Pillereiden jälkeen raskaaksi

Y

Yasunen

Vieras
Lopetin epillerit maaliskuun puolessavälissä eikä luomu kuukautisia ole vieläkään tullut. Monta testiä olen tehnyt mutta kaikki negatiivisia. Alkaa harmittamaan ja mielessä käy kaikki mahdolliset ajatukset siitä etten voisi saada ollenkaan lasta.
Nyt minulla on alkanut menkkamaisia kipuja vatsassa jotka kestävät minuutin verran ja tulevat sykleittäin. Verta ei kuitenkaan tule. Rinnat ovat muuttuneet myös painavan tuntuisiksi jonka vuoksi ovat kipeät. Kuvittelenkohan jo vain raskausoireita ja kuukautiset vain yrittävät alkaa.
 
Oireet saattavat viitata kuukautisrytmin tasoittumiseen mutta jokainen tapaus on erilainen. Kun itse lopetin pillerit meni muutama kuukausi ihan vain kropan "palautumiseen" normaalitilaan. Paino nousi, rinnat kasvoivat ja olivat arat, mieliala heitteli, paha olo, iho-ongelmat alkoivat, vatsa turposi herkästi... kaikki oireet olisivat kyllä myös sopineet alkavaan raskauteen. o_O
 
E-pillereiden käytön jälkeen voi käsittääkseni joskus mennä tovi ennen kuin kierto palautuu ennalleen. Toivottavasti tilanteeseen on tullut jo selvyys, Yasunen.
 
Itse lopetin pillerit helmikuun alussa ja kierto palas heti rytmiinsä. Kahdet luomu menkat ehti tulla, kun toukokuussa sitten plussasin.
 
Lopetin epillerit maaliskuun puolessavälissä eikä luomu kuukautisia ole vieläkään tullut. Monta testiä olen tehnyt mutta kaikki negatiivisia. Alkaa harmittamaan ja mielessä käy kaikki mahdolliset ajatukset siitä etten voisi saada ollenkaan lasta.
Nyt minulla on alkanut menkkamaisia kipuja vatsassa jotka kestävät minuutin verran ja tulevat sykleittäin. Verta ei kuitenkaan tule. Rinnat ovat muuttuneet myös painavan tuntuisiksi jonka vuoksi ovat kipeät. Kuvittelenkohan jo vain raskausoireita ja kuukautiset vain yrittävät alkaa.

Ihankuin olisin kirjoittanut tämän itse, tosin pillerit lopetin toukokuun puolessa välissä, turhauttavaa tälläisessä tilassa oleminen kun ei ole tietoa mitä omassa kehossa oikein tapahtuu:banghead:

Paljon tsemppiä, toivottavasti tilanne selviää!
 
Muokattu viimeksi:
Pillerit lopetin elokuussa, ensimmäiset kuukautiset alkoi 3 viikon päästä. 2 kuukautiset tuli ja sen jälkeen plussa.
Joten kierron tasaantumisesta en osaa sanoa, pillereitä kerkesin syömään yhtäjaksoisesti lähes 18 vuotta
 
Mulla meni vuosi, että kierto normalisoitui. Kierto heitteli ja kesti 24-50 päivää. Sitten tasoittui noin 33 päivään.
 
Mulla säännöllinen kierto heti kuin en ois mitään syönykkään. Tosin söinki endometrioosin takia pillereitä ja lopetin ku endon oireet oli kurissa. Oireet kyllä palasivatkin vuoden päästä, mut silloin oli jo lapsihaave, joten en pillereitä aloittanutkaan vaan oottelin plussausta.
 
Mulla tais ekat menkat tulla parin kuukauden sisään siitä, kun lopetin pillerit. Ei ainakaan heti tullut, koska kävin sitä kanssa lääkärissä ihmettelemässä. Sanottiin, että vasta puolen vuoden Jälkeen voi huolestua. :)

Kierto tuli kyllä hetimiten suht säännölliseksi, kunhan menkat eka alkoivat. Ainoa vaan, että kierto oli silloin 10 viikkoa pitkä. Kävin siitäkin lääkärissä, joka sanoi että ei mitään väliä silläkään, ei kuulemma kerro mitään hedelmällisyydestä tai mistään. Ainoastaan sanoi sitä, että jos lapsen haluaa, voisi keltarauhashormoneja alkaa syömään ihan vaan siksi, että todennäköisyys on puolet pienempi kun mahdollisia kertojakin on puolet vähemmän noin pitkällä kierrolla. No, en alkanut mitään syömään siinä kohtaa kun oli vielä koulut kesken eikä mies ollut ihan samalla sivulla lasten suhteen. Ehkäisynä meillä oli keskeytetty yhdyntö ja sillon tällöin kortsu. Kierto muuttui normaaliksi vajaa vuodessa, eli 33-35 päivää. Silloin aloin myös selkeästi tuntemaan ovulaation, jolloin otettiin ehkäisykeinoksi varmat päivät ja keskeytetty. Joo, ei varmat keinot mutta koska lapsen tulo ei olis ollut kriisi niin fine. :)

