Pirkanmaan helmikuuvauvat 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lyyli81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ru 5.10, millään ei jaksais odottaa. Tekis mieli käydä yksityisellä ultrassa mutta toivon että liikkeitä alkais tuntumaan niin voisin olla huojentuneemmalla mielellä. :) toisaalta kuukausi menee nopeesti kun on mitä odottaa.

Mulla on ru Hatanpäällä 9.9. eli tasan viikko enää. Sen jälkeen täytyykin käydä meidän vauvanvaatteet läpi ja karsia pois sellaiset joita ei halua seuraavalle enää käyttää eli jos vauva osoittautuukin pojaksi niin yli 90% kaikista ;) Kaverit on siis saanut poikia tässä välissä eli lähes kaikki neutraalit on jo kierrossa jossakin.

Mulls piti olla ultrapäivänä vapaapäivä, mutta olenkin eri työpisteessä missä piti olla ja meni koko viikon työaikataulut uusiksi. Menen sit ultran jälkeen suoraan töihin. Nää on niitä hetkiä kun toivoisi ultran olevan Taysissa ettei tarvisi tehdä matkasta aiheutuvia "tunteja" takaisin. (Mä kun olen Taysissa töissä.) No mutta näillä muuttuneilla järjestelyillä mun ei tarvi tehdä paria pitkää päivää tuon vapaapäivän järjestymiseksi ;)

Meillä ru 30.9 ja hankittuna kaikki paitsi vaatteet jos poika tulee (unisex ja tytön vaatetta kyllä löytyy sekä paljon kaikkea edellisen jäljiltä)

Mullahan on sillon rakenneultrassa viimisen ultran mukaan 19+0 ja kuukautisten mukaan 20+1, mut vähän kummastelin, ettei ne oo nt-ultran jälkeen vielä halunnu meitä sinne, ku lueskelin, että kaksosilla otetaan seuranta joskus rv 16-17, mut meillä ei. Johtusko sitten siitä, että meillä on se riskittömin vaihtoehto kaksosraskauksista, eli omat istukat ja kaikki...? Onneks tiistai on pian :)

Mulla on ru vasta 16.10, tuntuu, että sinne on vielä I-KUI-SUUS. :eek:

Mitään hankintoja en oo vauvalla vielä tehnyt, itselle oon muutaman äippävaatteet kirpparilta ostanut.

Jotenkin odotan kans tuota rakenneultran "tuomiota", että uskaltaa alkaa hankintoja tekemään... :oops:

Meillä ei juuri ole hankintoja tehtävänä kun nuorimmaiselta on tallessa lähes kaikki. Talo ja auto kyllä pitäis hankkia ;) Tällä hetkellä tosin näyttää siltä, että ahtaudutaan viidennen perheenjäsenenkin kanssa tähän samaan asuntoon ja autoon :D

Mä tuskailen että mitä kaikkee sitä pitäis hankkia ja mistä aloittaa. :D muutamia vaatteita ollaan hankittu, mutta sit noita isompia aletaan kunnolla miettiin ru:n jälkeen.

Moikka taas pitkästä aikaa! Näyttää siltä, että olen aika laiska kirjoittelija. :)
Kiva kuulla että muilla(kin) pyyhkii hyvin masuissa. Olikos täällä ketään muuta kellä on laskettuaika helmikuun puolivälissä? Meillä siis ystävänpäivänä. En muista ilmoittiko joku muu jotain vastaavaa.

Mä tuun kanssa mielelläni tapaamiseen jos vain saan järjestymään. Ru on 7.10 ja sen jälkeen marssin suoraa päätä KappAhlin Newbie- hyllyille ostaan joko pojalle tai tytölle jotakin. :) Pakko saada ostaa vaikka vaan yksi riepu, että saa jotain hypistellä :D

Mulla ru on 16.10 ja kauan ois viel odotettava sitä. Jos meille tulee tyttö niin hirveesti ei tartte mitään hankkia mut jos taas poika niin sit täytyykin mennä vaateostoksille :) vaunut meidän täytyy hankkia ja turvakaukalo kun se tytön vanha meni jo kiertoon. Onko teillä raskausvaivat helpottaneet kellä niitä ollut? Mulla on nyt pahoinvointi poistunut ja nälkääkin pystyn jo hallitsemaan ettei koko ajan tarvii syödä :) nyt on menossa semmoinen seesteinen vaihe kun ei tunnu oikeen miltään. Maha ei oo viel kasvanu ja liikkeetkään ei vielä tunnu :)

Mulla on kans seesteinen vaihe. Masu on vähän pyöristynyt mutta ei se vielä miltään vauvamahalta näytä. Liikkeitä kovasti odottelen:)

Mulla on rakenneultra 15.10. eli aika samoilla mennään Sannizkan ja Maryshkan kanssa. Missä teillä tehdään toi ultra? Meidän kuntaa ostaa sen palvelun Terveystalolta Tampereelta.

