Pikkusisaruksen odottajat

Meillä esikko nyt 1v 2kk monasti oon kertonut pikkusisaruksesta, mutta ei hän paljoo kommentoi :)

Meilläki 1v3kk ei taida tajuta juuri mitään asiasta vielä.. sai justiin serkun ja sitä katsottiin yhdessä että vauva siinä. Ei oikein ilahtunu kun äiti otti semmosen vauvan syliin... Oon sit kertonu välillä et masussa on vauva mutta likka vaan kattoo lähinnä sen näkösenä et mitä ihmettä se höpäjää :D Karu totuus valkenee varmaan sitte syyskuussa!

Me kerrottiin lapsille eilen pikkusisaruksen tulosta ja kovin ne oli sitte alkuhämmennyksen jälkeen innostuneita. Isompi jo illalla murehti, et millä hän nyt sitten pystyy komentamaan molempia, pikkusiskoa ja vauvaa sit kun se kasvaa. :)
Aamulla kun kuunneltiin yhes vauvan sydänääniä, niin sit esikoinen sanoi että: mä oon kyllä äiti tosi iloinen että meille tulee vauva ❤

Onneksi oli näinki positiivinen vastaanotto, ei oo esikoiselle jäänyt traumoja pikkusiskon vauvavuodesta, hän kun pääasiassa vaan huusi ekan vuotensa.

Meillä isoveli 2,5vuotta ja hän.ymmärtää jollain tasolla vauvan olemassaolosta: kuuntelee välillä mun masua, eli vauvaa ja puhuu sille omia juttujaan

Meidän poika on katsellut, kun mies silittelee mahaa, juttelee yms. Tänään makasin sohvalla, niin poika tuli ja silitti mun mahaa ja sano "hao" eli haloo. :grin

Meillä mies ei saa edes koskea vatsaan, kun neiti vajaa 3v rientää paikalle kieltämään "Ei saa painaa äitin mahhaa, kun siellä on vauvoja!" :D on herttaisesti luvannut myös auttaa hoidossa, vaihtaa vaipat, leikkiä ja työntää vaunuilla. :)

Täällä on nyt kun maha tullut enemmän esiin, varsinkin tytär kiinnostunut vauvasta. Antaa iltaisin hyvänyönpusun ja jutteleekin masulle <3
Poika sitten ei jaksa kauaa potkuja odotella :D eilen koitti vähän tökkiä, josko vauva potkis takas.

Meillä kohta 9v tyttö ei meinaa nahoissaan enää pysyä. Kasattiin pinnasänky ja hoitopöytä valmiiksi muutama päivä sitten: nyt harjoittelee vauvanhoitoa nuken kanssa. Äitiyspakkauksen kaikki vaateet on koekäytetty nukella ja sänkykin pedattu lukuisia kertoja... Eilen sanoi, että pitäisi kyllä ottaa nukkevauva mukaan ruokakauppaan, kun ei niitä voi yksin kotiin jättää, mutta kun se tuntuu nololta... :love7

Takaisin