Pirkanmaalta ketään?

Miukuli83

Vauhtiin päässyt keskustelija
Helmimammat 2017
Onko muita pirkanmaalaisia? Kiinnostaisi myös kokemukset tayssissa synnyttäneiltä jos sellaisia löytyy kun itellä ekaa kertaa se olis synnytyssairaalana. Onko muita tayssiin menijöitä?
 
Itse olen 2 vuotta sitten Taysissa synnyttänyt ja sinne menen seuraavaa synnyttämään, jos sellainen tilaisuus tästä tulee :wink

Itsellä ei ole mitään negatiivista sanottavaa. Ei äitiyspolin toiminnasta tai osastojen/salin puolelta. Äitiyspolilla kävin viimeiset viikot radi-seurannassa ja sitten 3 päivää olin käynnistyksessä osastolla, kunnes käynnistyi. Henkilökunta oli ihanaa ja ymmärtäväistä. Salissa ehdin olla vain 8h yövuoron aikana, joten synnytyksen hoiti yksi ja sama kätilö, mikä oli tosi kiva. Kun verensokereissa ei vauvalla ollut mitään häikkää osastolla, päästiin tokaks yöks sinne potilashotelliin. Siitä tykkäsin kyllä kovasti. Oli oma rauha ja sai rauhassa levätä ja tutustua vauvaan. :) Kaikin puolin olin tyytyväinen synnyttäjä.
 
Kaksi vuotta sitten Taysissa synnytin ja sinne toivottavasti taas ollaan menossa. Esikosta kävin viimeisen kolme kuukautta parin viikon välein seurannassa pienen koon, perätilan ja vesien vähyyden takia. Loistavaa palvelua. Me oltiin kanssa käynnistelemässä muutama päivä ja osastolla kolme päivää synnytyksen jälkeen. Hyvä kokemus oli, ei mitään poikkipuolista sanaa.
 
Taysiin ollaan menossa loppukuusta jos kaikki menee hyvin, ensisynnyttäjänä kaikki mahdolliset vinkit kiinnostaa! Esim. kannattaako mennä potilashotelliin (ensikertalaisena se ei kai välttämättä ole paras vaihtoehto?) ja kaikki muutkin neuvot ovat tervetulleita, liittyen sekä raskauteen että synnytykseen täällä Tampereella. :)
 
Me oltiin esikoisesta vuorokausi osastolla ja toinen potilashotellissa. Siellä on parempi ruoka, parempi sänky ja oma rauha. :) Ja sielläkin on kätilö kokoajan paikalla. Siellä pitää vaan itse käydä vauvaa näyttämässä joka vuorolle ja saa käydä kysymässä, jos on jotain mielessä. Itse tykkäsin, mutta mulla olikin huonekaverina osastolla sellainen tyyppi jolla ravasi sukulaiset ja ystävät siellä ja sillä oli 5 henkinen perhe siellä huoneessa koko päivän... rankan synnytyksen jälkeen kyllä osasin arvostaa omaa rauhaa. Niin ja ne hoitajat osastolla ei puuttunut niihin vieraisiin siellä ollenkaan... Mutta olin tyytyväinen kun päästiin sinne hotelliin, siellä on tosi kivat tilat :)
 
Kokemuksia taysista ei ole, minuakin ne kiinnostaa.
Kaipaisiko kukaan juttuseuraa/mahdolliseati uusia kavereita Tampereelta?
Hyvin uutena tamperelaisena en tunne vielä ketään, enkä myöskään osaa liikkua vielä oikein missään :grin
Olen 26v ja esikoisen laskettu aika on tosiaan helmikuun alussa. Mulle saa laittaa viestiä :)
 
Mä asun Ylöjärvellä nykyään mutta kyllä kelpais kaveri, pääsen kyllä sujuvasti Tampereelle liikkumaan
 
Täällä yks tamperelaistunut, olis kiva löytää samassa elämäntilanteessa olevia kavereita :)
 
Mä voisin kans kertoo potilashotellista! (Tammikuisten ryhmään kuulun, La 27.1.)

