Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on kaks pientä pulloa ja yks iso sekä kolme tutti. Mä oon keittänyt ne jo valmiiks. Ja todellakin toivon,että pienokainen oppii pian ottamaan myös pullosta!

Mä pakkasin tutin mukaan vauvan sairaalakassiin ja keitinkin sen kyllä valmiiks ja myös sen kotelon missä se tutti on. Mulla on yks sellanen koliikkipullo kans ja sitte on semmonen tavallinen leijonapullo.

Meillä on 3 tuttia, 2 pientä pulloa ja 2 isoa pulloa, toivottavasti niillä pärjää alkuun. Sairaalakassissa on yks tutti mukana varmuuden vuoks!

Meilläkin 3 tuttia.. Löysin sen meidän kadonneen pienen tuttipullon! Meinaa olisin alkanut huutaa jos se olis hävinnyt ku se oli ainoo meidän pulloista johon menee noi koliikkituttiosat.

Meillä on yksi hyvä tuttipullo alkuun ja pari saatua eli kolme, mut tohon yhteen nyt luotan eniten. Ajattelin yhden tutin ottaa keitettynä mukaan varmuudeksi. En nyt väkisin ajatellu sitä Tontulle syöttää vaan jos siltä näyttää.

Hyvän imuotteen saamiseksi mä jätän tutit pakkaamatta sairaalaan ja annan kotona sitten tarvittaessa. Ja pari pulloa löytyy, mutten heti lähde niitä käyttämään tai tarjoamaan koska haluaisin, että imetys sujuisi. Tänään pitää purkaa vaippakakku ja ottaa sieltä talkit, sinkit ym. koreihin hoitopöydän alle. Ei tarvinnut niitä ostaa itse kun tuli ystäviltä valmiina. Siellä on myös toinen tuttipullo, toinen tuli rintapumpun mukana. Eli meillä 2 tuttia, 2 pulloa, maidonkerääjä, rintakumit kahta kokoa ja rintapumppu + hörpytysmuki ja kaikki otan käyttöön vaan jos tarvitaan. Ja käyttämättömät myyn eteenpäin.

Tässä kuva vaippakakusta, reunat siis täynnä kaikkea voidetta ja purnukkaa :)vaippakakku.jpg

Mä en ota tuttia sairaalaan, en oo kyllä hankkinukkaan vielä. Sairaalastakin tutin saa jos on oikeesti tarve. Muistaakseni meijän kakkonen sai tutin, kun siltä piti ottaa neliraajapaineet (?) ja ei kuulema rauhottunu pelkällä sokerilitkulla paikalleen. Eipä tuo sitä kyllä sairaalassa muuten syöny. Esikoinen oli 5vkoa ku sai tutin ekaa kertaa suuhunsa, kakkonen lutkutti toisinaan ja sai sen tosiaan jo synnäriltä ja kolmonen ei halunnu koko kapistusta. Tuttipulloja on tuolla jotakin ikuvanhoja, en oo kyllä esille ottanu. Pitää ehkä yks varustaa tossa hätätilannetta varten valmiuteen.

Onko kellään ennestään kokemusta nuista MAM anti-colic pulloista? Mun kaveri haukku nuo pullot iha paskoiksi ku kuulemma sen vauva ei saanu sieltä imettyä maitoa. Jospa siinä oli vauvassa vika eikä pullossa?! :D

Ku mä oon ollut vauva ni mua on kuulemma syötetty vaan noil anti-colic pulloilla, koska oon huutanut ku päätä olis leikattu irti. Vähens kuulemma noi anti-colic tuttiosat tosi paljon mun huutamista.

Mä oon kanssa kuullut hyvää noista pulloista, mut niin on kyl muistakin pulloista. Meillä on ostettuna 1 aventin pullo, jolla samoja koliikkioireita vähentäviä ominaisuuksia ku tossakin. Systeri suositteli tota aventtia, niiden koliikkipoika veteli niistä tyytyväisesti. Jos bebe ei ala huolimaan tota pulloa niin varmasti kokeillaan sitten muitakin. Toi mamin anticolic-pullo, avent ja ainun syöttöratkaisu on kuuleman ja lukeman mukaan parhaita jos pullonhuolimisessa on jotain ongelmaa(ja koliikkia)..

Lyyti, Mulla taitaa olla yksi tuommonen Mam tuttipullo. Imussa ei ollut vikaa, mulla jäi käyttämättä sen takia kun siinä on miljoona osaa, tutti, tuttirengas, pullon varsiosa, pohjakorkki ja sit se kuplia estävä kumi pohjassa.
Musta se oli tosi työläs pestä ja keittää. Sit tuttiosa valutti maitoa kauheesti jo siinä vaiheessa kun käänsi pullon kohti vauvan suuta. En sit tiedä oliko tuttiosa jotenkin viallinen...

Tilasin esikoiselle puklu ja ilmavaivaongelmien takia Dr.Becker tuttipulloja (olikohan ne tuon nimisiä... :rolleyes:). Niissä on pilli, mikä esti ilmakuplien tulon vauvan suuhu. Ihan ok pulloja, mut niitä tais olla vaan aika isoja, oisko siihen mahtunu 200ml.

Eniten olen tykännyt Aventin pulloista, hyvä tuttiosa, ei valuta maitoa kauheesti vaikka vauva roikottaisi ylösalaisin, pari tippaa. Oli näppäriä käyttää ja kiva kun pysty tosiaan antamaan vauvalle käteen, eikä koko pinnis ollut maidon peitossa. Ja ne oli kätsyjä, kun ne sopi suoraan Aventin pumppuun.

Mulla on kasa käytettyjä tuttipulloja ja pari uutta. Tutit ostin uusina, mutta 0 kk-kokoa on vasta yksi. Valmennuksissa sanottiin ettei tuttia sairaalaan, joten en ota mukaan. Mutta olen hankkinut kaksi vastasyntyneen ja kaksi vähän isomman tuttia kyllä.

Vaunuverho valmistui tänään. Purjerenkaiden perässä sai juosta puoli kylää ja pyöreitä rengasnipsuja ei löytynyt mistään, joten ostin suihkuverhoon tarkoitettuja rumia päärynänmuotoisia.

WP_20140429_00520140429152247.jpg

Meillä on MAMin ja Aventin koliikkipullot ja joku random-yleispullo, jota voinee käyttää isommalle vauvalle vesipullona. Äitini valtavissa avustuspakkauksissa oli myös ainakin kolme erilaista tuttia - eikä edes kysynyt multa, että aiotaanko tuttia käyttää. Jos ei ole pakko, niin en, tavan vuoksi en opeta tutille. Aluksi ei ainakaan, koska rintaruokinta on mulle se A ja O.

Rintakumeja pitäis muuten ostaa. Kysyin neuvolassa, että mistä tiedän oikean koon. Terkkari arveli, että varmaan isoin, koska mulla on aika jykevät nännit (ei tarvinut näyttää, kyseli oman arvioni). Ja että on tosiaan hyvä ottaa sairaalaan omat mukaan, jos niillä ei ole antaa. Pesee vaan valmiiksi.

Puin päälleni juuri carriwellin imetysliivit. Nää on _täydelliset_!! Tuli ihan äiti olo :rolleyes: Samassa paketissa saapu aventin rintakumi. S kokoa. Nyt seuraakin tyhmä kysymys. Pitääkö sen nännin olla siellä rintakumin päässä, et toimii niin ku pitää?? Ei mulla mitkään kolmen sentin tupakan natsa nännit sentään ole :eek:

Takaisin