Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli esikoisella Manduca käytössä. Siinä pitää oottaa niin kauan et lonkat pienellä aukee, en nyt muista montako viikkoa, yksilöllistähän sekin. Manducassa on se ihan pienille tarkoitettu pienennysosa integroituna. Kantoliinassa meni ns kylkiasennossa jo aiemmin, vaikka heti syntymästä, mut meillä ei silloin vielä ollut liinaa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kantoreppu (manduca) oli tosi kätevä vähän isommalla, pientä en saanut sinne oikein asettumaan. Ja nyt tämän toisen kanssa aiotaan kokeilla liinalla josko onnistuisi paremmin. Ja meillä oli manduca oli käytössä vielä viime lentoreissulla tuon silloin vajaa kaksi vuotiaan kanssa ja hän jopa nukahti siihen kun kentällä käveltiin.

Liinan kanssa toiveena on, että kävellessä/touhutessa voisi myös imettää. Esikoista imetin lähes koko ajan, aina kun hän tissille halusi niin siihen myös pääsi ja tälle toiselle haluaisin tarjota saman, mutta sohvala istuskeluun ei nyt ole "aikaa" kun tuo esikoinenkin äidin huomiota varmasti kaipaa.

Mä epäilin että TENS-laite ois ollut ihan turha hankinta, mutta täähän on tosi hauska. Leikkaa supistuksilta kärkeä ja rentouttaa selän niiden välissä. Saan torkuttua supistusten välissä.

Mähän ostin ton vempeleen itelle kun joksasin että vanhan mallin tilaaminen valmistajalta tulee halvemmaksi kuin vuokraaminen Aktiivinen synnytys ry:ltä...

Hyödytönhän tää olisi jos tulisi äkkilähtö sairaalaan, mutta kun mullakin näyttää synnytys käynnistyvän pitkillä supistuksilla, tää on ihan paras.

Muakin kiinnostaa kokemukset pienen siirtämisestä liinasta kantoreppuun. Meillä on trikooliina, jota käytetään eka, ja jossain vaiheessa otettaisiin käyttöön Tula ilman vastasyntyneen lisäosaa.

Meillä vauva kulkee liinassa tai babybjörnissä ihan hyvin. Liina on kotona mukavampi, björni on autossa kauppareissuja varten. Imettää en osaa liinassa ja vauva on alusta asti ollut sammakkoasennossa, kun se kylkipussihomma on jotenki epämukava.

Hankinnoista: meillä 50 cm vaatteet kovassa käytössä, sillä vauva oli 48 cm syntyessään. 56 tulee käyttöön ehkä kesäkuussa.

Aventin käsipumppu tuli eilen käyttöön kun mulla nousi kuume pakkautuneista rinnoista. Pullosta vauva ei suostunut imemään, mutta oma maito meni sitten Mamin tuttipullosta alas kun tissiä ei enää huolinut (liian täydet rinnat?). Saatiin pumppu toimimaan alun säätämisen jälkeen ja tuli maitoa mukavasti ja suht kivutta.

Aurinkolaseina on julbon lasit http://www.scandinavianoutdoorstore...-ja-tekstiilien-hoito/aurinkolasit/looping-1/ Ei ole vielä kokeiltu. Manduca lainassa, pitäisi koittaa.

Ainut mitä tarvitaan lisää on harsoja! Ei toi reilu 10 riitä meillä pulautuksiin. Sukulaiset ja ystävät ovat pitäneet huolen vaatehankinnoista näemmä :grin Ainakin mekkovalikoima on aikamoisesti karttunut viime päivinä.

Meillä on muuten kans tilanne, ettei meidän pikkuherra enää huoli muita pulloja kuin MAMin sen anti-colic- mikälieversion... Meil on muutama Aventin pullo ja sit yks ihan tavallinen jostain saatu mutta noi Aventin tutit ei ilmeisesti enää kelpaa. Nirso äijä :).
Meillä oli noin 2 50-senttistä bodya ja niistä toinen on ihan sopivakin, muuten käytetään 56- senttisiä, syntyessäänhän "pikkunen" oli 53cm, nyt jo reilu 55cm... meillä ongelma on housut, vyötäröt on hurjan isoja ja meillä sattuu just tässä koossa olemaan useammat Tuttan housut jotka on selkeesti isoja joten niitä ei voi oikein vielä käyttää...
Mulla on kauhee arsenaali 62- senttistä vaatetta odottamassa, saattaa tulla käyttöön yllättävän nopeastikin.
Mut kuulkaa lauantai-illan ratoksi mä vielä kokeilin sitä mun käsirintapumppua ja mä sain sen toimimaan!! Mä oon niin otettu et se onnistu, säästää aikaa, energiaa ja tissejä! (Sain jo hiertymiä ku käsin lypsin...)

Meillä taas tyttö syö mielellään aventin pullosta. Nimenomaan niistä mitä tulee pumpun mukanakin yks. Ne on kyllä ihan kamalan kalliita...mutta onneks mun isä osti niitä muutaman valmiiks meille.

Tänään vihdoin sain hankittua sen itkuhälyttimen... Helpottaa aika paljon nukkumisia...

ImageUploadedByVau Foorumi1400354535.747369.jpg

Tuo :) 59,90 Gigantissa. Ostin prismasta 79,95 kun en jaksanut lähtee giganttiin ja kaupassa piti muutenkin käydä...

En tiedä vielä onko hyvä kun on latauksessa. Testivoittaja :)

Mut radiopuhelimissa ei ole tuutulaulu-toimintoa :D hahhahhaa!!! Tulee varmaan paljon käytettyä... :)

Hah, joo Lyyti, noissa tosiaan on tuutulaulua ;) meillä on noi ja kyllä on olleet hyvät! Tosin tuutulauluja ei ole juuri käytetty :p tai ehkä tälle tulokkaalle...

lyyti: meillä oli kans Cobrat. Olivat varmaan sen 6 vuotta tuolla kaapissa käyttämättöminä, ni eipä enää akut lähteny latautumaan. Uudet pitää hankkia. Muuten oli kyllä hyvät. Ja varmaan ostetaan nytkin Cobrat.

En ole vielä kuunnellut mitä lauluja se soittaa :) eikä kyllä sen takia tätä mallia ostettu! Tarvitaan mökille hyvä kantavuus ja nämä oli "halvimmat" ei-ihan-pilipali!

Meil on vauvan omassa huoneessa pimennysverhot, mutta ku ei se sinne pääse nukkumaan piiiitkäään aikaan ni saa kyllä luvan osata nukkua meijän makkarissa. Paistaa kivasti heti aamun ekat auringon säteet, että oikeen huone tulvii valossa. Mut ei häirii mua tai miestä, ni tällä mennään :)

Takaisin