyn toisella lapsella vähenivät reilusti ja toisella loppuivat kokonaan. Toisenkin satunnaiset pissaamiset loppuivat kokonaan sitten myähemmin.

Joo, poikien isällä ja hänen veljillään ollut yökastelua.

Pitääpä kokeilla tota osteopatiaa tai vyöhyketerapiaa! :)

Tutun lapsella on käytetty vaippoja kuusivuotiaanakin öisin, ihan vain yökastelun takia. Jos kastelua on joka yö, eikä siihen heti saada apua, niin vaippa voisi helpottaa (ainakin äidin hermoja)?

No vaippaa ollaan välillä käytettykin mutta onhan tuo nyt lapselle itelleenkin ikävä tilanne. Varsinkin kun pikkuveli on ollu jo ainakin vuoden päivät yökuiva...

Ei ole vinkkejä yökastelun hoitamiseen, mutta märkien lakanoiden suhteen on ehkä öitä helpottava vinkki (meillä vasta 3 v 11kk jolla joskus kastuu sänky vaipasta huolimatta):
Petaan sänkyyn aina kaksi settiä kosteussuoja+lakana+kosteussuoja+lakana, jotta voi yöllä ottaa vain päällimmäisen setin pois ja lapsi jatkaa unia usein heräämättä märkien lakanoiden poisto-operaatioon :) Ei tarvii keskellä yötä alkaa laittamaan kuivia lakanoita sänkyyn, kun ne on jo alla valmiina. Samoin toinen peitto on valmiina odottamassa jos peitto märkä.
Meillä vaippa vuotaa nyt harvemmin kun tajusin ostaa oikeita yövaippoja isommille lapsille.
Meidän vanhempienkin sängyssä on iso kosteussuoja, kun tyttö tulee usein meidän väliin :) Kävin kangaskaupasta ostamassa metritavarana niin saa sen pysymään poikkilakanan tavoin leveässä sängyssä paikallaan. Ei huono investointi kun ei tarvi pesettää petaria sitten ;)
Mietin kyllä miten pitkään yöpissailu meillä jatkuu, saa nähdä.
Meillä on tän lisäksi haasteena nenän verenvuoto, eli lakanat, peitot ja tyynyt kiertää pesukoneen kautta hyvin usein.

minäkin oisin suositellut pissahälytintä. todella toimiva ehdollistamishoito. yhdistettynä vasopressiinin käyttöön nenäsumutteena.
Toivotaan että kuivuus jatkuu ja pysyy, mutta jos ei, niin hälytinlaitteita lainaa neuvolat varmaan joka kunnassa.

Mun esikoinen oli erittäin vaikea kastelija- tapaus, joka sitten hoitokokeilujen jälkeen (vaikka ne hetkeksi tuottikin tuloksen) niin vasta 16 veenä pääsi vaivasta eroon. Se oli todella rankkaa hänelle itselleenkin :Heartpink

Takaisin