Mulla monesti vielä aamupäivisin pientä huonovointisuutta. Ei mitään isompaa onneksi, mutta välillä töissä maskin takana on vähän tukala olo. Vatsa on jo sen verran kasvanut, että käytän melkein vallan jo äitiyshousuja. Niitä kyllä joutunut vähän kuminauhalla kiristämään, kun ne taas on vielä vähän isot. Verkkarit ja colleget menee vielä, mutta ärsyttävästi välillä eivät pysy ylhäällä vaan tuppaavat tipahtamaan mahan päältä alas.
Vuotoa mulla on edeleen päivittäin... jos sitä nyt yhdeksi oireeksi voi sanoa. Huomenna menossa taas tayssiin kontrolliin asian tiimoilta.

Mulla olisi tosi jees vaihe muuten, mutta selkäkivut ja supistukset on alkanut vaivaamaan. Alkaa varmaan olla aika lähellä se aika kun pitää luovuttaa ja jäädä saikulle. Tämän päivän kaltaiset rauhalliset työpäivät vielä menee, mutta kiireisempi päivä saakin aikaan supisteluja illaksi vähintään.

mulla on aika oireeton vaihe meneillään... ainoo mikä vaivaa on väsymys... Viime neuvolassa hemoglobiini oli kuitenkin vielä reilusti "plussan puolella"...
Niin ja satunnaisesti repäisykivut ja niskajumeista johtuvat päänsäryt. Mut pääasiassa ei ees tunnu et ois raskaana.. Varsinkin kun liikkeetkään ei tunnu vielä. :( nyt siis rv 18+4

Mulla on ru 15.9. ja se tehdään tayssissa äitipolilla, koska samalla on raskausdiabeteksen seurantakäynti. Normaaliraskaudessa mulla ois ollu ultra hatanpäällä... (oon siis ihan tamperelainen)

Aika seesteinen vaihe on mullakin meneillään. Pahin väsymys on hellittänyt ja jopa on jo pystynyt vähän urheilemaankin (lenkkeilyä, joogaa, lihaskuntoa). Hemoglobiini tosin oli tipahtanut jo aika alas (112), joten aloin syömään Obsidania. Maha ei vaan oikein diggaa tuosta rautalisästä (ihan kovalla), täytynee vaihtaa tippoihin.

Vähän on kroppa jumissa, kun kahteen kuukauteen ei pystynyt yhtään liikkumaan, hierojalla olen siis käynyt pari kertaa, kun vielä mahallaan pystyy makaamaan, lisäksi buukkasin pari kertaa akupunktiota, josko oireilut noilla vähän hellittäisi. :rolleyes:

Maha ei ole vieläkään kunnolla pompsahtanut esiin, ehkä pikkasen alavatsa pömpöttää. Siltikin olen siirtynyt jo mammahousuihin, kun normaalit sen verta kiristää mahasta. Normiverkkarit yms. tosin menee edelleen.

Maiku2: Sama juttu, Tampereen Terveystalolta ostopalveluna ultrat...

Muokattu viimeksi:
Meilläkin nuo ultrat on terveystalolla onneksi ens viikolla on neuvola pääsee juttelee neukkutädin kanssa ja kuuntelee sydänääniä

Maiku2, meillä onkin sitten ultra samana päivänä samassa paikassa... ;) Tuntuu kyllä, että siihen olisi vielä ikuisuus aikaa!

Mulla oireet tällä hetkellä on noita repäisykipuja ylös noustessa, yskäistessä jne. ja rinnat on edelleen toisinaan tosi kipeät. Muuten vähillä oireilla mennään, ja vatsan pyöristymistä odotellaan. Työkaveritkin jo ihmettelee, kun ei vieläkään näy kuulemma... mutta parin päivän välein oon tarkistanu dopplerilla, että kyllä siellä hengissä ollaan.

Mä muuten voin suositella kaikille vesijumppaa, oon nyt pari kertaa käynyt ja on ihanan pehmeä ja rento liikuntamuoto, varmaan sitten ison vatsankin kanssa!

Mä olen nyt aloittanut käymään uimahallissa aamuisin kun vien tytön päiväkotiin. Ihanaa aamunpiristystä ja ihanan rentoa kun ei aamusta ole niin täynnä ihmisiä. Kuntosalin laitoin paussille ni tuo uiminen tuli tilalle :)

Tässä minun maha rv 20+0 eli sunnuntailta. Kyllä ne mahat alkavat teilläkin pian kasvaa hurjaa vauhtia. Toki esikoisen odottajilla varmaan vähän myöhemmin.

Liitteet

• WP_20150906_003.jpg
    WP_20150906_003.jpg
    129.6 KB · Katsottu: 17
Tässä meidän neiti tältä aamulta. Hallitsee jo käsimerkkejäkin kuten näkyy ;) Kaikki näytti olevan kunnossa ja vastasi edelleen niitä viikkoja mitä edellisessäkin eli mun tietoa hedelmöittymisestä. Näihin neuvolan virallisiin siis -3 päivää, mutta neuvolan mukaan mennään eli tänään 20+3.

Liitteet

• WP_20150909_004.jpg
    WP_20150909_004.jpg
    206.8 KB · Katsottu: 22
Takaisin