Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on marketista ostetut pimennysverhot, jotta saadaan itse paremmin nukuttua ja toiveena on, että auttavat vauvaa sitten tajuamaan myös paremmin, milloin on yö. Mutta ei ne oo ikkunan mittojen mukaan tehdyt tai muutenkaan läheskään sataprosenttisesti valoa päästämättömät, joten kesäaikaan näkee ihan hyvin liikkua ilman mitään yövaloja. Kappalehinta taisi olla kolmisenkymmentä euroa noilla. Näyttävät tavallisilta verhoilta.

Meillä makkarissa sälekaihtimet,ne laittaa tarpeeks hämäräksi yöllä. Tyttö nukkuu kyllä valoisassakin huoneessa.

Harsoja mulla on 10, vielä ei oo ollut kuin yksi käytössä,tyttö ei pahemmin ole vielä pulautellut.

50cm vaatteita olis saanut olla enemmän,mitä on. Nekin jotkut vähän turhan reiluja. Odotin ihan,että tulee reilu 50 senttinen tyttö. No ehkä mummu tuo tullessaan jotain vaatetta,kun tulee pientä katsomaan!

Itelle täytyis joku juhlahame kesäksi tilata jostain ristiäisiin ja veljen häihin. Pikkusella on jo hame valmiina!

Meillä on makkarissa, missä siis lapsikin nukkuu niin täysin pimentävä verho. Mies ei pysty nukkumaan jos on valoisaa. Mutta olen laittanut sellasen "jouluvalon" lasten sänkyjen viereen tuomaan valoa. Meillä esikoisen aikaan parani yöunet kuin taikaiskusta kun laitettiin ekana jouluna jouluvalot ja huone ei ollutkaan ihan säkkipimeä. Varmaan lapsi säikähtää herätessään sitä täyttä pimeyttä kun ei näekkään mitään.

Meillä on molemmissa makkareissa ja keittiössä pimentävä rullaverho. Ihan Kodin Ykkösestä hankitut. Pakko olla, kun muuten noi isommat ei malttais mennä kesällä nukkumaan lainkaan. Yövalo löytyy eteisestä, jotta lapset näkee hiippailla yöllä vessaan, jos on tarvis. Meidän makkariin pitäs kans hommata jonkun sortin yövalo, jotta näkee yöllä vaihtaa vaippaa.

Meillä on kans pakko hankkia nyt esikoisen huoneeseen pimennysverho kun siellä on aivan aurinkoista jo viideltä. Meidän makkariin ei suoraan paista mutta valoisaa sielläkin on jo kuudelta... Ehkä siis sinnekin. Vauva on ottanut tavakseen nyt jo (!!) herätä aamulla kasin aikaan jolloin jää hereille... Eli aivan hyvä rytmi tuntuis olevan kehittymässä... Vaikka tuskinpa se tähän vielä jää pysyvästi :rolleyes:

Mekin hankittiin makuuhuoneeseen pimennysverho. Ilta-aurinko paistelee just, kun pitäs nukkuu. Toisekseen ei tuu niin kuuma, kun laittaa verhon ajoissa kiinni, niin aurinko ei porota koko iltaa sisään. Kirpun huoneessa on kans pimennysverho, siellä on taas aamuaurinko, tuskin siellä tulee nukkumaan vielä hyvään aikaan.

mä hankin kans esikoiselle pimennysverhon ja samoin ostin nyt vauvan huoneeseenkin oman, sellasen ihanan ja söpön.... meillä on syksysin niin sikana sähkökatkoja ja joka myrskyssä on mökki pimeenä, niin pakko opettaa lapset nukkumaan pimeässä :confused: ettei tarvi sit koko syksyä valvoa ja kynttilöitä en uskalla jättää yöks palamaan..... ja nyt ainaki isompana poika nukkuu paremmin päiväunetkin ku laittaa verhot kiinni.... muuten se vaan pällistelis traktoreita ikkunasta :rolleyes:

Meillä on kaikki tulleet toimeen ilman pimennysverhoja, enkä oo ajatellut hankkia niitä edelleenkään. Lapset on hyväunisia, eikä se haittaa vaikka rytmi muuttuu kesäksi vähän myöhäisemmäksi.

Meillähän on siis täällä pohjosessa kesäisin läpi yön valoisaa ja talvella taas niin pimeää, että vaihtelu olisi liian suuri ilman pimennysverhoja.

Meillepä tuli yllättäen nyt se Manduca! Pihakirppikseltä löyty, mies jo kokeili ja mini oli tyytyväisen oloinen kyydissä. Itse en vielä sitä koittanut kun pelkään mitä toi mun sektiohaava siihen sanoo. Mutta uskon et toi oli ihan hyvä hankinta ja saanee siitä omansa pois jollei pikkuäijä tykkääkään.
Superlöytö oli sellanen myyjä jolla oli äp-laatikollinen pikkumiehen vaatteita 50 senttiä kappale! Mä vähän ostin sitten... Housuista meil oli lähinnä vajetta mut mukaan tarttu vaikka ja mitä muutakin, kympin verran meni sinnekin. Hups!

Muruska, onko tarvetta koko aloituspakkauksen arsenaalille jos imetät? Pelkkä Aventin käsikäyttöinen pumppu löytyy usein hinnalla 49 tai 59 e. Ja siinä yksi pullo. Meillä oli sen lisäksi yksi pullo ja toinen haettiin varmuudeksi kun vauva kotiutui lisämaidon turvin. Aventin pulloa ei suostunut syömään ja nyt ollaankin jo pelkällä tissillä.

Mä jätin spiraalin vinkistä pumpun hankkimatta, vaikka viikonloppuna ahdistikin rintaosastolla. Maidontulo on jo tasaantunut eikä tissejä kolota enää. Kannattanee siis sitkitellä aluksi ja ostaa pumppu vasta sitten, jos ei oikeasti kestä olla ilman.

Mie oon aatellu et isä osallistuu ruokintaan kunhan ensin vauva saa kunnon imetysotteen yms. Ei tartte myös koko ajan olla pesemässä ja kuivailemassa pulloja varsinkaan mökillä kun niitä on useampi ja niihin saa varastoitua myös maitoa. Meillä ei oo tosiaan kuin yksi pullo ja kattelin noita pullojen hintoja niin hinnaltaan paketti tulee edulliseksi. Kotkasta ei myöskään löydy edes koko aventin pumppua ni pakko tilata

Oon miettiny tätä tosi pitkään ja päätin et tilaan varmuudeksi, koska täältä ei tosiaan saa sitä ihan noin vain

Takaisin