Pinnasängyn hankinta

Ciciro

Vauhtiin päässyt keskustelija
Voi pyhä jysäys ja kaikkee muuta...

Kuinka montaa eri mielipiettä voi olla olla pinnasängylle?

Itse haluaisin sellaisen missä on toinen laita laskettava kun pituutta ei ole hirveesti, isäntä haluaa perus mallin koska ne on halvimpia, äiti haluais hankkia sellasen mistä saa toisen laidan kokonaan poissa muutettua junnu sängyksi ja anoppi tyttäresä tytön vanhan johon en ihastunut alkujaankaan (massiivinen ja oikein tumman ruskia)

Minkälaisia teillä on/tulette hankkimaan? :cat:
 
Me saadaan kummittyttöni äidiltä heidän vanha pinnis. Kyseessä siis se Ikean puunvärinen halvin.. Meille riittää että on säädettävä pohja.. :)
 
Meillä on vanha pinnis joka on ollut minun kahdella lapsellani käytössä ja sitä ennen monella muulla lapsella. Kympin siitä maksoin joskus neljä vuotta sitten. Pohja säädettävissä, muita hienouksia siinä ei sitten ookaan :happy: ja siis todellakin oli riittävän hyvä meidän käyttöön :joyful:

muoks. ☺ saattashan tuota vaikka entisöidä jos haluisin eri värisen jne. mutta katotaan jaksanko ☺
 
Me saatais sukulaisilta vanha pinnasänky lainaan, mutta en sitä halua ottaa kun on valkoinen. Mies on myös lupaillut että voisi itse tehdä pinniksen ja oon nyt hätistellyt sitä aloittamaan sen rakennusta, mutta vielä on suunniteluvaiheessa. Mua miellyttäis lähinnä tämmönen http://www.toysrus.com/graphics/product_images/pTRU1-6925802dt.jpg mutta noi lyhyet päädyt kokonaan kiinni sekä pinnoista hiukan leveämmät. Sain sitten kommentiks että ei oo mahdotonta toteuttaa, sitä odotellessa... :grin
 
Me ostettiin aikoinaan sellainen pinnasänky mistä saa yhden laidan laskettua (kolmelle eri korkeudelle ja kokonaan pois) on kyllä ollut todella kätevä. Pohjan saa myös kolmelle eri korkeudelle. Oli myös pyörät alla, että sai helposti liikutettua kun silloin asuttiin vielä kaksiossa ja makuuhuone oli niin pieni, että pinnasänky oli vaatekaapin edessä. Nyt on otettu renkaat pois kun ei enää tarvita. Ostaisin edelleen sellaisen mistä saa laidan laskettua. :)
 
Me hankitaan Ikeasta tummanruskea pinnasänky, jossa pohjan korkeutta saa säätää. (ei tarvi kurotella vauvaa matalalta) ja toisen laidan saa pois, jotta käy taaperollekin :)
 
Mie myös oon sitä laskettavaa laitaa ajatellut, koska oon alle 160cm tappi eli joutuisi kurottelemaan normi laitojen kanssa. Etenkin kun pinnasänkyyn tarvii rullat alle makkarin ahtauden vuoksi. Valkoinen olisi hakusessa ja käytettyjä olen yrittänyt metsästää, mutta toistaiseksi huonoin tuloksin.
 
Makuutaso pitää saada laskettua alas.

Itse olen tykännyt kun laidan saa laitettua alas, kun masu kasvoi ja laitaa pystyi laittamaan alas. Jos olisin reilusti yli 170cm ongelmaa ei luultavasti olisi ollut ollenkaan.

Puupinnan päälle on helppo maalata. Jos on tumma, vaatii vähän enemmän työtä (alusmaalia ja ehkä muutama kerros enemmän normimaalia) mutta ei siis ole vaikeata.
 