Aika pian lopetettiin ehkäisy kokonaan. 1,5 vuotta oltiin ilman ehkäisyä. Vuoden kohdalla gyne kirjoitti lähetteen lapsettomuuspolille, jonne en kuitenkaan suostunut menemään. Tiesin oireista tasan tarkkaan koska ovuloin, ja tiesin että noin 75 % niistä kerroista oltiin aina vahingossa eri osoitteissa miehen kanssa. Ja hyvä etten mennyt, ihan luomusti tulin raskaaksi, kaksi ekaa meni kesken ja nyt kolmas menossa viikolla 22+0.
 
Aikanaan mulla meni e-pillereiden lopettamisen jälkeen vaan viikon pitkäksi eka kierto. Mutta plussa tuli vasta 1v8kk yrittämisen jälkeen luomusti.
 
Takana 12 vuotta Yasmine-pillereitä. Lopetin pillerit toukokuun alusta ja kierto ollut ainakin nyt kaksi kertaa säännöllinen 29 päivää. Ekassa kierrossa en tainnut ovuloida ollenkaan, mutta toisessa kierrossa selvät oireet ja ovis bongattu.

Ennen pillerien syöntiä kierrot heittelivät miten sattuu, joten pelkäsin, että sama jatkuu pillerien jälkeen. Toki olen kuullut, että alkuun kierrot voivat pysyä säännöllisenä pillerien lopettamisen jälkeen ja alkaa sitten heitellä. Mutta toivottavasti tulisi se hartaasi toivottu plussa pian, ettei tarvisi kauaa kiertoja mietiskellä. :)
 
Jos muistan oikein joku on sanonu et pillereiden kanssa voi mennä ihan normaalisti puoliki vuotta ennenku kierto tasaantuu. Lopetin ite just cerazette minipillerit ku tuli aurallinen migreeni. Mut tuli heti 2pv jälkeen ilmeisesti tyhjennysvuoto ja ovulaatio oireet oli oikeeseen aikaan niin veikkaan että kierto alkaa tasaantumaan. Tosin menkkojen pitäis alkaa uudestaan vasta loppukuusta mutta sittenpähån nähdään miten käy :p
 
Mulla kierto tasaantui noin kuukauden päästä pillereiden lopettamisesta. Olin syönyt varmaan 15 vuotta e-pillereitä tai minipillereitä, välissä myös ehkäisykapseli vuoden. Ensimmäinen plussa tuli 15kk pillerien lopettamisen jälkeen.
 
Aiemmin joskus lopetin pillerit, koska olin sinkku ja halusin kokeilla, miltä tuntuu olla ilman hormonaalista ehkäisyä. Kierto oli heti säännöllinen. Räjähti akne käsiin ja oli pakko aloittaa pillerit uudestaan:yuck:

Nyt kun viimeksi lopetin pillerit raskauden yrityksen takia, niin nappasi heti yk1. Oli tietenkin iloinen yllätys, kun oltiin varauduttu siihen, että voi ottaa oman aikansa
 
Mulla ei teininä pillereiden lopettamisen jälkeen menkkoja kuulunut puoleen vuoteen. Lääkkein saatiin vuoto lopulta alkamaan. Siitä kului sitten toiset puoli vuotta seuraaviin. Eli taisi mennä vuosi, että menkat tulivat n.30-60 päivän välein. Vaikea muistaa tarkkaan, mutta jotenkin noin. Aina ollut kovin epäsäännöllinen kierto.
 
Useamman vuoden käytin minipillereitä ja kun lopetin ne niin kuukautiset tuli kyllä pian ja säännöllistyivät heti :eek: Raskaaksi tulin toisesta kierrosta. Oltiin 1,5v ilman ehkäisyä pillereiden lopettamisen jälkeen ja tuli aika yllärinä, että se näin nopeasti sitten kävikin.. uskottiin että ei tapahdu helposti, kun ei ollut ns. vahinkoa käynyt.. :)
 
Takaisin
Top