Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lyyti mä otin kanssa L mitoituksella. Mut otin sen vaatekoon perusteella, en tissien :D muuten olis ollu xxxs... Ja nää istuu nyt hyvin, mut on varaa myös mahdolliselle maidon nousulle :) voi olla et joutuu tilaa toiset samanlaiset.

Mä katoin jossain marketissa niit rintakumeja ni en mä niis mitään kokoa huomannu! En mä osaa ostaa!
Sitäpaitsi mulla ei oo nyt oikeen minkäänlaista nänniä, kaipa sellanen jostain löytyy ku pitäs alkaa imettää... :oops:
Niit ei saa kaupastakaan!

Just ostin Cittarista Medelan rintakumit kokoa L (24 mm). Kokomitoitus on aivan vasemmassa alakulmassa ja takanakin mainittu. Aika hervottoman kokoiset kyllä.

Mä oon päättäny et jos rintakumeille on tarvetta niin niitä saa varmaan sairaalassa lainaan ja sit tietää vähän että minkäkokoset käy itelle ostamassa. (Tai siis mies käy :D)

Ja Jorvissa taas sanottiin, että omat mukaan, kun niitä ei välttämättä ole kaikille antaa... Uudellamaalla on vissiin niuholinja tarvikkeiden jaossa, kun jengi rahtaa niitä niin surutta kotiinsa!

Ajattelin täräyttää paketin tuollaisenaan sairaalakassiin. Otan käyttöön sit jos tarvitsee.

Mutta mä en ainakaan viitti ostaa valmiiks jos ei niitä sit tarviikaan tai jos tulee ostettua väärää kokoa... No toivottavasti pärjätään näillä suunnitelmilla :)

Jostain oon kuullu, et noi rintakumit on pirun kalliita (?) ja siks niistä niuhottavat sairaalassa.

Kyl se nänni sieltä löytyy ja kun se vauva sitä kunnon imulla pistää hetken menemään ni on sen kolme senttiä... :rolleyes: Mulla ei oo käyttökokemusta rintakumista, mutta kuvittelisin, että riittää ku se nänni on siinä hollilla ja kun vauva saa kunnon imun päälle ni painuu sit sinne kumiin ihan kunnolla. Korjatkaa jos olen ihan väärässä.

Maksoi tuo pari Cittarissa rapeen 9 euroa eli ei ne ilmaisia ole. Ihmiset vaan vissiin nykyään sosialisoi kaiken kaukosäätimistä lähtien mukaansa. Osastojen jääkaappeihinkaan ei vissiin kannata jättää mitään kovin arvokasta näytille, kun joidenkin mielestä ne on yhteishyvää... Skumppapullo hävinnee helposti.

Mä ostin 7 eurolla noi mun rintakumit. Kättärin kanttiinissa maksaa sen 20e ja jos kävisikin niin ettei sairaalasta rintakumeja tarvittaessa saa ni onpahan sentään ostanu ne kohtuu hintaan.

Ei sen nännin tarvi yltää sinne perälle asti. Muotohan on tarkotettu helpottamaan vauvan imuotetta, et jos vaikka on tosi pienet nänniosat rinnoissa, niin kumeilla saa sitä kokoa suurennettua. Vähän niinkuin tutti rinnan päässä!

Mä luulisin, että tärkeinta kokoa huomioidessa on se, että kumi tarraa sun rinnan muotoon. Siis jos on liian iso, niin se tippuu kesken imetyksen kun sinne renkulan ja ihon väliin pääsee ilmaa.

Toivottavasti ymmärrätre mitä tarkotan. Tosi vaikea selittää... :grin

Kiitos pioni ja neljän suora! Mä oon lukenu et rintakumia saattaa tarvita. Siinä on kaikki mitä aiheesta tiedän ni vähäinenkin tiedon ripe on heti kotiin päin :)

Mulle on suositeltu rintakumeja nyt neuvolassa, valmennuksissa ja synnäritutustumisessa, joten pakko se on kai uskoa. Äh, kai se on koitettava noita ja pestävä ne valmiiksi.

Täällä rintakumeihin suhtauduttiin valmennuksissa nihkeästi mutta ihmettelen kyllä perusteita.

Mä haluisin jo sen vauvan syliin niin tietäis sit että tarviiko niitä kumeja vai onnistuuko imettäminen ilmankin!

Erikoisen erilaisia käytäntöjä... Mä oon niin monesta lähteestä nyt kuullut, että hanki ne kumit. Kai niitä on tarkoitus käyttää siinä vaiheessa jos nännit menee aivan ruvelle?

Mites muuten kun noi esim ainun ja aventin rintakumit on tosi erinäköset niin osaisko joku sanoo onko toiset huomattavasti toisia paremmat vai onks ihan yks hailee kummat ostaa? Hintaeroa on kuitenkin useempi euro...

Meitä varoiteltiin valmennuksissa, että rintakumiin ei kannata koukuttua, vaan tavoite olisi käyttää paljasta nänniä, josta vauva oppii oikean otteen ja saa tarvitsemansa bakteerit. Että kumi käyttöön vaan jos on pakko.

Vai olikohan se niin, että jos imetys sattuu alkupäivien jälkeen, vika voi olla väärässä otteessa, ja silloin pitäisi korjata otetta eikä käyttää kumia?

Takaisin