Kilometripostaus, Olkaa hyvät!:wink

Puolitoista vuotta sitten olin ensisynnyttäjänä tayssissa. Sillon potilashotellista ei oikein löytynyt kovin yksityiskohtaista tietoa (tai en osannut etsiä), joten mietitytti kans miten siellä pärjää o_O. Vauvan ollessa vrk ikäinen, siirryttiin koko perhe hotelliin. Miehellä oli mahdollisuus jäädä meiän kans sinne, osaston puolella ei ollut vapaata perhehuonetta. Tilava huone varustettuna hoitopöydällä/tarvikkeilla/vauvasängyllä. Vanhemmille iso parisänky, tv, minijääkaappi, wc+pesutila. Ja tilaa levittää omat tavaransa! Ihan mahtavuutta osaston "omaan nurkkaan" verrattuna.

Huoneiden kanssa samassa käytävässä on hoitajien/kätilöiden päivystyshuone, siellä oli aina joku. Lisäksi pieni yhteinen huone, jossa jääkaappi varustettu välipalalla, kahvin ja teeveden keittomahdollisuus, sekä "varustekaappi" täynnä sairaalakuteita sekä äidille että vauvalle. Myös vaippoja ja siteitä sai tuolta hakea itse vapaasti.

Ja kun ilmeni, että poikamme tarvitsi sinivalohoitoa, sekin järjestyi omassa hotellihuoneessa!! Tuotiin sellainen valolla varustettu sänky hänelle siihen ja saatiin opastus asiaan.

Ruoka "piti" mennä syömään alakerran ruokalaan/hakea sieltä tarjottimella. Vauva jätettiin siksi aikaa toisen vanhemman kanssa tai hoitajien päivystyshuoneeseen. Että tosiaan ruokaa ei tuotu nenän eteen, mut se oli paljon paremman makuista kuin osastolla! Ja oli vaihtoehtoja mitä lautaselleen ottaa.
 
Kiitos sakara. Tosin voi olla et jää potilashotelli väliin kun odotankin kaksosia tai riippuu varmaan siitä miten vauvat voi ja mä ..
 
http://www.pshp.fi/fi-FI/Toimipaikat/Tays_Keskussairaala/Hoitoyksikot/Perheonni

Joo tuolla ^^ sivustolla sanotaankin, että äidin+ synnytyksen+vauvan täytyy täyttää tietyt kriteerit, jotta tuo "hoitomuoto" onnistuu. Kriteereitä ei tietenkään luetella tuolla valmiiksi, en tiedä josko neuvolassa osaisivat sanoa mitkä ne ovat.
Kiitos sakara. Tosin voi olla et jää potilashotelli väliin kun odotankin kaksosia tai riippuu varmaan siitä miten vauvat voi ja mä ..
 
Täällä myös esikoinen tulossa, Tampereella asutaan! Mammakavereita ja kohtalotovereita olis kiva saada :) jännittävää aikaa, paljon ajatuksia ja tuntuu ettei ei-raskaanaoleville kavereille viitsi koko ajan jauhaa vaikka kuinka sanoisivat että jaksavat kuunnella :D
 
Täällä kanssa esikoista (ainokaista :D) odottelen saapuvaksi helmikuun lopulla :) Koko ikäni Tampereella asunut, eli kohta 31 vuotta.
Tayssista olen kuullut hyviä kokemuksia, ainoastaan negatiivisempaa se, että ovat aika höveleitä vierailijoiden suhteen vaikka osaston ovessa lukee "vain isät ja sisarukset..." Ahdistaa ajatus huonetoverin koko suvusta vierailemassa, kun itse yrittää toipua synnytysjärkytyksestä.... :confused:
 
Joo, ovat höveleitä. Onneksi oli potilashotelli, ei tarvinnut kestää kuin päivä :dead:
 
Takaisin
Top