Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin tajusin vasta ku olin tilannut Ton et olis kannattanut tilaa 62 senttinen, mutta on toi 56 senttinenkin mennyt viel toistaseks, mutta ei meil oo mitään käyttöä enää sille ku nyt on juhlat juhlittu. :)

Tosta bodyjen pukemisesta ja vauvojen huutamisesta silloin, teoriani on se että se kiukuttelu puettaessa ja riisuttaessa voi olla temperamenttiakin..
Esikoinen huusi joka neuvolassa kun riisuttiin, samoin kotona kun puettiin tai riisuttiin, kaikki kylvyt kiukuttiin..
Tää ei tee sitä yhtään, välillä mullakin menee hetki saada tiukempi, ei kietaisu - mallinen body päälle, mutta tää ei oo moksiskaan.. :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

lyyti, n. 6 viikkoisena lonkat aukee ja sit sellaiseen sammakkoasentoon kantoliinaan, sitä ennen jalat on supussa. Manducassajalat menee sellai z-malliseen asentoon
Siis nuo rintareput ja kantoliinat..ku kantoliinan ohjeessa on että ei sais käyttää niin että vauvalla on jalat sammakko asennossa ennenkö ne vauvan lonkat on auennu ni mitenkäs nuissa rintarepuissa?? Oonko mä vaan taas ihan pihalla!? :confused:

Apua mä oon pitäny ihan sammakko asennossa manducassa vaikka vauva alta viiden viikon! Mikä ihme toi z-asento edes on :eek::eek:

Lälly kunhan sulla on ollu se vauvatuki käytössä niin vauva on varmasti ollu ihan oikeessa asennossa :)

Ei se z-asento oo mikään oikea vaan kuvitteellinen, ihan vaan ominsanoin kuvaus, en taida osata selittää oikein. Mutta jalat ei oo suorassa vaan oisko ne 90 asteen kulmassa, sammakkomainen asento sekin. En osaa kertoa tarpeeksi hyvin kun en oo mikään liinailun ja reppujen mestari ollenkaan. Mä tarkotin, että liinassa ne jalat on enempi sammakkomaisesti 6 viikon iästä lähtien kun mun mielestä taas Manducassa ne ei oo niin "hattellaan". Kaikilla on varmaan ihan oikein ollut, mun kuvauksia ei kantsi uskoa.

Muokattu viimeksi:
Apua hei, mulle tuli ihan kauhee olo jos mä oonkin väärässä omien mielipiteitteni kanssa. Netistä varmasti löytyy hyvät ohjeet ja mä voin tarkistaa mun siskoltani noi jalkojen asennot. Ja se vauvatuki on tosiaan pienellä Manducassa hyvä olla. Meillä jalat on aluksi olleet miten sattuu kun ei vauva huutoraivareiden aikana suostunut niitä varmastikaan silleen laittamaan kun piti. Ja lyytille vielä, kantoliinasta mun sisko sanoi, et siinä jalat supussa ensin ja sit kun lonkat aukee niin aukoista ulos. http://www.kantoliinakanava.fi/kantoliinakanava/tekstisivu.tmpl?navi_id=292 Tässä ohjeessa on se kietaisuristi II mitä käytän. Manducaa käytän vähempi, siihen neuvot joltain muulta.

Mä laitoin vauvan liinaan varmaan 2-viikkoisena ja ei mitään kokemusta ennestään. Siskon ja netin opastuksella on menty ja ehkei aina oikeaoppisesti, mutta onpahan vauva rauhoittunut sinne. Rohkeesti vaan lyyti, älä anna liiallisten ohjeiden rajoittaa sun kokeilunhalua.

Jaa no minä oon kyl pitänyt sammakkoasennossa ihan alusta asti, en oo tommosesta lonkkien aukeamisesta kuullutkaan. Ja ihan hyvät lonkat on tälläkin, vaikka alkuun jotain löysyyttä epäiltiin ja sit ne ultrattiin 1kk ikäsenä.

Babybjörnissä on mun mielestä vauvallekin huonompi asento, kun roikkuu haaroistaan siinä jalat suorana. Oon alkanu vihata koko babybjörniä ja saatiin se siis vaan siskolta, kun he ei sitä enää tarvinnu.

Karkas mopo käsistä shoppailureissulla :) Tuli ostettua useampikin vaate vauvalle ja isoille pojille. Itselleni ostin vain sukkia :) Ja tietty villalankaa, että saa tehtyä lisää villasukkia :)

Mun kamu näytti just tänään mun miltein 4-viikkosella neidillä yhden kantoliinan sidonnan. Sidonta meni jalkojen välistä ristiin, joten mun mielestä jalat oli "auki" asennossa, eikä tyttö yhtään tykänny vaan alko itkemään (tosin raivonnu kaikesta koko päivän). Kysyin kaverilta onko varma et noin voi laittaa, mut hän ei ilmeisesti ollu koskaan kyseenalaistanu tota asentoa eikä hänen lapsellaan ole ollu asennon kanssa mitään ongelmaa. Jäin kyl ite epäilee et itku tuli tuosta, enkä aio laittaa jalkoja noin kun vasta isompana.

Tuleeko Manducassa vauvatuki mukana vai onko se joku erikseen myytävä lisävaruste? Haluaisin kokeilla kantoreppua, mutta en oo vielä uskaltanut/jaksanut, kun oon niiden kanssa ihan hoo moilasena ja vaunujen kanssakin päässyt toistaiseksi kulkemaan tarvittaviin paikkoihin.

Pukemisongelmaan on nyt jonkun verran auttanut se, että ollaan otettu järjestään isommat koot käyttöön vaatteissa. Riisumisesta ja pesuista ei pienokainen ole yleensä moksiskaan, mutta pukeminen häntä ketuttaa. Tokihan se kestää vähän pidempään (ainakin mulla) ja pyristelevää vauvaa pukiessa vieläkin pidempään. Kyllä hän on hyvä ilmaisemaan tarpeitaan ja fiiliksiään, joten uskon tuohon temperamenttiasiaan, minkä liisaa mainitsit :) Kylläisenä ja uneliaana pukeminen sujuu usein helpommin.

Meillä on tullut uutena lisänä pukemishaasteisiin vauvan tiukka nyrkkiote :D tarttuu välillä niin lujaa kiinni hihaan etten meinaa saada paitaa pois!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä pyörähdin tänään isovanhempieni haudalla vauva turvakaukalossa vaikka Manduca oli takakontissa. En vaan uskalla pukea sitä autossa jos tipautan koko vauvan kun sählään sen lisäosan kanssa. Kantoliina jäi kotiin, sen oisin voinut ottaa mukaan.

Vauvan lonkista vielä, omalla typykällä ollut jo parisen viikkoa silleen jalat auki hattellaan kun vaihdan vaippaa. Noi enemmän liinailevat tietää noist jutuist enempi.

Takaisin