Pikkusille ja itselle hankittua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mä ajattelin et ne supot ei paljoo maksa, pieni hinta siel kaapissa, niin ostin... ja esikoiselta siis jääny nyt seuraavalle, kun on pitkät päiväykset... ja vinkkinä säästöilijöille, suppo toimii myös suunkautta, kokeiltu on :confused: mut lapselle en toki suosittele per.os. suppoa antamaan........ ja voihan tuota suppoakin kokeilla tamppoonin sijasta.... ehkä helpottaa kipuja samalla :wink

Oon aika varma etten ui kesällä. Oon muutenkin mahdoton vilukissa!
Esikoinen synty maaliskuussa ja se kesä meni kyllä uimatta. En voinu kuvitellakaan et menisin kylmään niillä tisseillä, pelkkä ajatus sai jo rintatulehduksen mun pääkoppaan. Vuodot loppu kolmessa viikossa, joten niistä ei ollut kesällä vaivaa.

Ny vaan toi esikoinen pakottaa mut ainakin kävelemään sinne järveen. Se kun oppi viime kesänä uimaan kellukkeilla ja eihän se pysy enää rantahietikolla...

Ripsien pidennykset on kyl ollu niin mun laiskojen aamujen pelastus! Huomenna oiski huollon aika, ja sit jos viel kerran ennen synnytystä kävis ettei tarvii vauvan kanssa heti olla sumplimassa aikatauluja :)

mä uin viime kesänä vaikka imetinkin edellistä.. mut yhtään en osaa sanoa uinko nyt kesällä. Täytyy kattoa kelin ja fiiliksen mukaan.

Me ollaan tuota suksiboksia mietitty myös, kun meidän 7-paikkanen on kyllä täys kun koko poppoo ja koira pakataan kyytiin.. Tai sit pitäs ostaa se pikkubussi :)

Mun kaveri tekee mulle, enkä olis kieltävää vastausta hyväksyny :p Eikä tullu ees mieleen, että tästä jotain haittaa vois ollakaan :eek:

Siis mitä, eikö jälkivuodon aikaa saa uida järvessä? Tai imetyksen aikana pitää pelätä rintatulehdusta? EI!?!?!?!?!? Mun kesään kuuluu olennaisesti sauna+uinti mökillä, en kestä ilman!!!:eek:

Eiköhän paras ratkasu näihin meijän kulkemisiin oo se vasektomia :grin Kyllä mies tossa jo jostain 10 hengen Spintteristä haaveili...

Mä kysyin noista ripsipidennyksistä ihan ammattilaiselta ja sanoi, että liimaahan ei mene kuin ripseen eli sen puoleen ei kovin suurta altistusta ole. Ite järkeilin vielä niin, että vauva on periaatteessa jo valmis mahassa, joten riski ei ole niinkään suuri kuin alkuraskauden kehityksessä. MUTTA päätöksenhän jokainen tekee itse, minä oon päättäny mennä.

Mä enemmän mietin just tota jälkivuotoa ja uintia ku rintatulehdusta. Ite en oo ollu herkkä rintatulehdukselle, kaveri sai sen heinäkuun helteillä. En tiiä sitten miten suuri riski sieltä vedestä on joku pöpö tonne alakertaan imuroida. Mulla jälkivuoto kestäny ainakin aina ihan liian kauan, varmaan 6 viikkoa. No voishan tää olla poikkeus, pliis...

Itse en ainakaan jälkivuodossa uiskentelisi.Ja voishan sitä kuumilla päivillä nopeasti käydä uimassa, vai ei kai se mastiitti sieltä niin nopeasti tule.

Otin muuten itse alkuraskaudessa ripsienpidennykset ja viikkoja oli varmaan 7. En halunnut sanoa tekijälle silloin yhtään mitään raskaudesta, mutta kun jälkeen puhuttiin, sanoi hän ettei siitä haittaa ole koska niinkuin Neljän suora yllä sanoo, liima ei tule luomeen asti. Kyllä toi asia mua silloin huoletti, mutta eiköhän se paikallinen ärsytys ole suurin näin jälkikäteen loogisesti ajateltuna.

Siis miten ajattelitte jälkivuodoilla käydä uimassa? Verivanat valuu uikkareista??? :grin Tietty jos mökkisaunasta käväsee, mut kyllä välttelisin järveä.

Mä muistelen, että tamppooneja ei saa käyttää jälkivuotoihin, kun kohtu ei ole vielä kunnolla parantunut...

Pulloharjatamponi... Apuahhhh! :laughing021

Minä kyllä haluan uimaan. Miehillä on se geeni, mikä pakottaa ne pissalle pienimpäänkin risukkoon (siis niillehän vain tulee kusihätä, kun näkevät metsää, että saavat lorottaa jonkun koivun juureen). Mulla on sellainen geeni, että meen kuin lintukoira jokaiseen luonnonlutakkoon puljaamaan. Niin että jälkivuoto saa kestää sitten maks juhannukseen.

Juu ei saa tamponeja käyttää jälkivuotoon, tulehdusriski..

Jos tää syntyis toukokuun alussa niin jos se jälkivuoto ei nyt ikuisuuksia kestäis niin pääsisin edes heinäkuussa uimaan. Mut toi rintatulehdus, ei kuulosta kivalta mut aika tuskaa olla mökillä jos ei pääse uimaan:sad001

No jos olisin uimaan jälkivuodossa menossa ni se olis semmonen alasti mökkisaunasta pulahdus ja heti takasin, mut en oikeen tähän usko.

Eikä saa käyttää kuppiakaan jälkivuotoon. Tosin ei sitä nyt ihan heti ekoina päivinä kiinnostais laittaakaan, mutta ehkä jo 4 viikon päästä...

Takaisin