Eihä se värin muuttaminen oo vaikeeta mut meillä ei oo tiloja hiioo ja maalata :sad001 Toki menishä se perinteinenkin jos tekis korokkeen sängyn viekkuun. Pituutta ei tosiaan oo ku n. 157cm :hilarious: Seurannu koko ajan fb kirppiksiä ja tori.fi jos löytys halvalla pinnasänkyä missä on tosiaan se laskettava laita mut ei oo viel tullu vastaan mikä miellyttäs isäntää että minua.
 
Eihä se värin muuttaminen oo vaikeeta mut meillä ei oo tiloja hiioo ja maalata :sad001 .

Jos ei välitä niin paljon täydellisyydestä, maalaa suoraan päälle. Tai kysy onko jollain joku kellari missä vois vähän tuunata pinnistä - työpaikalla? Ja kouluissa taatusti on tiloja...
 
Onko pinniksen pohjalla väliä, vaneri vai säleikkö? Jostaki luin, että sälepohja olis hengittävyyden kannalta paljon parempi..? Entä onko Drewex-merkistä kokemuksia?
 
Pinnasänky on kyllä sellainen hankinta, missä valmistajat rahastaa aivan turhasta! Ihan perusmalli ajaa asiansa loistavasti, säädettävä pohjankorkeus on plussaa. Kaikille muille ominaisuuksille voisin näyttää kinnasta. Meillä oli alkuun pinnis ilman laitaa sivuvaununa, mutta eihän vauva siinä suostunut nukkumaan. Kainalossa piti olla tissi suussa:grin Sittemmin kun opetettiin omaan sänkyyn niin laita laitettiin takas, koska nostaminen sinne paljon helpompaa kun sivuvaunuun (pinnis meidän sängyn vieressä).
 
Me haetaan nyt viikonloppuna Ikeasta Sundvik pinnasänky, pohjaa saa laskettua ja nostettua ja myöhemmin saa taaperosängyks kun ottaa etulaidan pois :)
 
Jos ei välitä niin paljon täydellisyydestä, maalaa suoraan päälle. Tai kysy onko jollain joku kellari missä vois vähän tuunata pinnistä - työpaikalla? Ja kouluissa taatusti on tiloja...

Suoraan maali päälle=lähtee samantien poissa lakan takia. Pölyallergian takia ois helepompi ku sais vettää pihalla poissa kaikki ja puoli pilvi säällä/suhkot lämpimällä ilmalla ruiskulla suhhauttaa :joyful:
 
Ai lakka. Joo, vähän hankalampi homma.

Noh, eihän kukaan estä että nyt sitä ulkona hioo (jos vaikka löytyisi päivä, kun ei sada...) :grin Se maalaaminen on sitten vähän työläämpi homma näin talven tullessa- oletko miettinyt, että siirtäisit LA aikaa tuonne toukokuun loppupuolelle :p (tama siis ironiahuumoria)
 
Me taidetaan ostaa kaverin vanha pinnis. Pohjan saa kahdelle eri korkeudelle ja laidan saa vaihdettua pienempään niin menee sitten taaperosänkynäkin. Jotain tuollaista olin muutenkin ajatellut ostavani eli kiva, kun löytyy nyt sopiva käytettynä. :)
 
Ostin käytettynä sellasen Ikean valkosen sängyn mistä saa toisen laidan pois, olisin kaivannut sitä vaihtoehtoa esikoisenkin kanssa. Toisaalta vielä puntaroin että otanko kaikki sisaruksenikin kiertäneen korisängyn alkuun käyttöön... Esikoinen ei tosin tainnut nukkua siinä yhtäkään kokonaista yötä, nukku paljon vieressä.
Mutta tosiaan niitä myydään käytettynä niin paljon että kannattaa kattella rauhassa niitä ensin. :)
 
Meinaatteko muuten heti nukuttaa vauvaa pinnasängyssä? Luin jostain, että siinä äp-laatikossa olisi siinä mielessä parempi nukuttaa, kun on pienempi niin on pesämäisempi ja siksi ehkä turvallisemman tuntuinen vauvalle. Entä missä vaiheessa kannattaisi siirtää pinnasänky lastenhuoneeseen?
 
Takaisin
Top